تاریخ : شنبه 21 اسفند 1400
نویسنده : فردین فروغی

با این سبزیجات سریع لاغر شوید

اغلب افراد وقتی اقدام به گرفتن رژیم می‌کنند، روزهای اول شاهد نتیجه‌ سریع خواهند بود اما بعد از مدتی روند لاغری متوقف می‌شود و از آن رژیم دلزده می‌شوند. مخصوصا رژیم‌های تک بعدی که فقط از یک ماده‌ی غذایی برای هر روز استفاده می‌شود.


 اما باید بدانید که بهترین نوع رژیم غذایی آن است که از تمام گروه‌های غذایی به اندازه‌ی نیاز بدن مصرف شود که در این میان سهم سبزیجات بسیار قابل توجه است، بعد از گروه نان و غلات سبزیجات بیشترین نیاز بدن به انرژی و غذا را تامین می‌کنند و باید روزانه 2-5 واحد از آن مصرف شود.


سیر :

این ماده ی غذایی پرطرفدار دارای خاصیتی است که از اضافه وزن جلوگیری کرده و حتی باعث لاغری می شود. محققان آزمایش هایی روی موش های آزمایشگاهی انجام دادند و مشاهده کردند موش هایی که سیر مصرف می کنند حتی با داشتن یک رژیم غذایی شیرین نیز کمتر در معرض چاقی و اضافه وزن قرار می گیرند. یعنی اگر نمی توانید جلوی شیرینی خوردن خود را بگیرید پا به پای آن سیر هم مصرف کنید.

چغندر :

یکی از سبزیجاتی است که حاوی بیشترین میزان قند است اما با این حال کالری کمی دارد یعنی حدود 50 کالری در هر فنجان. مصرف چغندر با سبزیجات دیگر یک ماده غذایی لاغری بی نظیر را ایجاد می کند.


ترب

ترب‌ها (ترب سیاه، ترب سفید، ترب قرمز) به دلیل وجود  میزان فیبر بالا سیری زودرس را در فرد ایجاد می‌کنند و باعث کاهش اشتها از جمله اشتها کاذب را به ارمغان خواهد داشت،  همچنین ترب کوهی با تحریک ترشحات معده سبب بهبود سیستم گوارشی می‌شود. علاوه بر وجود فیبر در ترب، ویتامین‌هایی مثل ویتامین C وجود دارد، که برای جلوگیری از سرطان بسیار مفید می‌باشد. ترب برای درمان آنفولانزا، تقویت قلب و عفونت دستگاه ادراری مفید می باشد. شاید جالب باشد بدانید که ترب سبب پاکسازی بدن از سموم می شود و همچنین سبب افزایش سوخت و ساز بدن می گردد.

گل گلم

گل کلم یک گیاه هزار کاره در تمامی وعده‌های غذایی است، گل کلم یک گیاه سرشار از ویتامین B و فیبر است که با مصرف آن به هر شکل به سرعت احساس سیری می‌کنید.

گل کلم انواع متفاوتی دارد که علاوه بر شکل ظاهری از نظر خاصیت و جنبه درمانی نیز در مواردی متفاوت می‌باشند. اما خاصیت مشترک گل کلم‌ها علاوه بر سبزیجات لاغر کننده بودن، نیز خاصیت ضد سرطانی آنهاست. نکته‌ای دیگر در مورد گل گلم میزان قند موجود در این گیاه است که به صفر میل می‌کند.

نخود فرنگی

نخود فرنگی یکی از سبزیجات لاغر کننده شکم می‌باشد، این گیاه بسیار سودمند که علاوه بر کم کالری و کم چرب بودن حاوی مقادیر زیادی پروتئین است، در واقع هر فنجان نخود فرنگی نهایتا ۱۳۴ کاری وجود دارد، و می‌تواند یکی از اعضای یک وعده غذایی برای کاهش وزن باشد.

در یک وعده غذایی که در آن۱۰۰ گرم نخود فرنگی موجود باشد به ترتیب ۱۱ گرم فیبر و ۹ گرم پروتئین وجود خواهد داشت که برای کاهش وزن یک وعده غذایی مناسب به حساب می‌آید.

https://www.starwest-botanicals.com/category/bulk-herbs/

https://begirbepaz.com/product-category/dried-herbs/


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : سه شنبه 17 اسفند 1400
نویسنده : فردین فروغی

پردازنده

پردازنده همواره نقطه قوت گوشی‌های آیفون بوده است؛ اما این بار با یک پردازنده‌ی فوق قدرتمند با نام A14 Bionic روبه‌رو هستیم. اساسا دلیل نگارش عبارت سلام سرعت (Hi, speed) در پوستر رویداد امشب همین پردازنده‌ی ۵ نانومتری بوده است. طبق ادعای اپل پردازنده‌ی جدید این شرکت ۵۰ درصد سریع‌تر از جدیدترین پردازنده‌های مورد استفاده در گوشی‌ها اندرویدی است. همچنین، اپل مدعی است تراشه‌ی گرافیکی به کار رفته در این محصول نیز بهترین پردازنده‌ی گرافیکی دنیای موبایل است.

مقایسه صفحه نمایش آیفون ۱۱ و آیفون ۱۲

هر چهار مدلِ آیفون ۱۲ مانند آیفون ۱۱ پرو، برخلاف آیفون ۱۱ که صفحه نمایش LCD داشت، صفحه نمایش سوپر رتینا OLED XDR دارند. صفحه نمایش OLED مزایای زیادی نسبت به LCD دارد از جمله: رنگ مشکی باکیفیت‌تر، رنگ‌های بیش‌تر و زوایای نمایش بیش‌تر. به طور کلی شاید عوض شدن صفحه نمایش از LCD به OLED مهم‌ترین و مثبت‌ترین تغییری باشد که یک کاربر آیفون ۱۱ برای خرید آیفون ۱۲ باید به آن توجه کند.

جالب است که بدانیم برخلاف شایعات، اپل نتوانسته تکنولوژی صفحه نمایش ۱۲۰Hz را در سری‌های پرو آیفون ۱۲ پیاده کند. قطعا محدودیت‌های مربوط به باتری باعث حذف این صفحه نمایش شده است و واقعا هم منطقی است چون تکنولوژی امواج ۵G مقدار زیادی از انرژی باتری را مصرف می‌کند.

 عمر باتری و شارژ

از منظر پروفرمنس، آیفون ۱۲ و آیفون ۱۱ تقریبا اما نه کاملا یکسان هستند. آیفون ۱۲ حالا به چیپ جدید Apple A14 Bionic مجهز شده و آیفون ۱۱ از چیپ A13 بهره‌ می‌برد که یک سال قدیمی‌تر است. هر دو دستگاه به ۴ گیگابایت حافظه رم تجهیز شده‌اند، اما به لطف پردازنده جدید و بهینه‌ترش، آیفون ۱۲ به شکلی بهتر از پس مولتی‌تسکلینگ و اجرای بازی‌های سنگین و گرافیکی بر می‌آید. دو موبایل در مدل پایه همراه با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی از راه می‌رسند که می‌توان آن را در ازای پول بیشتر به ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت هم ارتقا داد. در ضمن هیچ‌کدام به درگاه کارت حافظه مایکرو اس‌دی مجهز نیستند.
دوربین‌ها
آیفون ۱۲ این سنت را ادامه داده و همراه با دهانه عریض‌تر f/1٫۶ لنز از راه می‌رسد تا نور بیشتری به خود بگیرد. بهبودهای به وجود آمده در HDR، دیپ فیوژن و حالت شب هم باعث می‌شوند با دوربینی توانمندتر نسبت به نمونه موجود در آیفون ۱۱ مواجه باشیم. آیفون ۱۲ تصاویری بسیار خوش رنگ و لعاب و پر جزئیات در طول روز ثبت می‌کند و لنز فوق عریضش هم باعث بهبود تصاویری می‌شود که شب هنگام به ثبت می‌رسانید.

هر دو موبایل قادر به فیلم‌برداری ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه یا ۱۰۸۰p با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه هستند. با این همه، به خاطر بهبودهای هرچه بیشتر و قابلیت‌های اضافه دوربین اصلی، آیفون ۱۲ بار دیگر این راند را پیروز می‌شود.

قابلیت 5G آیفون ۱۲

و اما می رسیم به قابلیت 5G بودن گوشی آیفون ۱۲ که تا به حال در هیچ گوشی آیفونی

از آن استفاده نشده است با این که اینترنت 5G هنوز هم مورد استفاده ی گسترده قرار نگرفته است اما با سرعت پیشرفت تکنولوژی، به زودی باید به فکر خرید گوشی های 5G باشیم. کاربران در زمینه ی 5G بودن گوشی های آیفون ۱۲ تردیدها و ابهاماتی ممکن بود داشته باشند که شرکت اپل از قبل همه ی آن ها را پیش بینی کرده است!

به طور مثال ممکن بود کاربران درباره ی میزان شارژی که استفاده از حالت5G در گوشی استفاده می شود، دچار ابهاماتی باشند که باید بگوییم که اپل برای این حالت، حالتی به نام smart data mode را در نظر گرفته تا هنگامیکه کاربران نیازی به استفاده از شبکه ی 5G ندارند، تلفن همراه به حالت خودکار بر روی LTE برگردد. ابهام دیگر در این زمینه است که آیا کیفیت آنتن دهی و عملکرد شبکه ی 5G قابل اطمینان است که کمپانی برای پاسخ به آن،کیفیت عملکرد این شبکه را در ۳۰ کشور مختلف با ۱۰۰ اپراتور مختلف موبایل مورد بررسی قرار داده و شرکت از عملکرد آن مطمئن است‌.

در این مطلب به مقایسه آیفون ۱۱ و ۱۲ و مزیت های سری جدید گوشی های معرفی شده ی شرکت اپل پرداختیم. با این که هنوز زمان برای نقد و بررسی آن مخصوصا با تعیین قیمت ۸۲۹ دلار که با توجه به حذف شارژر، افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری داشته، زیاد است اما به نظر می رسد اپل با ارائه ی گوشیهای جدید خود، انقلابی تازه در صنعت موبایل های هوشمند به راه انداخته است و باید منتظر خبرهای جدیدتر هم‌ باشیم‌. نظر شما درباره ی گوشی جدید اپل چیست؟ با ما و دیگر خوانندگان دلتوس به اشتراک بگذارید.

باتری و قیمت

در بخش باتری از آن‌جایی که هنوز ظرفیت باتری آیفون‌های جدید مشخص نشده است نمی‌تواند از نظر ظرفیت دو گوشی مورد بحث را مقایسه کرد؛ اما با نگاهی به روند سال‌های پیش اپل می‌توان حدس زد که باتری ۳۱۱۰ میلی‌آمپری به کار رفته در آیفون ۱۱ در آیفون ۱۲ کمی افزایش ظرفیت را تجربه کرده باشد. انتظار می‌رود به دلیل بهره‌مندی نسخه‌ی جدیدتر از پردازنده‌ی بهینه‌تر، شاهد عملکرد بهتر باتری در آیفون ۱۲ باشیم.

https://hiradmarket.com/cat/iphone/


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : شنبه 14 اسفند 1400
نویسنده : فردین فروغی

انواع سبزی های آش رشته  چیست؟

سبزی‌‌ها، دارای ویتامین ‌ها و ارزش و خواص غذایی زیادی هستند و استفاده از آن ها یک نیاز اساسی برای بدن به حساب می آید.

آش رشته در شهر های مختلف، به شکل های مختلف و با توجه به ذائقه و فرهنگ مردمان آن مکان پخته می شود. به همین جهت هر شهری ممکن است از سبزی های متفاوتی استفاده کند.

اما به طور معمول از جعفری، گشنیز، تره، شوید و اسفناج برای تهیه آش رشته استفاده می شود. نکته قابل توجه این است که بهتر است از سبزی های تازه استفاده کنید تا عطر و طعم آن ها عالی باشد.

البته اینکه بگوییم فقط این سبزی ها در تهیه آش رشته استفاده می شوند، اشتباه است؛

چرا که بسیاری برای خوش عطر شدن آش از ترخون هم استفاده می کنند یا به جای اسفناج از برگ چغندر و یا سبزی های کوهی و خودرو در محلشان استفاده می کنند.
چه مقدار سبزی برای پخت آش رشته برای ۱۰ نفررر یز داریم؟

اگر بخواهیم برای یک جمع ۱۰ نفره، آش رشته درست کنیم، تقریبا باید به اندازه ۱ کیلو سبزی آشی داشته باشیم.

برای خوشمزه شدن آش،  بهتر است سبزی ها را به اندازه زیر استفاده کنیم:

  • اسفناج یا برگ چغندر: ۲۰۰ گرم
  • تره: ۲۰۰ گرم
  • گشنیز: ۲۰۰ گرم
  • جعفری: ۲۰۰ گرم
  • شوید: ۲۰۰ گرم


گشنیز:

یکی از پرکاربردترین سبزی ها در پزشکی سنتی است و در ایران بیشتر از برگ و ساقه آن در غذاها استفاده می شود. تخم گشنیز عطری بسیار قوی دارد و از آن به عنوان ادویه استفاده می شود و حتی ریشه آن نیز در آشپزی تایلندی کاربرد دارد. از خواص این گیاه می توان به کاهش اضطراب و بی خوابی، کاهش فشار خون، دفع سنگ کلیه و مثانه، رفع تجمع آب در بافت ها نام برد.


شوید:

گیاهی یک ساله یا دو ساله است و ارتفاع آن گاهی به یک متر هم می رسد. خواص شوید بسار زیاد است؛ این گیاه دارای آثار درمانی زیادی است و از دم کرده آن برای درد و ورم معده استفاده می شود، و در درمان استفراغ شدید، و کمردردهای ناشی از گرفتگی عضلات کاربرد دارد. همچنین استفاده از برگ و ساقه شوید در کاهش چربی خون مفید است.

تره:

گیاهی دو ساله و دارای برگ های دراز و باریک به رنگ سبز تیره است. تره دارای منافع زیادی است و برای درمان بیماری های کبدی و روماتیسم بسیار موثر است. از نظر خواص غذایی شبیه سیر و پیاز است ولی طعم و بوی ملایم تری دارد.

اسفناج:

گیاهی یک ساله است که دارای ساقه ای راست است و ارتفاع آن به نیم متر هم می رسد. برگ های آن پهن و نرم و به شکل مثلث و سبز رنگ است. برگ اسفناج دارای طبیعت متعادل است و منبع ویتامین های A، B3، C، و املاح آهن و پتاسیم است. خواص اسفناج باعث مقوی بودن هرچه بیشتر آش رشته شده است.

نعنا:

یک گیاه بوته ای چند ساله با برگ های سبز و پهن است که بسیار پرمصرف می باشد و عطر و اسانسی قوی دارد. نعنا دارای خواص ضد تهوع و استفراغ، ضد ویروس، بازکننده برنش، صفراآور و دفع کننده سموم بدن است.

https://begirbepaz.com/product-category/dried-herbs/


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : شنبه 7 اسفند 1400
نویسنده : فردین فروغی

سماق در ادویه کباب کوبیده

اصلا مگر می شود غذا کباب کوبیده باشد و پای سماق در میان نباشد ؟ سماق یکی از ادویه های ترش مزه ای است که به عنوان چاشنی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از غذاهایی که سماق تأثیر زیادی در طعم آن دارد، کباب کوبیده است.

البته بسیاری از افراد هنگام سرو کباب، سماق را روی کباب می ریزند اما بهتر است هنگام طبخ کباب نیز مقداری سماق به عنوان ادویه کباب کوبیده در آن ریخته شود.
ادویه کباب کوبیده :

راز خوشمزه شدن کباب کوبیده چیست ؟

پودر پیاز برای ادویه کباب کوبیده

پیاز یکی از مهم ترین مواد تشکیل دهنده کباب کوبیده است. در واقع پیاز در تهیه کباب نقش مؤثری داشته و مقدار آن می تواند در کیفیت کباب اثر بگذارد. اما علاوه بر پیازی که به صورت رنده شده در طبخ کباب استفاده می شود، باید مقداری پودر پیاز نیز به عنوان ادویه بکار رود.

    کباب کوبیده :

در این مقاله از بخش طرز تهیه انواع کباب در وبسایت نایریکا به کباب کوبیده, کباب کوبیده رستورانی, ادویه مخصوص کباب کوبیده, طرز تهیه کباب کوبیده خانگی, چرا کباب کوبیده سفت می شود, برای آبدار شدن کباب کوبیده, طرز تهیه کباب کوبیده در فر, گوشت کباب کوبیده, برای آبدار شدن کباب کوبیده, طرز تهیه کباب کوبیده بناب, کباب, عکس کباب, عکس کباب کوبیده می پردازیم.


کباب کوبیده رستورانی


مواد لازم کباب کوبیده رستورانی

  •     پیاز :۲۵۰ گرم
  •     راسته گوساله: ۵۰۰ گرم
  •     قلوه گاه گوسفند :۵۰۰ گرم
  •     گوجه فرنگی: متوسط ۴ عدد
  •     زعفران دم کرده: ۱قاشق غذاخوری
  •     نمک، سماق و فلفل سیاه: به اندازه کافی


طرز تهیه کباب کوبیده رستورانی

ابتدا پیازها را پوست بگیرید و بشویید سپس چرخ کنید.

در صورت تمایل می توانید پیازها را با رنده ریز رنده کنید.

پس از اینکه پیازها را رنده یا چرخ کردید پیازهای رنده شده را با دست فشار دهید تا آب اضافی شان خارج شود.

آب پیاز را کنار بگذارید و پیاز رنده شد را داخل یک کاسه مناسب بریزید.

در مرحله بعدی باید گوشت را چرخ کنید.

به همین منظور گوشت را به صورت قطعات کوچکتر خرد کنید و چرخ کنید.

بهتر است گوشت را دو بار چرخ کنید تا منسجم تر شود.

در مرحله بعدی زعفران دم کرده را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به مخلوط گوشت چرخ کرده و پیاز اضافه کنید.

در این مرحله باید مایه کباب کوبیده را به خوبی ورز دهید تا کاملا منسجم و یکدست شود تا زمان کباب کردن از سیخ نریزد.

پس از اینکه مایه کباب کوبیده را به خوبی ورز دادید یک سلفون روی کاسه بکشید و آنرا به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا به اصلاح عامیانه گوشت بیات شود و به سیخ بچسبد.

پس از گذشت ۲ ساعت مایه کباب کوبیده را از یخچال خارج کنید.

سپس به مدت ۱۰ دقیقه دیگر ورز دهید.

پس از اینکه مایه کباب کوبیده را به خوبی ورز دادید یک کاسه مناسب انتخاب کنید و آب پیاز را داخل آن بریزید.

برای سیخ کردن باید ابتدا دست خود را با آب پیاز تر کنید سپس مقداری از مایه کباب کوبیده بردارید

از بالای سیخ شروع به فشار دادن مایه کباب کوبیده روی سیخ کنید تا سیخ را به خوبی پوشش دهد.

در پایان پس از اینکه سیخ کردن تمام شد با فشار انگشت روی گوشت بر آمدکی ایجاد کنید.

این برآمدگی ها باعث می شود کباب مغز پخت شود.

به همین ترتیب تمام مایه کوبیده را سیخ کنید.

اگر عجله ندارید بهتر است سیخ های کباب را به مدت یک ساعت درون یخچال قرار دهید.

در همین حین منقل ذغال را آماده کنید به طوری که ذغال ها کاملا قرمز و یکدست روشن شوند.

اگر ذغال ها خام یا نیمه خام باشند علاوه بر اینکه کباب کوبیده پس از پخت بوی نامطبوع دود را می گیرد ، مصرف این نوع کباب کوبیده به دلیل وجود دی اکسید کربن باقیمانده روی

کباب ها برای سلامتی هم بسیار مضر است.

پس از اینکه منقل آماده شد سیخ ها را روی منقل بچینید.

در ابتدا با سرعت باد بزنید تا گوشت خودش را بگیرد سپس سیخ ها را به صورت متداوم بچرخانید تا گوشت به صورت یکنواخت کباب شود.

در همین مرحله گوجه فرنگی ها را از وسط برش بزنید.

سپس سیخ کنید و در کنار منقل بگذارید تا به آرامی کباب شوند تا در زمان آماده شدن کباب ها معطل نشوید.

پس از اینکه کباب ها آماده شد آنها را به همراه نان یا برنج سرو کنید.

نکته مهم دیگر اینکه کباب کوبیده را حتما با سماق میل کنید.
اندازه استاندارد کباب کوبیده

وزن استاندارد هر کباب کوبیده باید بین ۷۵ تا ۱۲۵ گرم باشد ، البته وزن کلی کباب کوبیده به اندازه و پهنای سیخ هم بستگی دارد.

در صورتی که بیش از حد مایه کوبیده روی سیخ قرار دهید ممکن است کباب شما از روی سیخ بریزید ، ضمن اینکه کباب مغز پخت نمی شود.

در صورتی که کمتر از وزن استاندارد هم از مایه کوبیده روی سیخ قرار دهید ممکن است کباب شما خیلی سریع بسوزد و در صورتی که نسوزد مطمئنا کباب شما خشک خواهد شد.

پس در زمان سیخ کردن مایه کوبیده این موضوع را حتما در نظر بگیرید.

ادویه مخصوص کباب کوبیده


ادویه مخصوص کباب کوبیده

  •     زردچوبه: ۲ قاشق سوپخوری
  •     تخم گشنیز: ۱ قاشق چایخوری
  •     پودر زیره: ۳ قاشق چایخوری
  •     پودر سیر: ۱ قاشق چایخوری
  •     برگ بو: ۱ قاشق چایخوری
  •     پودر زنجبیل: ۱ قاشق چایخوری
  •     فلفل سیاه: ۱ قاشق چایخوری
  •     پودر پاپریکا: ۱ قاشق چایخوری
  •     فلفل چیلی: ۱ قاشق چایخوری
  •     پودر هل: ۳/۴ قاشق چایخوری
  •     دارچین: ۲ قاشق چایخوری
  •     پودر میخک: ۱/۴ قاشق چایخوری



پاپریکا برترین طعم دهنده کوبیده

پاپریکا نوعی فلفل است که پودر آن در پخت انواع کباب استفاده می‌شود. مزه پاپریکا کاملا سلیقه‌ای است و در صورت تمایل می‌توانید از پاپیریکا در کنار فلفل سیاه و نمک برای تهیه کباب کوبیده استفاده کنید.

زعفران

زعفران بهترین ادویه یا چاشنی کباب است و برای تهیه کوبیده زعفرانی به وفور استفاده می‌شود. برای خوش طعم شدن کویده می‌توانید بکمی پودر زعفران به گوشت اضافه کنید یا دم کرده آن را به همراه به مخلوط گوشت چرخ کرده و پیاز اضافه کنید. البته این کار، گوشت کباب را شل می‌کند و باید در انتها کباب‌ها را در یخچال قرار دهید و سپس پذید.

پودر لیمو عمانی

اگر دوست دارید، خود کبابتان ترش مزه و خاص باشد، می‌توانید از پودر لیمو عمانی استفاده کنید. لیمو عمانی طبعی سرد و خشک دارد و برای به تعادل رسیدن کباب‌های گوسفندی ادویه بسیار مناسبی است. کافی است کمی از پودر را بعد از آماده شدن گوشت کباب به آن اضافه کرده و ورز دهید.

برگ بو

برگ بوی خشک شده معمولا برای گرفتن بوی زهم انواع گوشت استفاده می‌شود. اگر دوست دارید بوی گوشت کباب را بگیرید می‌توانی از پودر برگ بوی در کباب استفاده کنید. البته مقدار آن باید خیلی کم باشد.

پودر خردل

پودر خردل از زمان قدیم در ادویه اصلی برخی کباب‌های کوبیده  است. اما به مرور زمان با تغییر زائقه از برخی کباب‌ها حذف شد.اما هوز هم از این ادویه در پخت کباب استفاده می‌شود و برخی آشپز‌های اصیل این ادویه را در تهیه کوبیده استفاده می‌کنند.

بکارگیری نمک در نقش ادویه ای اساسی در کباب کوبیده

نمک را میتوان اصل اساسی تهیه کباب کوبیده و هر یک از غذاهایی دانست که در این کره خاکی تهیه می گردد. به نوعی که اگر همه ادویه ها برای تهیه کباب کوبیده استفاده شوند اما این ادویه اساسی و خوشمزه بکار نرود، همه تلاش ها برای پخت یک کباب ایرانی از بین خواهد رفت.
و اما می رسیم به خواص نمک که فواید آن بسیار مهم و حیاتی بوده و نبود آن در بدن نیز خطرات جدی ای را در پی خواهد داشت.
فواید ادویه نمک عبارتند از کاهش گرفتگی های عضلانی در ناحیه ماهیچه های بدن علی الخصوص قسمت ماهیچه های پا، افزایش سلامت و استحکام دندان ها، بهبود وضعیت سینوس های بدن و کاهش درد های ناحیه گلو می باشد.

 

https://begirbepaz.com/product-category/spices/

 

https://www.spicetribe.com/product/the-cooking-gene-spice-collection/?utm_source=Google&utm_medium=cpc&utm_campaign=SmartGene&gclid=CjwKCAiAvOeQBhBkEiwAxutUVOqgDaQXdQE7kDZYgRAdZ0KilbhLKQEWBe8l3b46pg-YvOvOraq7MhoCgEwQAvD_BwE


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید