تاریخ : چهار شنبه 11 خرداد 1401
نویسنده : فردین فروغی

مهم ترین نکات هنگام خرید طلا

خرید طلا از خریدهایی است که بسیار محبوب خانم هاست . خرید و فروش جواهرات و طلا از خرید و فروش هایی می باشد که دارای رمزها و داستانهای بسیاری است و صد البته مهارت های ابتدایی را طلب می کند . برای خرید طلا قبل از رفتن به طلافروشی لازم است که اطلاعاتی درباره طلا کسب کنید و بعد اقدام به خرید طلا کنید . فرق طلا با جواهرات این است که در کار ساخته شده ازطلا هیچ گونه سنگ قیمتی بکار نرفته ولی در جوهرات سنگ های گرانبها بر روی کار ساخته شده نصب می گردد که این سنگ ها ممکن است اتمی و یا اصل باشند به جواهراتی که سنگ اتمی بکار رفته جواهرات اتمی و به جواهراتی که سنگ اصل بکار رفته جواهرات اصل می گویند .

به اسم طلا، پلاتین نخرید:

طلا با حرف k در کنار عیار آن بر روی قطعه قابل تشخیص است. برای پلاتین حروف pt را روی قطعه حک می‌کنند. پس با‌ یک دقت جزئی طلا و پلاتین را از هم تمییز دهید.

به اسم طلای نو، طلای دست دوم نخرید:

موضوع دیگری که باید دقت کنید این است که طلای دست دوم را به جای طلای نو نخرید. برای تشخیص این موضوع به قسمت قفل قطعاتی مانند دستبند و گردنبند توجه کنید. اگر طلا دست دوم باشد در این قسمت‌ها کمی‌رنگ رفتگی ‌یا خط و خش ظاهر می‌شود.

بودجه‌های کلان صرف نکنید:

البته این موضوع به خود شما بستگی دارد. اما اگر قصد ندارید هزینه‌های گزافی بابت خرید طلای ازدواج صرف کنید از محصولاتی انتخاب کنید که تراشکاری‌های خاص ‌یا مدل‌های به خصوصی نداشته باشند. این موضوع کارمزد ساخت طلا را کاهش می‌دهد.

بهترین طلا برای ایرانی ها طلای 18 عیار است

یک سوالی که خیلی وقت ها مشتریان از طلافروش ها می پرسند این است که عیار طلایی که می خریم چقدر باشد؟ درباره طلا و عیارش چیزی که وجود دارد و شاید شما از آن اطلاع نداشته باشید این است که پایین ترین عیار طلا، یک عیار است و بالاترین آن 24 عیار. اما اگر قرار باشد بگوییم بهترین نوع عیار برای خرید ایرانی ها چیست؟ جواب چیزی نیست غیر از طلای 18 عیار.

اگر می خواهید سرمایه گذاری کنید، سکه بخرید، نه طلا

اگر هدف تان از خرید طلا، داشتن سرمایه است، بهتر است سکه بخرید. این به معنای آن نیست که ارزش سکه و طلا با هم متفاوت است. این دو ارزش یکسانی دارند، اما موقع فروش سکه، سود بیشتری نصیب شما می شود. سکه اجرت ساخت ندارد، اما وقتی بخواهید زیورآلات تان را بفروشید، رقمی برای اجرت ساخت از آن کم می شود.

طلای 24 عیار دروغ است

تحت هیچ شرایطی فریب چیزی به اسم طلای 24 عیار را نخورید. تنها طلایی که 24 عیار خالص است، شمش طلاست و به خاطر اینکه شمش فلز نرمی است، نمی شود به تنهایی از آن زیورآلات ساخت. سازندگان طلا برای اینکه آن را به زیورآلات تبدیل کنند، مس و نقره به آن اضافه می کنند تا با پایین آمدن عیار، قابل ساخت باشد.
 

طلا فروش ها لزوما مایه دار نیستند

خیلی از مردم فکر می کنند که طلافروش ها افراد ثروتمندی هستند. این تصور شاید به خاطر این به وجود آمده که طلا مترادف با پول و سرمایه است و چون طلافروشی در مقایسه با شغل های دیگر به سرمایه اولیه بیشتری نیاز دارد، پس طلافروش ها از بقیه پولدارترند! اما واقعیت این طورها هم نیست و سودی که یک طلافروش ممکن است در طول سال به دست بیاورد، حتی از درآمد یک پزشک یا تاجر کمتر باشد.

برای خرید به هیچ وجه عجله نکنید و از چند گالری دیدن کرده تا مدل مدنظر خود را پیدا کنید

برای خرید جواهرات مغازه های طلا فروشی مرسوم هستند،اما امروزه خرید آنلاین طلا و جواهر انتخاب و خرید طلا وجواهرات را راحت کرده است.

https://parasteh.com/category/bracelet/


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : شنبه 21 اسفند 1400
نویسنده : فردین فروغی

با این سبزیجات سریع لاغر شوید

اغلب افراد وقتی اقدام به گرفتن رژیم می‌کنند، روزهای اول شاهد نتیجه‌ سریع خواهند بود اما بعد از مدتی روند لاغری متوقف می‌شود و از آن رژیم دلزده می‌شوند. مخصوصا رژیم‌های تک بعدی که فقط از یک ماده‌ی غذایی برای هر روز استفاده می‌شود.


 اما باید بدانید که بهترین نوع رژیم غذایی آن است که از تمام گروه‌های غذایی به اندازه‌ی نیاز بدن مصرف شود که در این میان سهم سبزیجات بسیار قابل توجه است، بعد از گروه نان و غلات سبزیجات بیشترین نیاز بدن به انرژی و غذا را تامین می‌کنند و باید روزانه 2-5 واحد از آن مصرف شود.


سیر :

این ماده ی غذایی پرطرفدار دارای خاصیتی است که از اضافه وزن جلوگیری کرده و حتی باعث لاغری می شود. محققان آزمایش هایی روی موش های آزمایشگاهی انجام دادند و مشاهده کردند موش هایی که سیر مصرف می کنند حتی با داشتن یک رژیم غذایی شیرین نیز کمتر در معرض چاقی و اضافه وزن قرار می گیرند. یعنی اگر نمی توانید جلوی شیرینی خوردن خود را بگیرید پا به پای آن سیر هم مصرف کنید.

چغندر :

یکی از سبزیجاتی است که حاوی بیشترین میزان قند است اما با این حال کالری کمی دارد یعنی حدود 50 کالری در هر فنجان. مصرف چغندر با سبزیجات دیگر یک ماده غذایی لاغری بی نظیر را ایجاد می کند.


ترب

ترب‌ها (ترب سیاه، ترب سفید، ترب قرمز) به دلیل وجود  میزان فیبر بالا سیری زودرس را در فرد ایجاد می‌کنند و باعث کاهش اشتها از جمله اشتها کاذب را به ارمغان خواهد داشت،  همچنین ترب کوهی با تحریک ترشحات معده سبب بهبود سیستم گوارشی می‌شود. علاوه بر وجود فیبر در ترب، ویتامین‌هایی مثل ویتامین C وجود دارد، که برای جلوگیری از سرطان بسیار مفید می‌باشد. ترب برای درمان آنفولانزا، تقویت قلب و عفونت دستگاه ادراری مفید می باشد. شاید جالب باشد بدانید که ترب سبب پاکسازی بدن از سموم می شود و همچنین سبب افزایش سوخت و ساز بدن می گردد.

گل گلم

گل کلم یک گیاه هزار کاره در تمامی وعده‌های غذایی است، گل کلم یک گیاه سرشار از ویتامین B و فیبر است که با مصرف آن به هر شکل به سرعت احساس سیری می‌کنید.

گل کلم انواع متفاوتی دارد که علاوه بر شکل ظاهری از نظر خاصیت و جنبه درمانی نیز در مواردی متفاوت می‌باشند. اما خاصیت مشترک گل کلم‌ها علاوه بر سبزیجات لاغر کننده بودن، نیز خاصیت ضد سرطانی آنهاست. نکته‌ای دیگر در مورد گل گلم میزان قند موجود در این گیاه است که به صفر میل می‌کند.

نخود فرنگی

نخود فرنگی یکی از سبزیجات لاغر کننده شکم می‌باشد، این گیاه بسیار سودمند که علاوه بر کم کالری و کم چرب بودن حاوی مقادیر زیادی پروتئین است، در واقع هر فنجان نخود فرنگی نهایتا ۱۳۴ کاری وجود دارد، و می‌تواند یکی از اعضای یک وعده غذایی برای کاهش وزن باشد.

در یک وعده غذایی که در آن۱۰۰ گرم نخود فرنگی موجود باشد به ترتیب ۱۱ گرم فیبر و ۹ گرم پروتئین وجود خواهد داشت که برای کاهش وزن یک وعده غذایی مناسب به حساب می‌آید.

https://www.starwest-botanicals.com/category/bulk-herbs/

https://begirbepaz.com/product-category/dried-herbs/


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : سه شنبه 17 اسفند 1400
نویسنده : فردین فروغی

پردازنده

پردازنده همواره نقطه قوت گوشی‌های آیفون بوده است؛ اما این بار با یک پردازنده‌ی فوق قدرتمند با نام A14 Bionic روبه‌رو هستیم. اساسا دلیل نگارش عبارت سلام سرعت (Hi, speed) در پوستر رویداد امشب همین پردازنده‌ی ۵ نانومتری بوده است. طبق ادعای اپل پردازنده‌ی جدید این شرکت ۵۰ درصد سریع‌تر از جدیدترین پردازنده‌های مورد استفاده در گوشی‌ها اندرویدی است. همچنین، اپل مدعی است تراشه‌ی گرافیکی به کار رفته در این محصول نیز بهترین پردازنده‌ی گرافیکی دنیای موبایل است.

مقایسه صفحه نمایش آیفون ۱۱ و آیفون ۱۲

هر چهار مدلِ آیفون ۱۲ مانند آیفون ۱۱ پرو، برخلاف آیفون ۱۱ که صفحه نمایش LCD داشت، صفحه نمایش سوپر رتینا OLED XDR دارند. صفحه نمایش OLED مزایای زیادی نسبت به LCD دارد از جمله: رنگ مشکی باکیفیت‌تر، رنگ‌های بیش‌تر و زوایای نمایش بیش‌تر. به طور کلی شاید عوض شدن صفحه نمایش از LCD به OLED مهم‌ترین و مثبت‌ترین تغییری باشد که یک کاربر آیفون ۱۱ برای خرید آیفون ۱۲ باید به آن توجه کند.

جالب است که بدانیم برخلاف شایعات، اپل نتوانسته تکنولوژی صفحه نمایش ۱۲۰Hz را در سری‌های پرو آیفون ۱۲ پیاده کند. قطعا محدودیت‌های مربوط به باتری باعث حذف این صفحه نمایش شده است و واقعا هم منطقی است چون تکنولوژی امواج ۵G مقدار زیادی از انرژی باتری را مصرف می‌کند.

 عمر باتری و شارژ

از منظر پروفرمنس، آیفون ۱۲ و آیفون ۱۱ تقریبا اما نه کاملا یکسان هستند. آیفون ۱۲ حالا به چیپ جدید Apple A14 Bionic مجهز شده و آیفون ۱۱ از چیپ A13 بهره‌ می‌برد که یک سال قدیمی‌تر است. هر دو دستگاه به ۴ گیگابایت حافظه رم تجهیز شده‌اند، اما به لطف پردازنده جدید و بهینه‌ترش، آیفون ۱۲ به شکلی بهتر از پس مولتی‌تسکلینگ و اجرای بازی‌های سنگین و گرافیکی بر می‌آید. دو موبایل در مدل پایه همراه با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی از راه می‌رسند که می‌توان آن را در ازای پول بیشتر به ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت هم ارتقا داد. در ضمن هیچ‌کدام به درگاه کارت حافظه مایکرو اس‌دی مجهز نیستند.
دوربین‌ها
آیفون ۱۲ این سنت را ادامه داده و همراه با دهانه عریض‌تر f/1٫۶ لنز از راه می‌رسد تا نور بیشتری به خود بگیرد. بهبودهای به وجود آمده در HDR، دیپ فیوژن و حالت شب هم باعث می‌شوند با دوربینی توانمندتر نسبت به نمونه موجود در آیفون ۱۱ مواجه باشیم. آیفون ۱۲ تصاویری بسیار خوش رنگ و لعاب و پر جزئیات در طول روز ثبت می‌کند و لنز فوق عریضش هم باعث بهبود تصاویری می‌شود که شب هنگام به ثبت می‌رسانید.

هر دو موبایل قادر به فیلم‌برداری ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه یا ۱۰۸۰p با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه هستند. با این همه، به خاطر بهبودهای هرچه بیشتر و قابلیت‌های اضافه دوربین اصلی، آیفون ۱۲ بار دیگر این راند را پیروز می‌شود.

قابلیت 5G آیفون ۱۲

و اما می رسیم به قابلیت 5G بودن گوشی آیفون ۱۲ که تا به حال در هیچ گوشی آیفونی

از آن استفاده نشده است با این که اینترنت 5G هنوز هم مورد استفاده ی گسترده قرار نگرفته است اما با سرعت پیشرفت تکنولوژی، به زودی باید به فکر خرید گوشی های 5G باشیم. کاربران در زمینه ی 5G بودن گوشی های آیفون ۱۲ تردیدها و ابهاماتی ممکن بود داشته باشند که شرکت اپل از قبل همه ی آن ها را پیش بینی کرده است!

به طور مثال ممکن بود کاربران درباره ی میزان شارژی که استفاده از حالت5G در گوشی استفاده می شود، دچار ابهاماتی باشند که باید بگوییم که اپل برای این حالت، حالتی به نام smart data mode را در نظر گرفته تا هنگامیکه کاربران نیازی به استفاده از شبکه ی 5G ندارند، تلفن همراه به حالت خودکار بر روی LTE برگردد. ابهام دیگر در این زمینه است که آیا کیفیت آنتن دهی و عملکرد شبکه ی 5G قابل اطمینان است که کمپانی برای پاسخ به آن،کیفیت عملکرد این شبکه را در ۳۰ کشور مختلف با ۱۰۰ اپراتور مختلف موبایل مورد بررسی قرار داده و شرکت از عملکرد آن مطمئن است‌.

در این مطلب به مقایسه آیفون ۱۱ و ۱۲ و مزیت های سری جدید گوشی های معرفی شده ی شرکت اپل پرداختیم. با این که هنوز زمان برای نقد و بررسی آن مخصوصا با تعیین قیمت ۸۲۹ دلار که با توجه به حذف شارژر، افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری داشته، زیاد است اما به نظر می رسد اپل با ارائه ی گوشیهای جدید خود، انقلابی تازه در صنعت موبایل های هوشمند به راه انداخته است و باید منتظر خبرهای جدیدتر هم‌ باشیم‌. نظر شما درباره ی گوشی جدید اپل چیست؟ با ما و دیگر خوانندگان دلتوس به اشتراک بگذارید.

باتری و قیمت

در بخش باتری از آن‌جایی که هنوز ظرفیت باتری آیفون‌های جدید مشخص نشده است نمی‌تواند از نظر ظرفیت دو گوشی مورد بحث را مقایسه کرد؛ اما با نگاهی به روند سال‌های پیش اپل می‌توان حدس زد که باتری ۳۱۱۰ میلی‌آمپری به کار رفته در آیفون ۱۱ در آیفون ۱۲ کمی افزایش ظرفیت را تجربه کرده باشد. انتظار می‌رود به دلیل بهره‌مندی نسخه‌ی جدیدتر از پردازنده‌ی بهینه‌تر، شاهد عملکرد بهتر باتری در آیفون ۱۲ باشیم.

https://hiradmarket.com/cat/iphone/


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : شنبه 14 اسفند 1400
نویسنده : فردین فروغی

انواع سبزی های آش رشته  چیست؟

سبزی‌‌ها، دارای ویتامین ‌ها و ارزش و خواص غذایی زیادی هستند و استفاده از آن ها یک نیاز اساسی برای بدن به حساب می آید.

آش رشته در شهر های مختلف، به شکل های مختلف و با توجه به ذائقه و فرهنگ مردمان آن مکان پخته می شود. به همین جهت هر شهری ممکن است از سبزی های متفاوتی استفاده کند.

اما به طور معمول از جعفری، گشنیز، تره، شوید و اسفناج برای تهیه آش رشته استفاده می شود. نکته قابل توجه این است که بهتر است از سبزی های تازه استفاده کنید تا عطر و طعم آن ها عالی باشد.

البته اینکه بگوییم فقط این سبزی ها در تهیه آش رشته استفاده می شوند، اشتباه است؛

چرا که بسیاری برای خوش عطر شدن آش از ترخون هم استفاده می کنند یا به جای اسفناج از برگ چغندر و یا سبزی های کوهی و خودرو در محلشان استفاده می کنند.
چه مقدار سبزی برای پخت آش رشته برای ۱۰ نفررر یز داریم؟

اگر بخواهیم برای یک جمع ۱۰ نفره، آش رشته درست کنیم، تقریبا باید به اندازه ۱ کیلو سبزی آشی داشته باشیم.

برای خوشمزه شدن آش،  بهتر است سبزی ها را به اندازه زیر استفاده کنیم:

  • اسفناج یا برگ چغندر: ۲۰۰ گرم
  • تره: ۲۰۰ گرم
  • گشنیز: ۲۰۰ گرم
  • جعفری: ۲۰۰ گرم
  • شوید: ۲۰۰ گرم


گشنیز:

یکی از پرکاربردترین سبزی ها در پزشکی سنتی است و در ایران بیشتر از برگ و ساقه آن در غذاها استفاده می شود. تخم گشنیز عطری بسیار قوی دارد و از آن به عنوان ادویه استفاده می شود و حتی ریشه آن نیز در آشپزی تایلندی کاربرد دارد. از خواص این گیاه می توان به کاهش اضطراب و بی خوابی، کاهش فشار خون، دفع سنگ کلیه و مثانه، رفع تجمع آب در بافت ها نام برد.


شوید:

گیاهی یک ساله یا دو ساله است و ارتفاع آن گاهی به یک متر هم می رسد. خواص شوید بسار زیاد است؛ این گیاه دارای آثار درمانی زیادی است و از دم کرده آن برای درد و ورم معده استفاده می شود، و در درمان استفراغ شدید، و کمردردهای ناشی از گرفتگی عضلات کاربرد دارد. همچنین استفاده از برگ و ساقه شوید در کاهش چربی خون مفید است.

تره:

گیاهی دو ساله و دارای برگ های دراز و باریک به رنگ سبز تیره است. تره دارای منافع زیادی است و برای درمان بیماری های کبدی و روماتیسم بسیار موثر است. از نظر خواص غذایی شبیه سیر و پیاز است ولی طعم و بوی ملایم تری دارد.

اسفناج:

گیاهی یک ساله است که دارای ساقه ای راست است و ارتفاع آن به نیم متر هم می رسد. برگ های آن پهن و نرم و به شکل مثلث و سبز رنگ است. برگ اسفناج دارای طبیعت متعادل است و منبع ویتامین های A، B3، C، و املاح آهن و پتاسیم است. خواص اسفناج باعث مقوی بودن هرچه بیشتر آش رشته شده است.

نعنا:

یک گیاه بوته ای چند ساله با برگ های سبز و پهن است که بسیار پرمصرف می باشد و عطر و اسانسی قوی دارد. نعنا دارای خواص ضد تهوع و استفراغ، ضد ویروس، بازکننده برنش، صفراآور و دفع کننده سموم بدن است.

https://begirbepaz.com/product-category/dried-herbs/


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : شنبه 7 اسفند 1400
نویسنده : فردین فروغی

سماق در ادویه کباب کوبیده

اصلا مگر می شود غذا کباب کوبیده باشد و پای سماق در میان نباشد ؟ سماق یکی از ادویه های ترش مزه ای است که به عنوان چاشنی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از غذاهایی که سماق تأثیر زیادی در طعم آن دارد، کباب کوبیده است.

البته بسیاری از افراد هنگام سرو کباب، سماق را روی کباب می ریزند اما بهتر است هنگام طبخ کباب نیز مقداری سماق به عنوان ادویه کباب کوبیده در آن ریخته شود.
ادویه کباب کوبیده :

راز خوشمزه شدن کباب کوبیده چیست ؟

پودر پیاز برای ادویه کباب کوبیده

پیاز یکی از مهم ترین مواد تشکیل دهنده کباب کوبیده است. در واقع پیاز در تهیه کباب نقش مؤثری داشته و مقدار آن می تواند در کیفیت کباب اثر بگذارد. اما علاوه بر پیازی که به صورت رنده شده در طبخ کباب استفاده می شود، باید مقداری پودر پیاز نیز به عنوان ادویه بکار رود.

    کباب کوبیده :

در این مقاله از بخش طرز تهیه انواع کباب در وبسایت نایریکا به کباب کوبیده, کباب کوبیده رستورانی, ادویه مخصوص کباب کوبیده, طرز تهیه کباب کوبیده خانگی, چرا کباب کوبیده سفت می شود, برای آبدار شدن کباب کوبیده, طرز تهیه کباب کوبیده در فر, گوشت کباب کوبیده, برای آبدار شدن کباب کوبیده, طرز تهیه کباب کوبیده بناب, کباب, عکس کباب, عکس کباب کوبیده می پردازیم.


کباب کوبیده رستورانی


مواد لازم کباب کوبیده رستورانی

  •     پیاز :۲۵۰ گرم
  •     راسته گوساله: ۵۰۰ گرم
  •     قلوه گاه گوسفند :۵۰۰ گرم
  •     گوجه فرنگی: متوسط ۴ عدد
  •     زعفران دم کرده: ۱قاشق غذاخوری
  •     نمک، سماق و فلفل سیاه: به اندازه کافی


طرز تهیه کباب کوبیده رستورانی

ابتدا پیازها را پوست بگیرید و بشویید سپس چرخ کنید.

در صورت تمایل می توانید پیازها را با رنده ریز رنده کنید.

پس از اینکه پیازها را رنده یا چرخ کردید پیازهای رنده شده را با دست فشار دهید تا آب اضافی شان خارج شود.

آب پیاز را کنار بگذارید و پیاز رنده شد را داخل یک کاسه مناسب بریزید.

در مرحله بعدی باید گوشت را چرخ کنید.

به همین منظور گوشت را به صورت قطعات کوچکتر خرد کنید و چرخ کنید.

بهتر است گوشت را دو بار چرخ کنید تا منسجم تر شود.

در مرحله بعدی زعفران دم کرده را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به مخلوط گوشت چرخ کرده و پیاز اضافه کنید.

در این مرحله باید مایه کباب کوبیده را به خوبی ورز دهید تا کاملا منسجم و یکدست شود تا زمان کباب کردن از سیخ نریزد.

پس از اینکه مایه کباب کوبیده را به خوبی ورز دادید یک سلفون روی کاسه بکشید و آنرا به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا به اصلاح عامیانه گوشت بیات شود و به سیخ بچسبد.

پس از گذشت ۲ ساعت مایه کباب کوبیده را از یخچال خارج کنید.

سپس به مدت ۱۰ دقیقه دیگر ورز دهید.

پس از اینکه مایه کباب کوبیده را به خوبی ورز دادید یک کاسه مناسب انتخاب کنید و آب پیاز را داخل آن بریزید.

برای سیخ کردن باید ابتدا دست خود را با آب پیاز تر کنید سپس مقداری از مایه کباب کوبیده بردارید

از بالای سیخ شروع به فشار دادن مایه کباب کوبیده روی سیخ کنید تا سیخ را به خوبی پوشش دهد.

در پایان پس از اینکه سیخ کردن تمام شد با فشار انگشت روی گوشت بر آمدکی ایجاد کنید.

این برآمدگی ها باعث می شود کباب مغز پخت شود.

به همین ترتیب تمام مایه کوبیده را سیخ کنید.

اگر عجله ندارید بهتر است سیخ های کباب را به مدت یک ساعت درون یخچال قرار دهید.

در همین حین منقل ذغال را آماده کنید به طوری که ذغال ها کاملا قرمز و یکدست روشن شوند.

اگر ذغال ها خام یا نیمه خام باشند علاوه بر اینکه کباب کوبیده پس از پخت بوی نامطبوع دود را می گیرد ، مصرف این نوع کباب کوبیده به دلیل وجود دی اکسید کربن باقیمانده روی

کباب ها برای سلامتی هم بسیار مضر است.

پس از اینکه منقل آماده شد سیخ ها را روی منقل بچینید.

در ابتدا با سرعت باد بزنید تا گوشت خودش را بگیرد سپس سیخ ها را به صورت متداوم بچرخانید تا گوشت به صورت یکنواخت کباب شود.

در همین مرحله گوجه فرنگی ها را از وسط برش بزنید.

سپس سیخ کنید و در کنار منقل بگذارید تا به آرامی کباب شوند تا در زمان آماده شدن کباب ها معطل نشوید.

پس از اینکه کباب ها آماده شد آنها را به همراه نان یا برنج سرو کنید.

نکته مهم دیگر اینکه کباب کوبیده را حتما با سماق میل کنید.
اندازه استاندارد کباب کوبیده

وزن استاندارد هر کباب کوبیده باید بین ۷۵ تا ۱۲۵ گرم باشد ، البته وزن کلی کباب کوبیده به اندازه و پهنای سیخ هم بستگی دارد.

در صورتی که بیش از حد مایه کوبیده روی سیخ قرار دهید ممکن است کباب شما از روی سیخ بریزید ، ضمن اینکه کباب مغز پخت نمی شود.

در صورتی که کمتر از وزن استاندارد هم از مایه کوبیده روی سیخ قرار دهید ممکن است کباب شما خیلی سریع بسوزد و در صورتی که نسوزد مطمئنا کباب شما خشک خواهد شد.

پس در زمان سیخ کردن مایه کوبیده این موضوع را حتما در نظر بگیرید.

ادویه مخصوص کباب کوبیده


ادویه مخصوص کباب کوبیده

  •     زردچوبه: ۲ قاشق سوپخوری
  •     تخم گشنیز: ۱ قاشق چایخوری
  •     پودر زیره: ۳ قاشق چایخوری
  •     پودر سیر: ۱ قاشق چایخوری
  •     برگ بو: ۱ قاشق چایخوری
  •     پودر زنجبیل: ۱ قاشق چایخوری
  •     فلفل سیاه: ۱ قاشق چایخوری
  •     پودر پاپریکا: ۱ قاشق چایخوری
  •     فلفل چیلی: ۱ قاشق چایخوری
  •     پودر هل: ۳/۴ قاشق چایخوری
  •     دارچین: ۲ قاشق چایخوری
  •     پودر میخک: ۱/۴ قاشق چایخوری



پاپریکا برترین طعم دهنده کوبیده

پاپریکا نوعی فلفل است که پودر آن در پخت انواع کباب استفاده می‌شود. مزه پاپریکا کاملا سلیقه‌ای است و در صورت تمایل می‌توانید از پاپیریکا در کنار فلفل سیاه و نمک برای تهیه کباب کوبیده استفاده کنید.

زعفران

زعفران بهترین ادویه یا چاشنی کباب است و برای تهیه کوبیده زعفرانی به وفور استفاده می‌شود. برای خوش طعم شدن کویده می‌توانید بکمی پودر زعفران به گوشت اضافه کنید یا دم کرده آن را به همراه به مخلوط گوشت چرخ کرده و پیاز اضافه کنید. البته این کار، گوشت کباب را شل می‌کند و باید در انتها کباب‌ها را در یخچال قرار دهید و سپس پذید.

پودر لیمو عمانی

اگر دوست دارید، خود کبابتان ترش مزه و خاص باشد، می‌توانید از پودر لیمو عمانی استفاده کنید. لیمو عمانی طبعی سرد و خشک دارد و برای به تعادل رسیدن کباب‌های گوسفندی ادویه بسیار مناسبی است. کافی است کمی از پودر را بعد از آماده شدن گوشت کباب به آن اضافه کرده و ورز دهید.

برگ بو

برگ بوی خشک شده معمولا برای گرفتن بوی زهم انواع گوشت استفاده می‌شود. اگر دوست دارید بوی گوشت کباب را بگیرید می‌توانی از پودر برگ بوی در کباب استفاده کنید. البته مقدار آن باید خیلی کم باشد.

پودر خردل

پودر خردل از زمان قدیم در ادویه اصلی برخی کباب‌های کوبیده  است. اما به مرور زمان با تغییر زائقه از برخی کباب‌ها حذف شد.اما هوز هم از این ادویه در پخت کباب استفاده می‌شود و برخی آشپز‌های اصیل این ادویه را در تهیه کوبیده استفاده می‌کنند.

بکارگیری نمک در نقش ادویه ای اساسی در کباب کوبیده

نمک را میتوان اصل اساسی تهیه کباب کوبیده و هر یک از غذاهایی دانست که در این کره خاکی تهیه می گردد. به نوعی که اگر همه ادویه ها برای تهیه کباب کوبیده استفاده شوند اما این ادویه اساسی و خوشمزه بکار نرود، همه تلاش ها برای پخت یک کباب ایرانی از بین خواهد رفت.
و اما می رسیم به خواص نمک که فواید آن بسیار مهم و حیاتی بوده و نبود آن در بدن نیز خطرات جدی ای را در پی خواهد داشت.
فواید ادویه نمک عبارتند از کاهش گرفتگی های عضلانی در ناحیه ماهیچه های بدن علی الخصوص قسمت ماهیچه های پا، افزایش سلامت و استحکام دندان ها، بهبود وضعیت سینوس های بدن و کاهش درد های ناحیه گلو می باشد.

 

https://begirbepaz.com/product-category/spices/

 

https://www.spicetribe.com/product/the-cooking-gene-spice-collection/?utm_source=Google&utm_medium=cpc&utm_campaign=SmartGene&gclid=CjwKCAiAvOeQBhBkEiwAxutUVOqgDaQXdQE7kDZYgRAdZ0KilbhLKQEWBe8l3b46pg-YvOvOraq7MhoCgEwQAvD_BwE


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : شنبه 30 بهمن 1400
نویسنده : فردین فروغی

چرا با تعویض نمایشگر آیفون 13 اپل Face ID را از کار می‌افتد؟

iFixit که شهرت بسیار خوبی در کالبدشکافی گوشی‌های هوشمند و کشف میزان تعمیرپذری این گوشی‌ها دارد، به تازگی به سراغ محصولات جدید اپل رفته است. آنها کشف کرده‌اند که دلیل از کار افتادن فیس آیدی پس از تعویض نمایشگر تراشه بسیار کوچکی است که حالا بر روی کابل انعطاف پذیری که نمایشگر به مادربورد متصل می‌کند است. از آنجاییکه قبلا خبری از این تراشه نبود، تعویض نمایشگر چنین مشکلی را ایجاد نمی‌کرد.



طبق گزارش‌های منتشر شده کمپانی اپل در حال آزمایش سیستمی جدید برای فیس آیدی آیفون ۱۳ می باشد که به کمک آن ایفون کاربران را با ماسک و عینک دودی نیز شناسایی می کند. در این مطلب از بخش اخبار انارمگ، ما به شرح توضیحات و جزئیات بیشتری از این مکانیزم جدید و مفید خواهیم پرداخت. با ما تا انتها همراه باشید.

یکی از بهترین ویژگی های امنیتی آیفون، قفل گشایی به وسیله فیس آیدی و سیستم تشخیص هویت آن می باشد که از قضا یکی از آزاردهنده ترین بخش های آیفون نیز محسوب می شود(!) و اصلی ترین مشکل آن این است که فیس آیدی تنها زمانی کار می کند که بتواند تمام صورت شما را ببیند و این موضوع به یک مشکل مهم برای میلیون ها کاربری که در دوران پاندمی کووید ۱۹ روزانه ماسک بر صورت داشتند، تبدیل شده است. اما اپل به فکر رفع مشکل این موضوع افتاده است و تصمیم گرفته است مکانیزمی جدید در فیس آیدی گوشی هوشمند آیفون 13 به کار ببرد که موجب می شود کاربران با وجود داشتن ماسک و یا عینک دودی بر صورت، باز هم شناسایی شوند.

طراحی و کیفیت ساخت iPhone  ۱۳

همونطور که اشاره کردیم اپل توی بخش طراحی هیچ اتفاق خاصی رو برای آیفون های جدید در نظر نگرفته. وقتی در جعبه رو باز میکنید اولین چیزی که نظر شما رو جلب میکنه طراحی و نحوه قرار گیری دوربین ها توی قاب پشتیه! قاب پشتی از جنس شیشه و به صورت براق طراحی شده که توی رنگ مشکی به شدت جای اثر انگشت روی قاب پشتی میمونه! فریم دوربین ها مثل سابق اون بالا سمت چپ قاب پشتی دیده میشه که یکی از تفاوت های iPhone 13 نسبت به iPhone 12 توی همین بخش وجود داره. دوربین ها از حالت خطی به حالت ضربدری تغییر شکل دادن و دیگه هیچ تغییری توی قاب پشتی نسبت به آیفون های سال قبل دیده نمیشه.

طراحی و کیفیت ساخت iPhone 13

همونطور که اشاره کردیم اپل توی بخش طراحی هیچ اتفاق خاصی رو برای آیفون های جدید در نظر نگرفته. وقتی در جعبه رو باز میکنید اولین چیزی که نظر شما رو جلب میکنه طراحی و نحوه قرار گیری دوربین ها توی قاب پشتیه! قاب پشتی از جنس شیشه و به صورت براق طراحی شده که توی رنگ مشکی به شدت جای اثر انگشت روی قاب پشتی میمونه! فریم دوربین ها مثل سابق اون بالا سمت چپ قاب پشتی دیده میشه که یکی از تفاوت های iPhone 13 نسبت به iPhone 12 توی همین بخش وجود داره. دوربین ها از حالت خطی به حالت ضربدری تغییر شکل دادن و دیگه هیچ تغییری توی قاب پشتی نسبت به آیفون های سال قبل دیده نمیشه.

امنیت iPhone  ۱۳

توی بخش امنیت هم بر خلاف تمام شایعاتی که قبل از رونمایی از آیفون های جدید وجود داشت، اپل هیچ تغییری رو در نظر نگرفته. ارگ یادتون باشه توی مطلب شایعات مربوط به آیفون 13 اشاره کردیم که یکی از حدسیات و شایعات در مورد آیفون های جدید، جایگزین شدن حسگر اثر انگشت با تکنولوژی فیس آیدی هستش که این اتفاق توی آیفون های جدید نیفتاده.

 

https://hiradmarket.com/cat/iphone/

 

https://www.cnet.com/tech/mobile/face-id-with-a-mask-is-coming-to-iphone-soon-for-real-this-time/


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : سه شنبه 19 بهمن 1400
نویسنده : فردین فروغی

گرام ماسالا چیست؟

گرام ماسالا به صورت gah-RAHM mah-SAH-lah تلفظ می شود. Garam در هند به معنای داغ و گرم است و از این جهت از این کلمه استفاده شده است که گرام ماسالا باعث ایجاد گرما از درون و بیرون می شود. Masala نیز در هند برای توصیف ادویه جاتی است که از ترکیب چند ادویه دیگر به وجود می آید. علاوه بر هند، از این ادویه در پاکستان و غذاهای کشورهای جنوب آسیا نیز استفاده می شود.

ترکیبات گرم ماسالا

گفتیم که برای تهیه گرم ماسالا قانون و یا ترکیب مشخصی وجود نداره و هر کس و هر خانواده بر طبق سلیقه و ذائقه شون مخلوطی از ادویه جاتی که دوست دارند رو به عنوان گرم ماسالا استفاده می کنند. اما در حالت عادی و بیشتر اوقات یک ادویه گرم ماسالای هندی شامل موارد زیر می تونه باشه:

  • جوز هندی
  • زیره سیاه
  • زیره سبز
  • انیسون یا بادیان ختایی
  • زردچوبه
  • دارچین
  • زنجبیل
  • رازیانه
  • تخم گشنیز
  • میخک
  • هل
  • برگ بو
  • فلفل
  • پاپریکا

جلوگیری از بروز یبوست:

از آنجایی که گرام ماسالا فرآیند هضم را بهبود می بخشد قابل چشم پوشی نیست که زمان حمل و نقل غذا در دستگاه گوارش را نیز کاهش دهد و این موضوع برای کاهش ابتلا به یبوست بسیار عالی خواهد بود. همچنین این خاصیت برای افراد بسیار است زیرا یکی از راه های اصلی بدن برای رفع سموم دفع مناسب است. بر اساس یک مطالعه منتشر شده مصرف این ادویه در داوطلبان و بزرگسالان باعث کاهش زمان فرآیند گوارش و هضم غذا شده و همچنین مصرف وعده های غذایی بدون گرام ماسالا باعث طولانی تر شدن فرآیند گوارشی خواهد شد.

بهبود فرآیند هضم

گرام ماسالا، با تقویت انرژی کلی بدن، سوخت و ساز را افزایش داده و با مشکلات مربوط به هضم غذا و عدم دفع سموم از بدن مقابله می کند. با بهبود هضم موادغذایی در بدن، احتمال بروز یبوست نیز کاهش یافته و سم زدایی از بدن به طور منظم و موثر انجام می گیرد.

پیشگیری از بروز انواع سرطان

به طور کلی، مصرف ادویه جات به پیشگیری از ابتلا به سرطان کمک می کند. محققان دریافته اند که مصرف منظم ادویه گرام ماسالا منجر به تغییر قابل توجهی در میزان آنزیم های سم زدایی بدن می شود. بهبود این عملکرد نیز به طور طبیعی پیشگیری از بروز سرطان های گوناگون را به دنبال خواهد داشت. همچنین با مصرف این ادویه، میزان رشد تومورهای سرطانی کاهش یافته و مراحل درمان بیماری تسریع می شود.

مبارزه با دیابت

یکی از ترکیبات اصلی ادویه گرام ماسالا، دارچین است. دارچین به خودی خود، ادویه ای با فواید بسیار از جمله کمک به درمان دیابت و کاهش طبیعی قند خون در بیماران دیابتی است. به علاوه، دارچین می تواند حساسیت به هورمون انسولین که هورمون حیاتی برای متعادل نگه داشتن سطح قند خون است را بهبود بخشد.

تقویت کننده سلامتی

دارچین موجود در گرام ماسالا یک داروی آنتی اکسیدان، ضد التهاب، ضد دیابت، ضد میکروب، ضد سرطان، کاهش دهنده چربی و بیماری های قلبی-عروقی است که می تواند فعالیت هایی علیه اختلالات عصبی جدی مانند بیماری پارکینسون و بیماری آلزایمر را نیز بهبود بخشد. اما دارچین تنها ستاره معجون گرام ماسالا نیست.

گرام ماسالا حاوی مخلوطی از 10 یا شاید حتی 30 ادویه مختلف است که هر یک از آنها به تنهایی خواص بی شماری برای سلامتی و بهبود مشکلات مختلف دارند. به همین دلیل نیز پزشکان و محققان همواره توصیه می کنند تا مصرف این ادویه ترکیبی پرخاصیت و مقوی را در برنامه غذایی خود جای دهید تا از ویژگی ها و فواید آن بهرمند شوید.

کاربردها و نحوه استفاده از ادویه گرام ماسالا

بعد از معرفی ادویه گرام ماسالا و بررسی خواص آن نوبت به کاربرد های آن میرسد. شما می توانید ادویه گرام ماسالا را برای طبخ و تهیه انواع غذاهای گوشتی و حتی برخی غذاهای حاوی سبزیجات به کار برده و علاوه بر از بین بردن بوی زخم انواع گوشت، طعمی دلپذیر و مطبوع به آنها ببخشید. طبیعی است که بسیاری از دستورهای آشپزی غذاهای هندی، حاوی ادویه گرام ماسالا هستند. اما امروزه این ادویه در اقصی نقاط دنیا شناخته شده و به عنوان ترکیبی کامل و همه کاره برای طعم دار کردن غذاهای مختلف به کار می رود.

شرایط نگهداری

بهتر است ادویه گرام ماسالا را در ظروف دربسته و شیشه ای و در جایی خشک و خنک، به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. با این کار، خواص ادویه و مواد معطر موجود در آن حفظ شده و تا 6 ماه ماندگاری خواهد داشت.

شرایط منع مصرف

اگر به هر یک از ترکیبات موجود در گرام ماسالا حساسیت دارید، نباید آن را مصرف کنید. همچنین مقدار مصرف این ادویه در انواع غذاها و خوراک ها نیز باید متعادل و کنترل شده باشد. زیرا استفاده بیش از حد از گرام ماسالا می تواند موجب بروز گرمی یا انواع حساسیت در بدن افراد شود.

 

https://begirbepaz.com/product-category/spices/

 

https://www.allrecipes.com/recipe/126089/garam-masala-spice-blend/


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : شنبه 25 دی 1400
نویسنده : فردین فروغی

طراحی آیفون ۱۲

یک موردی که در نظرات کاربران در گوشه کنار اینترنت می‌خواندم، این است که طراحی این آیفون با نسل‌های قبلی هیچ تفاوتی ندارد اما واقعا اینطور نیست! من به شخصه عاشق طراحی آیفون ۱۲ شده‌ام. از سال ۲۰۱۴ که آیفون ۶ به بازار عرضه شد و تا همین پارسال، همه مدل‌های آیفون کناره‌هایی گرد داشتند و در نهایت همه آن‌ها حسی مشابه را القا می‌کردند. حالا اما لبه‌های تخت شده این گوشی، باعث شده تا با محصولی کاملا جدید روبرو باشیم.



در بخش جلویی آیفون ۱۲ هم شاهد نمایشگر ۶.۱ اینچی آن هستیم که حالا به لطف صاف شدن کناره‌های گوشی، حاشیه‌های کمتری هم دارد و به طور کل، ابعاد این گوشی از آیفون ۱۱ کوچک‌تر است. آیفون ۱۲ آنقدر طراحی جعبه‌ای شکل دارد که هیچ خمیدگی روی اطراف شیشه جلویی یا پشتی آن وجود ندارد و یک صفحه شیشه‌ای، به آلومینیوم می‌رسد. حتی لایه پلاستیکی که معمولا برای بالا بردن مقاومت شیشه گوشی در افتادن می‌شد نیز حالا وجود ندارد.

نمایشگر

اگر از آیفون XSها یا آیفون ۱۱پروها به این گوشی می‌آیید، با نمایشگر OLED این گوشی آشنا خواهید بود. اما این محصول آمده تا جایگزین آیفون ۱۱ معمولی شود که نمایشگر LCD با رزولوشن ۷۵۰P داشت. اگر از آن محصول یا هر آیفون دیگری با نمایشگر LCD به سراغ آیفون ۱۲ بیایید، عاشق نمایشگر این گوشی خواهید شد.

دوربین‌های دوتایی آیفون ۱۲

و حالا می‌رسیم به یکی از مهم‌ترین بخش‌های آیفون ۱۲ یعنی دوربین‌های دوگانه آن. قبل از اینکه این بخش را آغاز کنیم، باید یک نکته را یادآور شوم؛ سنسورهای دوربین عریض و فوق عریض در این گوشی، با آیفون ۱۲ پرو و همه مدل‌های آیفون ۱۱ یکسان است. امسال اما اپل یک لنز جدید ۷ المانی با دیافراگم f/1.6 برای دوربین عریض در نظر گرفته و ادعا می‌کند این لنز جدید علاوه بر رساندن نور بیشتر به سنسور، شارپنس را هم افزایش داده است.

باتری

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک گوشی باتری آن است. میزان انرژی که گوشی می‌تواند در طول روز داشته باشد قطعا بسیار مهم است. چراکه امروز تقریبا همه افراد از موبایل خود به صورت 24 ساعته برای کارهای روزمره استفاده می‌کنند. iPhone 12 هم توانسته در این بخش به خوبی نیاز کاربران را پاسخ دهد.

ظرفیت باتری این دیوایس 2800 میلی آمپر بر ساعت است که به خوبی می‌تواند پاسخگوی کارهار روزمره هر فرد معمولی باشد. اما باید بدانید که اگر گیمر هستید و از گوشی برای بازی کردن استفاده می‌کنید، باید همیشه یک پاور بانک همراه داشته باشید تا بتوانید همیشه با گوشی خود بازی کنید و از آن لذت ببرید.

اسپیکر

در گوشی آیفون 12 صدا استریو از هر دو اسپیکر بالا و پایین پخش می‌شود. ویژگی‌ای که باعث شده این موبایل از بقیه متفوت باشد، تفکیک صدای آن است که عملکرد بسیار عالی دارد و هنگامی که شما در حال تماشای فیلمی یا بازی کردن هستید، کیفیت صدای آن را متوجه می‌شوید.

مقایسه دوربین با سایر موبایل ها

با مقایسه بین دوربین‌های آیفون 12 و Note20، مشخص می‌شود که در نور روز، دوربین اصلی آیفون 12 کارایی بهتری برای شما خواهد داشت. اگرچه که نوت 20 برای عکاسی از طبیعت ایده آل‌‌تر می‌باشد، اما آیفون 12 برای برخورد واقعی‌تر بارنگ‌ها ترجیح داده می‌شود. از آسمان آبی بعدازظهر گرفته تا رنگ‌های زرد، نارنجی و سبز. درتمامی این موارد آيفون 12 عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

وقتی عکس گرفته‌شده را زوم می‌کنید، محدودیت‌هایی از آیفون 12 برای نمایش عکس مشاهده می‌شود. قابلیت زوم اپتیکال با آیفون 12 ارائه نمی‌شود. برای داشتن آن باید هزینه بیشتری برای خرید آیفون 12 پرو و یا پرو مکس پرداخت کنید.

در مقایسه بین دوربین آیفون 12 و OnePlus 8T، بازهم برتری برای آیفون 12 رقم خورد. عکس‌هایی که از OnePlus 8T گرفته می‌شود به‌اندازه کافی واضح نیست و به‌شدت تصویر را در طول محیط تحریف می‌کند. درحالی‌که آيفون 12 وضوح و کیفیت عکس را حفظ می‌کند و باعث زیباتر شدن عکس می‌شود. همچنین آیفون 12 از قابلیت پرتره قوی‌تری نسبت به سایر دوربین‌ها و ازجمله دوربین Pixel 5 برخوردار است.

برای قابلیت‌های حالت Deep Fusion اپل که صحنه‌هایی با جزئیات ریز در نورهای متوسط را ترجیح می‌دهد، از آیفون 12 و Pixel 5 برای گرفتن عکس نقاشی روی بوم استفاده شد. حالت Deep Fusion به‌منظور ترکیبی از نوردهی‌های مختلف با طول‌های مختلف برای وضوح بهینه طراحی‌شده است. در این آزمایش با استفاده از وضوح تصویری که آیفون 12 دارد، ترسیم بافت بوم را بهتر انجام می‌دهد. درمجموع، رفتار آیفون در مورد رنگ‌ها به‌طور گسترده منجر به ایجاد تصویر جذاب‌تری می‌شود.

https://hiradmarket.com/

https://www.gsmarena.com/apple_iphone_12-10509.php


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
برچسب‌ها: آیفون 12 ,
تاریخ : سه شنبه 21 دی 1400
نویسنده : فردین فروغی

انواع گلس و محافظ صفحه نمایش گوشی از نظر جنس

بطور کلی تمام محافظ های صفحه نمایش یا شیشه ای هستند یا غیر شیشه ای. گلس های شیشه ای هم در دو نوع شیشه ای ساده و فول رنگی ارائه می شوند.

در واقع گلس ها یا دارای جنس سفت و سخت شیشه ای هستند یا نرم و انعطاف پذیر که ممکن است از جنس TPU و یا PET و …  باشند که محافظ صفحه نانو ، گلس سرامیکی و یا هیدروژلی هستند.

گلس های شیشه ای حدود 0.3 میلی متر ضخامت دارند ولی محافظ صفحه های نانو نازک تر هستند و دارای ضخامت حدود 0.1 میلی متر هستند .

ویژگی های یک گلس خوب چیست ؟

یک گلس خوب چه ویژگی های باید داشته باشد؟ شاید جواب این سوال پیش خودمون باشد بستگی به شما دارد که گلس خوب را چگونه معرفی کنید، برخی گلس خوب رو محافظت 100%از صفحه نمایش گوشی خودشون میدانند و برخی هم شاید برای زیبایی!!! معیار های زیادی برای شناسایی یک محافظ صفحه نمایش گوشی وجود دارد که در ادامه توضیح های مفصلی خواهیم داد.

    سختی 9H

حتما هنگام خرید گلس با این اصطلاح آشنا شده اید اما این سختی به چه معناست؟ این اصطلاح بیشتر به این معناست که اگر با یک مداد با ضخامت 9Hبر روی گلس کشیده شود هیچ خراشی بر روی آن نمی افتد ودرواقع نشان از ضد خط وخش بودن آن محافظ میباشد.

    روکش نانوی ضد چربی Oleophobic Nano-coating

شاید برای شما پیش اومده که دستتون چرب و چیلی بوده و بعد به گلس زده اید! با این کار اثر انگشتتان بر روی گلس میماند، گلس شیشه ای (حرارتی ) بر خلاف گلس پلاستیکی اثر انگشت رو به خودش جذب میکند روکش نانو ضد چربی یک قابلیت و ویژگی است که با کمک آن چربی دیگر بر روی گلس نمی ماند و ضد اثر انگشت است.

    لایه حریم خصوصیPrivacy Layer

اگر میخوایید در مترو، وقتی که شما گوشی تون رو چک میکنید یا میخواید فیلیمی ببینید کسی دیگری نگاه نکند میتوانید از ویژگی لایه حریم خصوصی استفاده کنید این ویژگی بسیار کارآمد و مفید است و در ادامه مقاله توضیحات بیشتری خواهیم داد.

    شفاف و یکدست بودن

از خصوصیات یک گلس خوب میتوان به شفاف ویکدست بودن آن اشاره کرد. به طور حتم هیچ کس نمیخواهد گلس ، صفحه نمایش گوشی رو کدر و تار نشان دهد یا اینکه صفحه پر از حباب های شود که واقعا آزار دهنده است.

    نصب آسان

نصب یک گلس همیشه از مشکلات خریدران بوده و هست، اگر یک گلس نصب آسان و راحتی داشته باشد خیلی بهتر است تا یک گلسی که باید برای نصب هفت خوان رستم رو طی کند.

گلس ساده

همان طور که از نام این گلس پیداست، معمولی بوده و ویژگی خاصی علاوه بر ضد ضربه و ضد خش بودن ندارند. در ساخت گلس های ساده بطور کامل از شیشه استفاده شده و شفاف هستند. سایر گلس ها ویژگی های خاص تری دارند و به نوعی از گلس ساده مشتق شده اند.

گلس فول تمام صفحه

گلس های تمام صفحه همانطور که از نام آن ها پیداست، تمامی سطح صفحه نمایش را پوشش می دهند که بخصوص در گوشی های خمیده کارایی بیشتری داشته و استفاده از آن ها در گوشی های با قابلیت Edge، از اهمیت بالایی برخوردار است.

این گلس ها بطور کلی در دو نوع تمام چسب و دور چسب تولید و طراحی می شوند. تمام سطح داخلی گلس های تمام چسب قابلیت اتصال به نمایشگر را دارند؛ درحالیکه گلس های دورچسب تنها در کناره به نمایشگر متصل می شوند.

گلس سرامیکی

با وجود نام سرامیکی بکار رفته برای این گلس ها، درصد بالایی از ساختار آن ها از شیشه بوده و صرفاً ناخالصی هایی از جنس سرامیک بکار رفته است.

اصلی ترین ویژگی گلکس سرامیکی، انعطاف پذیری بالای آن بوده که سبب می شود در شرایط ویژه و تحت فشارهای وارده، دچار شکستگی نشده و نیازی به تعویض مداوم گلس شکسته شده گوشی خود نخواهید داشت.

این گلس چسبندگی بالایی نیز داشته و به سختی از صفحه نمایش جدا می شود. گلس ها نیز پس از جداشدن از نمایشگر، دیگر قابل استفاده نبوده و ناچار به تعویض آن ها خواهید بود.

گلس مات

علاوه بر ویژگی های مشترک تمام گلس های محافظ صفحه نمایش همانند جلوگیری از ایجاد خط و خش و شکستگی، گلس های مات ویژگی های دیگری نیز دارند که هنگام خرید باید آن ها را در نظر داشته باشید.

این گلس ها هم در انواع شیشه و هم در انواع سرامیکی تولید می شوند.

گلس مات برای افرادی که به میزان زیادی در نور مستقیم خورشید از گوشی خود استفاده می کنند، کاربرد بیشتری داشته و در خانه ممکن است با توجه به مات بودن، از وضوح تصویر نمایشگر بکاهد.

گلس پرایوسی

گلس پرایوسی یکی از خاص ترین گلس های طراحی شده در سال های اخیر بوده که در حفظ حریم شخصی افراد تأثیرگذار است. احتمالاً تاکنون در مکان های عمومی متوجه چک کردن گوشی خود از سوی اطرافیان شده اید!

این گلس با کاهش و محدود کردن زاویه دید صفحه نمایش به میزان مشخصی، از دیده شدن صفحه گوشی توسط اطرافیان جلوگیری کرده و از این نظر، تأثیر و اهمیت بالایی دارد.

https://www.bestbuy.com/site/headphones/true-wireless-headphones/pcmcat1498066426386.c?id=pcmcat1498066426386
https://hiradmarket.com/
گلسUV

گلس های UV ویژه گوشی های خمیده و Edge طراحی شده و نوع عملکرد آن ها بصورتی است که تمام سطح صفحه نمایش را پوشش داده و به دلیل شیشه ای بودن، شفافیت بالایی نیز دارند.

برای اتصال گلس های UV به سطح گوشی از چسب ویژه مایع UV استفاده می شود که به تدریج تمام بخش های نمایشگر را پوشش می دهد.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1400
نویسنده : فردین فروغی


مراقبت بعد از کامپوزیت دندان در کوتاه مدت

انتخاب ونیر

کامپوزیت ونیر تنها یکی از روش هایی است که پزشک شما می تواند آن را به کار برده و لبخندی زیبا را به شما هدیه دهد. این نوع از کامپوزیت، برای نواحی که کمتر در معرض گاز گرفتن و جویدن مواد غذایی است مانند دندان های پیشین و آن هایی که نیاز به ترمیم جزئی دارند؛ نتیجه بخش است. اگر آسیب دیدگی دندان شدید باشد یا ناحیه مورد نظر یکی از دندان های آسیاب باشد که بیشتر در معرض فشار و جویدن قرار دارند، بهتر است طبق نظر پزشک از ونیر سرامیکی یا تاج دندان استفاده کنید که هر دو برای ترمیم آسیب های زیاد مناسب هستند.

احتیاط در به کار بردن کامپوزیت پیش از اتمام بی حسی

اگر پزشک در طول جلسه، ناحیه درمان شده را بی حس کند، بیمار نیز باید بعد از درمان تا زمانی که بی حسی برطرف شود در اموری مانند گاز زدن و جویدن احتیاط کند. رفع بی حسی، یک تا دو ساعت طول خواهد کشید؛ بنابراین بهتر است طی این مدت از مایعات و غذاهای سرد استفاده کنید تا به کامپوزیت دندان آسیبی وارد نشود.پ


 اصلاح نحوه قرارگیری کامپوزیت


طی مرحله باندینگ، رزین کامپوزیت بر شکستگی یا ترک های دندان شما اعمال می شود و بعد از مدتی سفت شده و شکل دندان شما را می گیرد. اما قبل از این که پزشک کار خود را شروع کند، دندان باید کاملا خشک باشد تا مواد رزینی به خوبی روی آن بچسبد. این عمل با ابزاری شبیه به درمل «dermel» انجام می شود که ممکن است کمی حساسیت در دندانهای شما به وجود بیاورد. با توجه به شدت آسیب، پزشک، ناحیه درمان شده را بی حس می کند تا بیمار درد و ناراحتی چندانی احساس نکند


همیار پزشک هم در طول این مدت رزین را ترکیب می کند تا با دندان بیمار هم رنگ شود. بعد از خشک شدن سطح دندان، رزین روی دندان اعمال شده و با دقت فرم دهی می شود. این مواد با اشعه مخصوصی محکم شده و بعد، پزشک برای این که هیچ مازاد یا تیزی در دندان نماند از شما می خواهد که چندین بار دندان مورد نظر را در دهان باز و بسته کنید. این عمل تا زمانی ادامه پیدا می کند که ترمیم به خوبی روی دندان های شما قرار بگیرد.

البته در پایان جلسه درمانی، قدرت گاز زدن با ونیر کامپوزیت توسط پزشک سنجیده می شود. اما برای برخی بیماران که در درمان آن ها از بی حسی استفاده شده، امکان دارد نحوه گاز زدن به درستی احساس نشود. به یاد داشته باشید قبل از رفع بی حسی دندان کامپوزیت شده، نباید جسم سختی با آن برخورد کند. بعد از رفع بی حسی، به آرامی قدرت گاز زدن دندان را تست کنید

.

برطرف کردن مشکلات جزئی

در صورت بروز مشکل در کامپوزیت ونیر طی چند روز اول بعد از اصلاح طرح لبخند، به پزشک خود اطلاع دهید تا بلافاصله اصلاحات جزئی مورد نیاز را انجام دهد. به عنوان مثال اگر در کامپوزیت ونیر های خود، احساس تیزی می کنید و یا در جویدن مواد احساس عجیب و غیر عادی دارید باید با پزشک خود در میان بگذارید. ضعف کامپوزیت ها و عدم رسیدگی به آنها، نه تنها لبخند شما را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه باعث ایجاد درد و ناراحتی در بلند مدت خواهد شد.

رعایت و حفظ بهداشت دهان و دندان

همان طور که میدانید رعایت بهداشت دهان و دندان نه تنها بعد از کامپوزیت دندان بلکه در طول زندگی می تواند به سالم نگهداشتن و سلامت دندان های شما کمک بسیار بزرگی کند. به همین علت توصیه می شود پس از نصب کامپوزیت دندان بهتر است روزانه دوبار دندان های خود را با استفاده از خمیر دندان هایی که دارای فلوراید هستند مسواک زده و از نخ دندان نیز به صورت روزانه استفاده نمائید. اگر به دنبال سلامت و استحکام ونیر و کامپوزیت و لثه های خود هستید بهتر است در هفته دو مرتبه از دهانشویه های مخصوص استفاده نمائید. پس از پایان درمان خمیر دندان، مسواک و دهانشویه مناسب برای دندان کامپوزیت شده خود را از پزشک خود مطلع شوید

https://www.beytoote.com/news/medical-news/composite1-dental-care.html

رژیم غذایی مناسب

بهتر است اگر می خواهید ماندگاری دندان کامپوزیت شده خود را بالا ببرید و طول عمر آن را بیشتر کنید از مواد غذایی که ممکن است باعث ایجاد لکه یا رنگ بر روی دندان شما شوند را کمتر استفاده نمائید و یا اصلا استفاده نکنید. کامپوزیت بیش از روش مشابه خود امکان و قابلیت رنگ پذیری دارد به همین علت استفاده از مواردی مانند شراب، چای، توت، قهوه، شکلات، سس و نوشیدنی های رنگ توصیه نمی شود

https://www.everydayhealth.com/dental-health/experts-pros-and-cons-of-veneers.aspx

آیا مراقبت های بعد از ونیر کامپوزیت با لمینت فرق دارد؟

برای افرادی که دارای دندان های ضعیف و یا شکسته هستند، ونیر کامپوزیت روش بسیار مناسبی برای اصلاح طرح لبخند آن ها می باشد. ونیر کامپوزیت در مقایسه با ونیر سرامیکی، سریع تر انجام می شود و هم چنین نتیجه بهتری را در پی دارد. مدت زمان انجام آن بین 30 الی 60 دقیقه و بدون نیاز به بیهوشی می باشد. به طور کلی باید بدانید عدم مراقبت ونیر کامپوزیت می تواند سبب آسیب به دندان یا عصب دندان شود. دندان های کامپوزیت شده به مراقبت بیشتری نسبت به ونیر سرامیکی نیاز دارند که بعد از انجام کامپوزیت، دندانپزشک این مراقبت ها را به اطلاع شما می رساند تا دوام و ماندگاری آن ها را بالا تر ببرید. ونیر سرامیکی مقاومت بیشتری نسبت به کامپوزیت دارد، اما با توجه به مراقبت های گفته شده توسط دندانپزشک می توان دوام و ماندگاری ونیر کامپوزیت را تا حدود 10 سال نیز افزایش داد. کامپوزیت دندان نسبت به ونیر سرامیکی حساسیت بیشتری دارد و احتمال شکستگی آن بالاتر است، بنابراین سعی کنید مانع برخورد اجسام سخت با دندان شوید..


|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
برچسب‌ها: لمینت , کامپوزیت , دندان , مراقبت از لمینت ,
تاریخ : یک شنبه 21 آذر 1400
نویسنده : فردین فروغی

ونیرها مناسب دهانی که در حال رشد است نیست

رشد استخوان فک بانوان تا حدودا 17 سالگی متوقف نمی شود. رشد استخوان فک مردان ممکن است تا حدودا 20 سالگی متوقف نشود. به عنوان یک قانون کلی، دندانپزشکان قبل از دریافت ونیر پرسلن به بیماران زیر این سنین توصیه می کنند که - حتی در صورت آسیب دیدن دندان ها – صبر کنند. ممکن است برخی از دندانپزشکان ونیر را برای بیماران

جوانتر از این سن پیوند دهند اما به شرایط موجود بستگی دارد.

نوجوانان همچنان رشد قابل توجهی دارند و به همین دلیل گزینه ی مناسبی برای پیوند لمینت نیستند. اگر یک لمینت خیلی زود پیوند داده شود ممکن است با رشد آتی وضعیت لثه ها و دندان ها تغییر کند و این زیبایی لمینت را خدشه دار می کند. به عنوان مثال، شکاف بین لمینت دندان و لثه ممکن است با گذشت زمان به چشم بیاید.

برای کودکان و نوجوانان کم سن، بهترین راه این است که دندان شکسته یا تراشیده را با کامپوزیت دندان بپوشانند. پیوند کامپوزیت، مانند لمینت نیازی به برداشتن مینای دندان ندارد. این مزیت آنها را به گزینه ی بسیار بهتری تبدیل می کند. علاوه بر این، پیوند کامپوزیت به راحتی قابل برداشتن نیز می باشد. اگرچه این ماده آنگونه که می گویند مثل یک لمینت دندان محکم نیست اما هزینه کمتری دارد و می تواند یک یا دو بار جایگزین شود تا زمانی که کودک به اندازه کافی برای لمینت دندان بزرگ شود.

البته به خاطر داشته باشید که دندان های سالمی که مشکلات جزئی مانند تغییر رنگ ملایم یا تراکم بیش از حد دارند، می توانند به جای لمینت دندان با Invisalign یا سفید کردن دندان ها درمان شوند. از آنجا که لمینت ها به برداشتن مینا از سطح دندان نیاز دارند، حتی اگر یک نوجوان به اندازه کافی برای پیوند آنها بزرگ شده باشد، قبل از انجام این کار باید خیلی با دقت فکر کنند. بعضی اوقات دندان های طبیعی سالم نسبت به لمینت ها برتر هستند.

جایگزین لمینت دندان در سنین پایین و نوجوانان چه روشی است؟

معمولاً برای کودکان و نوجوانان در سنین پایین که به سن مناسب لمینت دندان نرسیده‌اند، برای اصلاح دندان و فواصل باز بین دندانی از درمان‌های جایگزین استفاده می‌شود. یکی از این درمان‌های جایگزین ارتودنسی است.

متخصصان ارتودنسی و دندانپزشکان معتقدند بهترین سن برای ردیف کردن دندان‌ها با انجام ارتودنسی بین سنین 10 تا 14 سالگی است. اگرچه بریس ها را می‌توان تقریباً در هر سنی به دهان اضافه کرد، اما محدوده سنی ذکر شده در واقع بهترین زمان برای انجام این عمل اصلاحی در دندان است، زیرا دهان و فک در سنین 10 تا 14 سالگی هنوز در حال رشد هستند و فک و ناحیه اطراف دهان در این دوره زمانی گسترش یافته و رشد می‌کند.

روش دیگری که برای کودکان و نوجوانان که سن مناسب لمینت دندان را ندارند پیشنهاد می‌شود استفاده از کامپوزیت دندان به جای لمینت است. با استفاده از این روش به مینای دندان آنها آسیب وارد نشده و تراشیده نمی‌شود.

همچنین مشکلات جزئی مانند تغییر رنگ دندان‌های سالم این افراد را می‌توان با سفید کردن دندان‌ها درمان کرد. پس اگر فرزند شما در سنین توصیه شده برای لمینت دندان نیست، بهتر است با استفاده از روش‌هایی مانند ونیر کامپوزیتی برای ترمیم دندان‌های وی کمک گرفته شود. درنتیجه آسیبی به مینای دندان وارد نشده و دندان‌هایشان سالم می‌ماند. آنها می‌توانند پس از رسیدن به سن مناسب اقدام به لمینت کنند.

 

https://raharadfar.com/laminate/

 

https://www.slideshare.net/soham911/laminates-veneers

 

سلامت دهان و دندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بسیار مهم است که دندان‌های شما در بهترین وضعیت باشند. افراد جوان برای افزایش جذابیت و زیبایی به انجام اعمال دندانپزشکی زیبایی به‌عنوان راه حلی برای رفع انواع مشکلات دندانپزشکی روی می‌آورند. در این مقاله درباره لمینت دائم و متحرک دندان و همچنین سن مناسب لمینت دندان صحبت شد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: کامپوزیت ,
تاریخ : یک شنبه 21 آذر 1400
نویسنده : فردین فروغی

مطمئنا شکستگی دندان، وجود لکه‌هایی روی دندان، فاصله بین دندان‌ها یا داشتن دندان‌هایی کج می‌تواند ظاهر لبخند شما را ناخوشایند کند. در چنین شرایطی معمولا دندانپزشک انجام روش‌هایی مانند باندینگ دندان (tooth bonding) را توصیه می‌کند.

باندینگ دندان روشی است که در آن از پوشش رزین کامپوزیت همرنگ دندان برای ترمیم آسیب یک یا چند عدد از دندان‌ها استفاده می‌شود. در مقایسه با لمینت دندان، این روش واقعا مقرون‌به‌صرفه است و معمولا در یک جلسه طی 30 تا 60 دقیقه به اتمام می‌رسد.

در واقع، کامپوزیت دندان یکی از جدیدترین روش‌هایی هستند که برای زیبایی ظاهری و رفع عیوب دندان استفاده می‌شود. اگرچه عوارض کامپوزیت دندان بسیار کم است، اما گاهی اوقات به دلایل مختلفی می‌تواند مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان، بیماری لثه، تغییر رنگ دندان و غیره ایجاد کنند. به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم پیش از هرگونه اقدامی با یک دندانپزشک متخصص زیبایی و ترمیمی مشورت کنید.

از شایع‌ترین عوارض کامپوزیت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دائمی نبودن

معمولا کامپوزیت‌های رزینی به اندازه یک دوره چهار تا هشت ساله دوام می‌آورند و پس از آن قابل ترمیم هستند. بنابراین یکی از عوارض کامپوزین دندان، دائمی نبودن آن و نداشتن ساختاری محکم به اندازه دندان‌های طبیعی است. بعضی از افراد پش از گذشت مدتی با لبه‌های زبر و شکسته کامپوزیت مواجه می‌شوند.

بی‌نظمی در رنگ و ظاهر دندان‌ها

این احتمال وجود دارد که رنگ و ظاهر کامپوزیت یک یا چند عدد از دندان‌ها با دندان‌های مجاور هماهنگ نشود. بهتر است بدانید که تغییر رنگ رزین کامپوزیت پس از خشک شدن آن امکان‌پذیر نیست. در نتیجه این مسئله باعث بی‌نظمی در رنگ و ظاهر دندان‌ها می‌شود. تراز کردن صحیح لبه‌های روکش کامپوزیت با دندان‌ها و ضخیم نبودن کامپوزیت‌های اعمال شده اهمیت زیادی دارد.

منبع:

https://raharadfar.com/complications-of-dental-composite/


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 13 آذر 1400
نویسنده : فردین فروغی

    بهداشت صحیح دهان و دندان را رعایت کنید

به منظور اینکه روکش های لمینت دندان سالها بی عیب و نقص به نظر برسد و سالم نگهداشته شوند ، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که بهداشت دهان و دندان را انجام دهید. رعایت بهداشت دندان نه تنها طول عمر لمینت دندان شما را طولانی تر می کند بلکه دهان را نیز سالم نگه می دارد. اگرچه خود لمینت دندان پوسیدگی ندارند ، اما هنوز بخش هایی از دندان وجود دارند که ممکن است در معرض خطرپوسیدگی دندان قرار گیرند. برای اینکه روکشهایتان به شکل سالم باشند و برای مراقبت از لمینت دندان ، باید دو بار در روز مسواک بزنید و یکبار نخ بکشید.  رعایت بهداشت دهان و دندان نه تنها در مراقبت از لمینت دندان و افزایش طول عمر لمینت دندان موثر است بلکه به همان اندازه در افزایش طول عمر کامپوزیت دندان و نیز طول عمر ایمپلنت دندان موثر است. کامپوزیت دندان و ایمپلنت نیز همانند لمینت دندان کارکردهای زیبایی دارند. با اینحال کامپوزیت و لمینت بیشتر به هم شبیه هستند و کارکرد درمانی ایمپلنت دندان بیشتر از کارکرد زیبایی آن است.


  

مراقبت از لمینت

 استفاده از مسواک نرم و خمیر دندان مناسب برای لمینیت

بعد از نصب ونیر های پرسلین باید از مسواک و خمیردندان مناسب استفاده کنید. مسواک هایی که دارای پرز های بسیار سفت هستند می توانند موجب سایش ونیرها و آسیب رسیدن به آن ها شوند .همچنین بهتر است از خمیردندان های غیر ساینده استفاده کنید تا آسیبی به لمینت دندان شما وارد نشود. پیش از ترک مطب دندانپزشک از او بخواهید که یک خمیردندان مناسب به شما پیشنهاد دهد. از داروخانه نیز می توانید مسواک هایی با پرز نرم که مناسب با لمینیت دندان باشد؛ خریداری کنید.مراجعه مکرر به دندانپزشک

هنگامی که لمینت سرامیکی دارید ، مهم است که برای مراقبت از لمینت دندان هر شش ماه یکبار با دندانپزشک خود ملاقات کنید. به این ترتیب لثه ها و دندان های شما سالم باقی می مانند و در صورت لزوم روکش های لمینت دندان شما ترمیم می شوند. برای افزایش طول عمر لمینت دندان قرارهای خود با دندانپزشک را از دست ندهید.

خودداری از جویدن هر چیز سفت با لمینت دندان

با وجود اینکه عمر لمینت‌دندان بسیار بالاست و استحکام و دوام فوق العاده ای دارد؛ جویدن چیزهای سفت به طور مداوم و در طولانی مدت مانند ناخن، سر مداد، بطری فلزی یا کیسه های فلزی می ‌تواند آسیب جبران ناپذیری به ونیرهای دندانی بزنند. بنابراین سعی کنید تا حد امکان گاز زدن چیزهای سفت مانند یخ یا غذاهای خشک را به حداقل برسانید تا عمر لمینت دندان را افزایش دهید. البته دلیلی ندارد که خوردن و نوشیدن مواد غذایی معمول را محدود کنید؛ شما می توانید با لمینیت دندان خود مثل دندانهای طبیعی هر نوع غذایی را بجوید و هر نوع نوشیدنی را مصرف کنید. فقط باید احتیاط لازم را رعایت کنید و هنگام جویدن چیزهای سفت سعی کنید از دندان های عقبی خود استفاده نمایید.
  

 خودداری از ساییدن لمینت ها به دندان های مقابل

اگر عادت به دندان قروچه یا ساییدن لمینت ونیر به دندانهای مقابل خود دارید باید به سرعت این عادت را ترک کرده و از محافظ های شبانه استفاده کنید. دندان قروچه کردن طی مدت کوتاهی، آسیب بسیار شدیدی به ونیر پرسلین وارد کرده و موجب سایش آن می شود. بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید تا برای کنار گذاشتن این عادت و محافظت از ونیرهای دندانی به شما کمک کند.دندان قروچه کردن فشار بسیار زیادی به دندان های شما وارد می کند؛ این فشار می تواند موجب ترک خوردگی، شکستن، افتادن لمینت دندان یا ساییده شدن آن شود. در هر صورت، دیگر لمینت های شما زیبایی و جذابیت قبل را نخواهند داشت. استفاده از محافظ شبانه میزان استرس وارد شده به لمینیت دندان را کاهش می دهد. با این وجود عادت دندان قروچه کردن در طولانی مدت باز هم می‌تواند به لمینیت سرامیکی آسیب وارد کند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: لمینت دندان ,
تاریخ : یک شنبه 7 آذر 1400
نویسنده : فردین فروغی

در اصلاح طرح لبخند هالیوودی فقط انتخاب سایه لمینت ونیر مهم نیست بلکه این درمان به نحوی انجام می شود که مشکلات و عیوب ظاهری جزئی دندان ها مثل زاویه دار بودن یا فاصله بین دندان ها نیز به طور کامل برطرف شده و با ونیر لمینت پوشش داده شود. شما زمانی کاندید مناسبی برای اصلاح طرح لبخند هالیوودی هستیدکه دندان های تان فقط از لحاظ ظاهری دچار مشکل باشند.
رنگ لمینت ونیر هایی که برای لبخند هالیوودی انتخاب می شوند؛ بسیار روشن تر از کیت های سفید کننده خانگی (At-Home Whitening Kits) است که دندانهای طبیعی با آنها روشن می شوند. این فرآیند زیبایی کاملا ایمن است و نیاز به عمل جراحی ندارد. لمینت سرامیکی که به منظور اصلاح طرح لبخند هالیوودی نصب می‌شود؛ کیفیت بسیار مرغوبی دارد و در صورتی که به درستی از آن مراقبت شود؛ دوام و طول عمر آن نیز بیش از ۱۵ سال است .

نصب لمینت سرامیکی در بین افرادی که جایگاه خاصی در جامعه دارند مثل خبرنگاران بازاریابان و حتی مدیران و مدل های فشن برای داشتن لبخند هالیوودی و کمک آنها در جذب مشتریان و مخاطبین خود روز به روز متقاضیان بیشتری پیدا کرده است. بسیاری از افراد حرفه‌ای حاضر شدند هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند هالیوودی با لمینت سرامیکی را با قیمتهای گزاف بپردازند تا با اعتماد به نفس بیشتری مخاطبین خود را تحت تاثیر قرار دهند.

 

چرا لبخند هالیوودی با لمینت سرامیکی؟

در بسیاری از افرادی که لمینت دندان را برای اصلاح طرح لبخند هالیوودی خود انتخاب می کنند؛ واقعا نیاز به کاشت ونیر دندان نیست اما آنها ترجیح میدهند به علت موقعیت های اجتماعی یا حرفه و شغل خود و قرار داشتن در مرکز توجه عموم مردم، حتی دندانهای سالم خود را نیز با ونیر لمینت سرامیکی بپوشانند تا جذابیت و درخشندگی لبخند آنها چندین برابر شود.


اصلاح طرح لبخند هالیوودی همانطور که از نام آن پیداست برای بازیگران هالیوود ابداع شد؛ اما کم کم در بین عموم مردم نیز جایگاه ویژه ای پیدا کرد. بیمارانی که به علت عیوب ظاهری بسیار زیاد در دندانهایشان از لبخند زدن در جمع خجالت می کشیدند و اعتماد به نفس خود را از دست داده بودند؛ استقبال گسترده‌ای از این درمان زیبایی دندان پزشکی کردند.


نصب لمینت سرامیکی در بین افرادی که جایگاه خاصی در جامعه دارند مثل خبرنگاران بازاریابان و حتی مدیران و مدل های فشن برای داشتن لبخند هالیوودی و کمک آنها در جذب مشتریان و مخاطبین خود روز به روز متقاضیان بیشتری پیدا کرده است. بسیاری از افراد حرفه‌ای حاضر شدند هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند هالیوودی با لمینت سرامیکی را با قیمتهای گزاف بپردازند تا با اعتماد به نفس بیشتری مخاطبین خود را تحت تاثیر قرار دهند.

https://raharadfar.com/laminate/

https://dentalaraturkey.com/?gclid=EAIaIQobChMIkfb87Pq69AIVjuR3Ch1WTQ80EAAYBCAAEgLWGvD_BwE


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1400
نویسنده : فردین فروغی

مکانیزم عمل

استفاده از دهان‌شویه نمی‌تواند جایگزین مسواک و نخ دندان شود اما به حفظ سلامت دندان‌ها، کاهش ریسک عفونت و التهاب لثه، جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها، تمیزی فضای دهان، جلوگیری از تغییر رنگ دندان‌ها، لمینت، کامپوزیت و… کمک زیادی می‌کند. در واقع دهانشویه با دارا بودن فلوراید، الکل، منتول، اکالیپتوس و مواد ضدعفونی‌کننده و ضد جرم، باکتری‌ها را از بین می‌برد.

همچنین از آنجا که به شکل مایع است، دسترسی بهتری به تمامی نقاط دهان داشته و می‌تواند به فضاهایی مانند پشت دهان وارد شود و آن‌ها را پاکسازی کند.

اهمیت دهانشویه در سلامت دندان‌ها

دهانشویه علاوه بر ایجاد احساس تازگی در دهان از پوسیدگی و خرابی دندان‌ها و ابتلا به بیماری‌های پریودنتال جلوگیری می‌کند. این محلول با پاکسازی پلاک دندان‌ها باعث کاهش ریسک خرابی و تغییر رنگ آن‌ها شده و نوع فلورایددار آن در تقویت مینای دندان هم مؤثر است.

به علاوه اگر احساس می‌کنید دچار مشکل پوسیدگی در یک یا چند تا از دندان‌های خود شده‌اید با استفاده مرتب از دهانشویه می‌توانید جلوی بدتر شدن مشکل را بگیرید و همچنین با رزرو نوبت دندان‌پزشکی برای ترمیم دندان خود از همان ابتدا موضوع را حل کنید. این موارد به خوبی نشان‌دهنده اهمیت آموختن روش صحیح استفاده از دهانشویه هستند.

همچنین استفاده مداوم از دهان شویه میتواند از پوسیدگی و شکستگی لمنیت ها جلوگیری کند.

نکات کلی

  • • استفاده از دهانشویه به خصوص در افراد سیگاری برای جلوگیری از تغییر رنگ دندان‌ها، لمینت، کامپوزیت و… بسیار تأثیرگذار است.
  •  گاهی دندان‌پزشک با توجه به شرایط، ممکن است استفاده از نوع خاصی از دهانشویه را به شما توصیه کند.
  •  استفاده از دهانشویه برای افرادی که تحت درمان ارتودنسی هستند کاملاً ضروری است. دهانشویه مخصوص ارتودنسی با ویژگی‌های منحصر به فردی طراحی شده که در حفاطت از دندان‌ها در طول دوره درمان تأثیر بسزایی دارد.
  •  کودکان زیر 6 سال بهتر است از دهانشویه استفاده نکنند.
  •  از دهانشویه‌های حاوی الکل دوری کنید چون باعث خشکی دهان و گاهی حتی ایجاد زخم و التهاب در لثه می‌شوند.
  • انواع مختلف دهانشویه با رنگ و طعم‌ و طراحی مخصوص کودکان هم در بازار عرضه می‌شود که متناسب با سلیقه و نیازهای کودکان است.
  • دهانشویه نمی‌تواند جایگزین مسواک و نخ دندان شود.
  • دهانشویه‌های درمانی حاوی ترکیباتی هستند که جمعیت باکتری‌ها را دهان کاهش داده و التهاب و پسروی لثه و… را درمان می‌کنند.
  • اگر سوالی در ذهن دارید که راجع به آن صحبت نشد برای ما در قسمت نظرات ارسال کنید تا به آن پاسخ دهیم.

منبع:

https://raharadfar.com/the-correct-way-to-use-mouthwash/


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : یک شنبه 30 آبان 1400
نویسنده : فردین فروغی

علت وجود فاصله بین دندان‌ها

با وجود آنکه دیاستم معمولاً در کودکان شایع‌تر است؛ در بزرگسالان نیز شاهد چنین مشکلی هستیم. عوامل بسیاری در ایجاد فاصله بین دندان‌ها نقش دارند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

 

بیماری لثه

عفونت و بیماری لثه تحت شرایط مختلفی می‌تواند اتفاق بیفتد و باعث تضعیف ساختار لثه و تحلیل رفتن استخوان فک شود. این موضوع جدی‌ترین دلیل فاصله‌دار شدن دندان‌ها بوده و نقش مهمی در آن ایفا می‌کند.

از دست دادن یک دندان

در صورت کشیدن یا افتادن یکی از دندان‌ها در لثه یک فضای خالی ایجاد خواهد شد. اگر این جای خالی به موقع پر نشود دندان‌های مجاور به سمت آن حرکت کرده و بدین ترتیب مشکل‌ساز می‌شوند؛ چون بین سایر دندان‌ها فاصله می‌افتد.

عادات غلط دوران کودکی

مکیدن انگشت علاوه بر این‌که باعث اختلال دیپ بایت می‌شود در ایجاد فاصله بین دندان‌ها هم تأثیرگذار است. همچنین برخی افراد طبق عادت زبان خود را به دندان‌های فک بالا فشار می‌دهند که این موضوع هم از دلایل اصلی فاصله افتادن میان دندان‌ها به شمار می‌رود.

عدم تناسب میان استخوان فک و دندان‌ها

در حالت عادی استخوان فک و دندان‌ها از لحاظ اندازه با هم متناسب هستند اما گاهی بین اندازه استخوان فک و دندان‌ها هماهنگی و تناسب کافی وجود ندارد. در این صورت ریسک ایجاد یکی از دو مشکل فاصله‌دار شدن یا بهم ریختگی دندان‌ها افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

فرنوم لبی بزرگ

در صورت بزرگ‌تر از حد طبیعی بودن لبیال فرنوم که لثه فک بالایی را به بخش داخلی لب بالا متصل کرده است، بین دو دندان جلویی فاصله می‌افتد.

بیماری پریودنتال

بیماری پریودنتال لثه باعث تحلیل استخوان تکیه‌گاه دندان می‌شود؛ در نتیجه این موضوع دندان‌ها شل شده و به طرفین حرکت می‌کنند. حرکت دندان‌ها هم باعث ایجاد شکاف‌هایی بین دندان‌های جلویی می‌شود.

روش‌های کاهش فاصله بین دندان‌ها

در ادامه به ذکر برخی از روش‌های مؤثر در درمان فاصله بین دندان‌ها می‌پردازیم:

لمینت

بستن فاصله دندان‌ها با لمینت که از جمله خدمات کلینیک دندان دکتر رها رادفر است جزو مؤثرترین و بادوام‌ترین روش‌های درمانی محسوب می‌شود. لمینت دندان باعث می‌شود دندان‌‌ها از نظر اندازه و قالب کمی پهن‌تر شده و از همین طریق موجب کاهش فاصله بین دندان‌ها خواهد ‌شد. طول عمر لمینت در صورت رعایت بهداشت و مراقبت مناسب از آن به بیش از 15 سال نیز می‌رسد. همچنین طول دوره درمان آن نسبت به ارتودنسی کمتر است

منبع:

https://raharadfar.com/methods-of-reducing-the-distance-between-teeth/


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 29 آبان 1400
نویسنده : فردین فروغی

مراقبت‌های بعد از لمینت دندان

لمینت دندان یکی از راهکارهای متداول جهت زیبایی دهان و دندان است، به‌طوری که روزانه افراد زیادی برای لمینت دندان‌های خود به کلینیک‌های دندانپزشکی مراجعه می‌کنند تا لبخندی زیبا و براق داشته باشند. در این مقاله یک سری نکات کلی و البته مهم را در مورد مراقبت‌های پس از لمینت دندان برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم؛ با ما همراه باشید.

انواع لمینت دندان

در اغلب کلینیک‌های دندانپزشکی دو نوع لمینت دندان رایج است؛ لمینت سرامیکی یا پرسلن و لمینت کامپوزیت. نکات مراقبتی‌ای که در ادامه خواهیم گفت، در مورد هر دو نوع لمینت صدق می‌کند. با این تفاوت که لمینت سرامیکی طول عمر و دوام بیشتری نسبت به نوع کامپوزیت دارد.

نکات مراقبتی

به‌طور کلی مراقبت‌های بعد از لمینت دندان شامل موارد زیر هستند:

• خوردن غذاها و میوه‌های سفت می‌تواند باعث شکستن لمینت دندان شود، به همین دلیل از خوردن این نوع خوراکی‌ها اجتناب کنید. شکستن آجیل با دندان نیز به احتمال زیاد می‌تواند باعث شکستن لمینت دندان و همچنین وارد آمدن آسیب جدی به دندانتان شود.

• مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های رنگ‌دار مانند چای، قهوه، برخی از میوه‌ها و همچنین خوراکی‌های حاوی رنگ مصنوعی خیلی زیاد، ممکن است به‌مرور زمان باعث رنگ گرفتن لمینت دندان شما شود. به خاطر همین مصرف چنین خوراکی‌هایی را به حداقل برسانید.

• ممکن است تا مدتی پس از انجام لمینت سرامیکی، دندان‌هایتان به نوشیدنی و غذاهای سرد و گرم حساس شوند. در این مورد اصلا نگران نباشید، زیرا این حساسیت موقتی است و پس از مدت کوتاهی رفع خواهد شد.

منبع:

https://raharadfar.com/laminate-cares/


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : چهار شنبه 26 آبان 1400
نویسنده : فردین فروغی

شوید بخورید تا لاغر ، سالم ، زیبا و سرحال شوید. از خواص شوید و خواص آب و تخم شوید در طب سنتی بسیار گفته شده است که البته مانند هر ماده خوراکی دیگری شوید مضراتی دارد که باید دانست. اغلب ما از تمام مزایای این طعم تلخ آگاه نیستیم. بیایید فقط فرض کنیم که بعد از این که این بخش از سلامت نمناک را خواندید، تعجبی نیست اگر شما دفعه بعد که مشکل هاضمه داشتید، به سمت شوید بروید.

 

شوید یا شبت با طبیعت گرم و خشک، مفید حال بلغمی ها و سردمزاج ها است. مسکن درد شکم و روده، بازکننده گیر و انسداد آن ها و هاضم قوی می باشد.خوردن شوید، یرقان (زردی پوست) و امراض بلغمی و سکسکه و ضعف معده و جگر و طحال را رفع می کند.

خوردن شبت سرفه و تنگی نفس را بهبود می دهد.

مصرف شوید تازه، برای تنگی نفس، سکسکه، ضعف معده و کبد و طحال، سنگ کلیه و مثانه، کولیت، درد مفاصل، درد قاعدگی و بیماری های تناسلی مفید است.

شوید تازه، از منظر طب سنتی، تحلیل برنده اخلاط بدن، بازکننده انسداد عروق، اشتهاآور، مدر و قاعده آور است و می تواند با افزایش ترشح انسولین، سطح قند خون را در بیماران دیابتی کاهش دهد.

فراموش نکنیم که در مقاله های طب نوین هم تأکید شده است که استفاده از شوید تازه باعث کاهش سطح تری گلیسرید و کلسترول خون می شود.

در مورد درد شدید و ورم معده از دم کرده شوید استفاده می کردند که اثر تسکین فوری درد .

بی خوابی تعطیل

اسانس موجود در گیاهان دارای خواص عجیب و غریب و قدرتمند است. آنها در نظر گرفته می شوند که دارای خواص دارویی باستانی هستند و همزمان تحریک کننده ، آرام بخش و خواب آور هستند. روغنهای اساسی موجود در شوید نیز از این قاعده مستثنی نیست. فلاونوئیدها و ویتامین B موجود در روغنهای اساسی آن ترشح برخی آنزیم ها و هورمون ها که اثرات آرام کننده و خواب آور به نظر می رسد را فعال می کند و از این طریق به برخی از افراد کمک می کند خواب خوبی داشته باشند.

کمک به هضم غذا

شوید در میان همه به درمان بی اشتهایی، درمان نفخ شکم شهرت دارد،یکی از فواید سلامتی شوید این است که برای سیستم گوارشی واقعاً عالی است. روغن‌های ضروری موجود در شوید تحریک‌کننده هستند و ترشح صفرا و شیره‌های گوارشی را فعال می‌کنند. این روغن‌ها همچنین حرکات لوله‌ی گوارش را تحریک می‌کنند، و به این ترتیب باعث می‌شوند که عبور مواد زائد از روده راحت‌تر صورت بگیرد و مشکل یبوست کاهش بیابد.

همچنین می تواند به ترویج هضم سالم تر و نیز برخورد با برخی شرایط گوارشی نظیر یبوست و اسهال کمک کند. مونوترپنِ کاروُونیکی دیگر از منابع مفید شوید برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش است و به رفع ناراحتی‌های معده و تخلیه‌ی گاز آن کمک می‌کند.

شوید تسکین دهنده یبوست است:

داشتن یبوست آسان نیست، اما شوید برای هضم خوب است. اضافه کردن آن به رژیم غذایی روزانه شما می تواند مانع از یبوست شود.

شوید حرکت روده را بهبود می بخشد:

حرکت روده معمولی به معنی متابولیسم معمولی است. متابولیسم سالم کلید بدن سالم است.

منبع: https://begirbepaz.com/product-category/dried-herbs/

https://www.spicejungle.com/cooking-ingredients/herbs/dried-herbs


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : دو شنبه 17 آبان 1400
نویسنده : فردین فروغی

جرم خیانت در امانت

به گفته وکیل کیفری خیانت در لغت به معنی نقض تعهد یا شکستن پیمان و رعایت نکردن امانتداری است. جرم خیانت در امانت عبارت است از اینکه شخصی با سوء نیت مالی را که به او سپرده شده است تلف، استعمال، مفقود یا تصاحب نماید.

جرم خیانت در امانت از زمره جرایم علیه اموال و مالکیت محسوب می شود. خیانت در امانت زمانی مطرح می شود که مالک مال، اموالش را به فردی به امانت می سپارد که نگهداری کند و یا برای کار معینی به مصرف برساند، ولی امین از انجام وظایفی که به او سپرده شده است امتناع نماید و در آن اموال تصاحب، تلف، استعمال و یا مفقود نماید.

موضوع جرم خیانت در مال امانت شامل اموال منقول و غیر منقول می باشد. این جرم از جرائم مقید به نتیجه محسوب می شود. جرم خیانت در امانت از زمره جرایم غیر قابل گذشت می باشد و قابل تعویق و تعلیق اجرای مجازات نمی باشد.

عناصر و شرایط تشکیل دهنده جرم خیانت در امانت

عنصر قانونی جرم خیانت در امانت : عنصر قانونی این جرم در ماده ۶۷۴ قانون تعزیرات مصوب ۱۳۷۵ جرم انگاری گردیده است.

مطابق ماده فوق « در صورتی که اموالی اعم از منقول یا غیرمنقول یا اسنادی مانند چک و سفته و امثال آن به عنوان امانت، اجاره یا رهن به کسی سپرده شود و قرار بر این بوده که اموال مذکور پس داده شود یا به مصرف معینی برسد و کسی که اموال نزد او بوده آن ها را به ضرر مالک ملک تصاحب، استعمال، تلف یا مفقود نماید به حبس از 6 ماه تا 3 سال محکوم خواهد شد».

 

عنصر مادی جرم خیانت در امانت : عنصر مادی این جرم عبارت است از تصاحب، استعمال، اتلاف و یا مفقود کردن مال مورد امانت می باشد و عنصر مادی جرم خیانت در امانت هم به صورت فعل و هم به صورت ترک فعل امکانپذیر است.

تصاحب : منظور از تصاحب، برخورد مالکانه با مال و صاحب شدن می باشد. یعنی اینکه امین مال دیگری را که به صورت امانت در دست دارد، مال خود بداند و با آن برخورد مالکانه کند که معمولا مالک حق چنان برخوردی را دارد. به عنوان مثال امین نسبت به فروش مال امانی اقدام نماید یا آن را گرو بگذارد.

اتلاف : یکی دیگر از گونه های خیانت در امانت تلف کردن یا نابود کردن مال مورد امانت است. تلف مال مورد امانت به اشکال مختلف امکانپذیر است. به عنوان مثال امین مال امانی را تخریب کند به نحوی که دیگر قابل استفاده نشود.

مفقود کردن : امین ممکن است بدون اینکه مال امانتی را تلف کند، موجب شود که دست یابی به آن برای مالک غیر ممکن گردد و لازم است این فعل را با قصد و سوء نیت مرتکب گردد، به عنوان مثال امین انگشتری مورد امانت را به داخل دریا پرتاب کند.

بنابراین، هر گاه مفقود شدن مال امانی بر اثر اهمال یا سهل انگاری وی باشد، به عنوان مثال انگشتر امانی از سوراخ جیبش بیفتد، در این صورت، امین تنها از نظر حقوقی ضامن می باشد ولی از لحاظ کیفری خیانت در امانت محسوب نمی شود.

منبع: https://yaghobilawyer.com/%D8%AC%D8%B1%D9%85-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AA/


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : دو شنبه 17 آبان 1400
نویسنده : فردین فروغی

مسئول پرداخت دیه کیست؟

مسئول پرداخت دیه به ترتیب برعهده خود مرتکب، عاقله، بیت المال می باشد.

مطابق ماده 462 قانون مجازات اسلامی، مصوب 1392؛ دیه جنایت عمدی و شبه عمدی بر عهده خود مرتکب است.

اما حسب ماده 463 قانون مجازات اسلامی در جنایت خطای محض در صورتی که جنایت با بینه یا قسامه یا علم قاضی ثابت شود، مسئول پرداخت دیه برعهده عاقله است و اگر با اقرار مرتکب یا نکول او از سوگند یا قسامه ثابت شد برعهده خود او است.

مطابق ماده 479 قانون مجازات اسلامی در مواردی مسئول پرداخت دیه با بیت المال است. مطابق ماده 479 در صورتی که مرتکب دارای عاقله نباشد یا عاقله او به دلیل عدم تمکن مالی نتواند دیه را در مهلت مقرر بپردازد ، دیه توسط مرتکب و در صورت عدم تمکن از بیت المال پرداخت می شود. در این مورد فرقی بین دیه نفس و غیر آن نیست “. در ادامه به بررسی و تشریح هر کدام از آنها می پردازیم :

در این موارد مسئول پرداخت دیه بر عهده مرتکب است :

مطابق ماده 462 قانون مجازات اسلامی ، در جنایات عمدی و شبه عمدی دیه شخص بر عهده خود مرتکب است.

در این موارد مسئول پرداخت دیه بر عهده عاقله است :

عاقله عبارت است از پدر، پسر و بستگانِ ذکور (مذکر) نسبی پدری و مادری یا پدری به ترتیب طبقات ارث و همه‌ی کسانی که در زمان فوت می‌توانند ارث ببرند به صورت مساوی مکلف به پرداخت دیه هستند.

بنابراین ، عاقله باید مرد باشد و زنان عاقله محسوب نمی‌شوند. عاقله باید رابطه‌ی نسبی پدری و مادری یا پدری با مرتکب جرم داشته باشند، بنابراین مردانی که از طریق مادر با مجرم خویشاوند هستند مانند دایی جزءِ عاقله به حساب نمی‌آیند.

در جنایات خطای محض با توجه به ماده 463 قانون مجازات اسلامی ، در صورتی که که جرم با بینه یا قسامه یا علم قاضی ثابت شود مسئول پرداخت دیه بر عهده عاقله است. اگر جرم با اقرار قاتل یا نکول او از سوگند یا نکول او از قسامه ثابت شود عاقله مسئولیتی نخواهد داشت.

مطابق ماده ۴۶۹ قانون مجازات اسلامی، عاقله در صورتی مسئول است که علاوه بر داشتن نسب مشروع، عاقل، بالغ و تمکن مالی داشته باشد. بنابراین صغار، مجانین، کسانی که نسب مشروع نداشته باشند و اشخاص معسر مسئول دیه پرداخت دیه نمی باشند.

مهلت پرداخت دیه

مطابق ماده 488 قانون مجازات اسلامی مهلت پرداخت دیه در صورت محکوم شدن فرد به شرح ذیل است مگر اینکه طرفین به نحو دیگری توافق نمایند :

مهلت پرداخت دیه در خصوص جرائم عمدی : جرایم عمدی، جرایمی هستند که با عمد و قصد صورت گرفته باشد. مطابق ماده 482 قانون مجازات اسلامی، مهلت پرداخت دیه در جرائم عمد ظرف یک سال قمری است.

مهلت پرداخت دیه در خصوص جرائم شبه عمدی : مطابق ماده482 قانون مجازات اسلامی مهلت پرداخت دیه در جرائم شبه عمد را ظرف دو سال قمری می باشد. پرداخت کننده باید هر سال نصف آن را پرداخت کند .

مهلت پرداخت دیه در خطاء محض : مهلت پرداخت دیه در خطاء محض ظرف سه سال قمری است. پرداخت کننده باید در هر سال یک سوم مقدار کل دیه را بپردازد.

منبع: https://yaghobilawyer.com/%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%AF%DB%8C%D9%87-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA/


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : یک شنبه 16 آبان 1400
نویسنده : فردین فروغی

مهر و موم ترکه

به گفته وکیل ملکی مهر و موم ترکه از لحاظ حقوقی عبارت است از اینکه ورثه از هر گونه استفاده و دخل و تصرف در ترکه ممنوع شوند که این امر توسط مراجع قضائی و به منظور حفظ و نگهداری از ترکه انجام می گیرد.

حسب ماده 2 قانون آیین دادرسی مدنی کسانی می توانند درخواست مهر و موم ترکه را نمایند که ذینفع باشند.

فلسفه مهر و موم ترکه جلوگیری از تضییع و تفریط اموال متوفی می باشد ، لذا در این  گونه مواقع، اشخاص ذینفع در ترکه برای جلوگیری از حیف و میل و حفاظت و نگهداری اموال تا تقسیم ترکه، درخواست مهر و موم ترکه را می نمایند.

مهر و موم ترکه در اصطلاح حقوقی چیست؟

اولین اقدامی که باید پس از فوت متوفی صورت گیرد مهر و موم ترکه است که این اقدام جهت جلوگیری از حیف و میل کردن اموال یا تضییع اموال صورت می گیرد. درخواست مهر و موم ترکه هم با درخواست اشخاص، صورت می پذیرد (ماده ۱۶۷ قانون امور حسبی) و گاهی بدون درخواست (ماده ۱۶۸ قانون امور حسبی) صورت می گیرد.

اقدامات لازم و نکات کاربردی برای مهروموم ترکه

 

مرحله اول تمام اموال باید در محل محفوظ و درب آن قفل شده و از سوی دادگاه مهر شود.

مرحله بعدی اینکه گاها پیش می آید بعضی از اقلام را نمی توان مهر و موم نمود ، در اینصورت باید رونوشتی اجمالی از آن برداشته شود و در صورتیکه نیاز باشد برای آن نگهبانی در نظر می گیرند.(طبق ماده 1180 امور حسبی).

درمرحله بعدی هرگاه از اموال دولتی یا عمومی نزد متوفی امانت بوده باشد اموال مشخص شده و نام برده در همان مکانی که متوفی گذاشته بوده مهر و موم شود، مگر اینکه دلیلی برای تغییر مکان ان باشد. (طبق ماده 1180 امور حسبی). در این مرحله قید می شود که مقدار اثاث و وسایلی که برای بازماندگان متوفی مانند مانند همسر و فرزندان که ضروری و مورد نیاز است مهر و موم نمی شود و فقط اشیاء مزبور در صورت جلسه ذکر می گردد.(طبق ماده 189 امور حسبی).

مرحله ی بعد مربوط به هزینه کفن و دفن متوفی می باشد که برای این امر باید شرایطی را در نظر گرفت که در شان و منزلت متوفی باشد. لذا، این هزینه از وجوه نقد برداشته می شود و اگر هم نقد نباشد از ترکه برداشته و به فروش می رسد و بقیه اموال مهر و موم می گردد.( مطابق ماده 190 امور حسبی).

در نهایت ممکن است یک سری اشیاء وجود داشته باشد که مستلزم نگهداری و همچنین هزینه های خرج از تناسب اند و یا اموالی که ممکن است از نظر قیمت کم هزینه باشند و حمل و نقل انها دشوار که مطابق ماده 193 قانون امور حسبی ممکن است انها مهر و موم نشوند. در اینصورت تمام اشیاء ذکر شده اگر مورد احتیاج اشخاص واجب النفقه نباشند فروخته شده و مبلغ آن در صندوق دادگستری یا یکی از بانکهای معتبر تودیع می شود.

منبع: https://yaghobilawyer.com/%D9%85%D9%87%D8%B1-%D9%85%D9%88%D9%85-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%D9%87/


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : یک شنبه 16 آبان 1400
نویسنده : فردین فروغی

از قولنامه تا سند!

در جامعه اشخاص بعد از پیدا کردن ملک یا خانه مورد نظر باید مراحلی را برای سند زدن ملک  به طور قانونی طی کنند.

به طور معمول و عرفا به آن “به نام زدن” سند هم گفته می شود. پیدا کردن ملک مورد نظر قسمت اول و بسیار ساده پروسه ی خرید ملک است اما مهم ترین مرحله برای خرید ملک سند زدن و یا همان به نام زدن ملک است که شامل مراحل قانونی مقرر می باشد. به جهت اینکه افراد در تمامی این مراحل با مشکل رو به رو نشوند باید با آگاهی از این شرایط اقدام به عمل آورند.

بدین منظور در این مقاله به توضیح شرایط و ضوابط مراحل سند زدن ملک می پردازیم.

مراحل سند زدن ملک عبارت است از:

1-توافق اولیه

مهم ترین و ابتدایی ترین مرحله برای سند زدن یک ملک توافق اولیه بین خریدار و فروشنده است. این امر معمولا در تمام کشور ها در دفاتر مشاور املاک و توسط مشاورانشان انجام می شود. این توافق همان نوشته ای است که به آن در اصطلاح قولنامه می گویند.

به عبارتی روشن تر هر دو طرف معامله یعنی خریدار و فروشنده تاکید می کنند حرفهایی را که بین خودشان گفته شده قبول دارند و تایید می نماید تا به صورت کتبی در بیاید.

در این میان این افراد که در عام به انها دلال گفته می شود مبلغی را به عنوان حق کمیسیون یا همان پورسانت دریافت می کنند.

در این قولنامه باعث می شود که مشاوران املاک رابطه ی روشن و مسالمت آمیزی را بین دو طرف قرارداد که همان خریدار و فروشنده هستند برقرار کنند و هر دو طرف را در راستای بستن قرارداد راهنمایی نمایند.

-توافق نهایی و قولنامه

پس از رضایت خریدار و فروشنده و توافق اولیه هر دو طرف معامله باید توافقات و اتفاق نظرهای خود را به طور مکتوب و قطعی در بیاورند و کتبا قراردادی را منعقد نمایند . یکی درگر از مهمترین مرحله برای سند زدن ملک مرحله قولنامه است که شامل مراحل مختلفی می گردد که به ان ها اشاره می کنیم.

تفاوت قولنامه و مبایعه نامه

به عبارت روشن و واضح اسم قولنامه به مبایعه نامه تغییر کرده است. طبق گفته مذکور در توافق اولیه  قولنامه تنظیم می گردد و به تایید هر دو طرف می رسد. اما نکته اصلی در این قسمت این است که قولنامه بار حقوقی ندارد و اگر مشکلی بین دو طرف بوجود بیاید و به دادگاه مراجعه شود قولنامه محکمه پسند نیست و شرایط لازم حقوقی را دارا نیست.

به همین دلیل قولنامه  را به مبایعه نامه تبدیل کردند . لذا، با تبدیل قولنامه به مبایعه نامه و قرار مکتوب شکل و قالب قانونی بخشیده اند.

در مبایعه نامه چه مواردی باید ذکر شود:

  • مشخصات فروشنده: آدرس و شماره تماس، مشخصات شناسنامه
  • مشخصات خریدار: آدرس و شماره تماس، مشخصات شناسنامه
  • موضوع مورد معامله (مبیع): مشخصات کامل ثبتی، هندسی، جغرافیایی (موقعیت مکانی ملک)
  • مبلغ مورد معامله: قیمت واحد و قیمت کل
  • زمان مورد معامله: زمان و نحوه پرداخت، زمان حضور در دفتر خانه و تنظیم سند که برای زمان نحوه پرداخت باید مشخص شود که خریدار چه وجه یا مبلغی را در چه تاریخ و زمانی و با چه شرایطی به فروشنده داده است.

نکاتی برای محکم کاری مبایعه نامه

  1. مشخص کردن زمانی برای پشیمانی: مثلا هر دو طرف قرار کنند که تا 48 ساعت آینده اگر هر کدام پشیمان شوند مبلغی را به عنوان خسارت باید پرداخت کنند.
  2. تمام مواردی که امکان فسخ آن به یکی از طرفین داده می شود قید گردد. به عبارتی دیگر همان خیار فسخ است. یعنی اینکه اختیاری برای فسخ معامله به طرفین داده می شود. در صورتی که هر دو طرف خیارات را از خود ساقط نمایند تحت هیچ شرایطی امکان فسخ معامله را ندارند.
  3. مشخص کردن ملزومات و منصوبات خانه :هر گاه در معامله ای ملکی که می خواهد به فروش برسد ممکن است وسایلی رو ملک باشد که باید در مبایعه نامه قید گردد مانند کابینت یا کولریا شوفاژو…. که اگر به این ملزومات توجه نشود ممکن است فروشنده یا خریدار متحمل ضرر گردند.
  4. پس از تنظیم مبایعه نامه یاید توجه داشت که امضاء هر دو طرف برسد در غیر اینصورت فاقد ارزش حقوقی است.

منبع: https://yaghobilawyer.com/%D8%A7%D8%B2-%D9%82%D9%88%D9%84%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AA%D8%A7-%D8%B3%D9%86%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%84-%D8%B3%D9%86%D8%AF-%D8%B2%D8%AF%D9%86-%D9%85%D9%84%DA%A9/

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 24 مهر 1400
نویسنده : فردین فروغی

ادویه ها به عنوان یک طعم دهنده، نقش بسیار زیادی در آشپزی دارند و همواره همین موضوع است که باعث شده تا آشپزان حرفه ای تمام تلاش خود را کنند که با استفاده از ادویه های مختلف طعم های شگفت انگیز و عجیبی به غذاهای خود بدهند.

هر یک از ادویه ها با توجه به طعم و مزه ای که دارند، می توانند طعم و مزه غذای شما را دستخوش تغییر کرده و حس و حال آن را عوض کنند.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با ادویه هایی آشنا کنیم که استفاده از آن ها باعث می شود تا مزه غذای شما به طرز چشمگیری تند و آتشی شود.

فلفل کاین

فلفل کاین یکی از فلفل ها و ادویه های تند است که منشاء آن گوبان فرانسه واقع در دریای کارائیب می باشد. این شهر صادر کننده این فلفل تند به سراسر جهان است. از این فلفل در طبخ مرغ، ماهی و میگو و همچنین به عنوان چاشنی در سالادهای مختلف استفاده می شود.

سرپراجا

ادویه سرپراجا از جمله تندترین ادویه جات در آشپزی کشورهایی آسیایی به شمار می رود که از آن برای تهیه انواع سس با طعم تند و تیز  به کار می رود.

فلفل قرمز

فلفل قرمز یکی از تندترین فلفل های دنیاست‌. جالب است بدانید که در کشور پرو بشقاب فلفل قرمز در رستوران ها سرو میشود و در سس  هایی که تهیه می کنند به مقدار زیاد از فلفل قرمز استفاده می کنند.

 فلفل سیاه و فلفل سفید

فلفل سیاه عطر دارد و طعم تندی آن زیاد قوی نیست ولی فلفل سفید عطر ندارد و مزه آن تندتر است . از فلفل سیاه در انواع غذاها می توان استفاده نمود خصوصا خوراک ها، آش ها و سوپها ولی از فلفل سفید معمولا در تهیه سس ها یا سوپهایی استفاده می کنند که رنگ آنها سفید است و مایل نیستیم با اضافه کردن فلفل سیاه یا قرمز رنگ آنها تغییر کن.

ادویه فلفل تند جامائیکایی

یکی دیگر از کشورهای زیبا حوزه دریای کارائیب، کشور جامائیکا است. این کشور دارای محصولات مختلفی بوده که به تمام نقاط دنیا آن ها را صادر می کند. یکی از این محصولات، فلفل تند جامائیکایی است که ادویه به دست آمده از آن جز تند ترین ادویه های جهان به حساب می آید.

سریراچا

سریراچا ادویه ای با میزان تندی متوسط است که استفاده از آن در آشپزخانه های آسیایی بسیار مرسوم است. سس فلفل تند سریراچا غالبا به صورتی آماده در فروشگاه ها به فروش می رسد.

فلفل جالاپنو برای تهیه تندترین ادویه کاری دنیا

استفاده از فلفل جالاپنو حتی به مقدار کم می تواند به  غذا ظعمی بسیار تند و آتشین بدهد. این فلفل دارای مقدار فراوانی ویتامین بوده و برای سلامتی بسیار مفید است.

کارولینا ریپر

براساس کتاب رکورد های گینس فلفل تند کارولینا ریپر یکی از تندترین و آتشین ترین فلفل های دنیا تا سال ۲۰۱۳ میلادی لقب گرفت. مقیاس حرارت فلفل کارولینا بر اساس مقیاس اسکوویل ۱۵۶۹۳۰۰ است و این رقم از اسکوویل را تاکنون هیچ فلفلی نتوانسته ثبت کند.
اسکوویل مقیاس معروفی برای اندازه گیری شدت سوزش زبان توسط فلفل است.

فلفل تند تایلندی

ادویه که از فلفل تند تایلندی به وجود می آید جز تندترین ادویه های جهان است. این فلفل معمولاً در کشورهای شرق آسیا، به خصوص چین و تایلند کشت شده و به نقاط مختلف جهان صادر می شود.

ادویه فلفل تند تایلندی معمولاً برای درست کردن سوپ مورد استفاده قرار می گیرند و اگر دوست دارید تا سوپ خود را تند و مزه آن را شگفت انگیز کنید، پیشنهاد ما به شما این است که حتماً از ادویه فلفل تند تایلندی در سوپ خود استفاده کنید.

ادویه کربول

ادویه موسوم به کربول جزء یکی از تندترین ادویه های دنیا بوده که حاصل ترکیب پودر فلفل سیاه، ریحان، دانه های فلفل، فلفل کاین، پودر سیر، پیاز و آویشن است.

فلفل تاباسکو

شاید درباره سس تند تاباسکو شنیده باشید. سس تاباسکو از فلفل تند تاباسکو تهیه میشود و در رنگ های سبز، قرمز، نارنجی و زرد یافت میشود. سس تاباسکو اولین بار در سال ۱۸۶۸ میلادی توسط ادموند مکلهنی در مریلند آمریکا  تولید شد.

تاثیر ادویه های کاری تند بر روی سلامتی چیست؟

براساس تحقیقات بدست آمده، کسانی که در وعده های غذایی خود به طور معمول از فلفل استفاده می کنند به میزان 14 درصد کمتر از افرادی که فلفل مصرف نمی کنند به انواع سرطان یا آلزایمر در سالمندی دچار می شوند.

طبق گفته کارشناسان استفاده از غذاهای تند و با ادویه فراوان می تواند تاثیر زیادی روی طول عمر داشته باشد. مصرف غذاهایی با مقدار ادویه تند زیاد می تواند سیگنال های ارسال شده از طرف اندام های بدن به مغز را خاموش کرده و سبب تسکین درد شود. این نتایج از بررسی مصرف مداوم فلفل در غذای موش های آزمایشگاهی بدست آمده است.

منبع:

پوپونک

نمناک

بگیر بپز


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: تند , ادویه , بگیر بپز , نمناک , اشپزی ,
تاریخ : شنبه 24 مهر 1400
نویسنده : فردین فروغی

شرکت های تولید کننده شیرآلات ایرانی بسیار زیاد هستند و روز به روز نیز تعداد آنها در حال افزایش است. این تعداد از شرکت های تولید کننده شیرآلات هرچند بسیار زیاد هستند، اما در زمینه تولید طرح تقریبأ تولیدات مشابه یکدیگر هستند. اما به نظر شما بهترین مارک در بین مارک های شیرآلات کدام است؟ در زمینه تولید شیرآلات جزیره مدل لاکچری برای آشپزخانه چه مارکی خوبه؟ کدام برند های معروف هم اکنون در زمینه تولید شیرآلات آشپزخانه در حال فعالیت عمده است؟

برند شیرآلات

همچنبن لازم به ذکر است برای خرید شیرالات اینجا کلیک کنید.

https://maviham.com/

شیرآلات قهرمان

شیرآلات قهرمان را می توان جزو قدیمی ترین کارخانه تولید شیرالات در ایران نام برد که برند خود را به مدت طولانی در صدر پرفروش ترین و شناخته شده ترین شرکت تولید شیرآلات ساختمانی معرفی کرده است.
محصولات شرکت قهرمان به صورت تخصصی شیرآلات بهداشتی ساختمانی می باشد که به بیش از 20 کشور در حال حاضر صادر می گردد. این شرکت در اوایل دهه 50 شروع در تهران شروع به فعالیت کرد اما اکنون در استان اردبیل دارای بزرگترین کارخانه شیرالات در خاورمیانه می باشد.

شیرآلات شودر

شرکت شودر پیشرو در ارائه شیرآلات با کیفیت و طراحی خاص، زیبا و نوآورانه است و به عنوان بهترین مارک شیرآلات ایرانی شناخته می شود. ۵ سال گارانتی دارد و ۱۵ سال خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد. با سی سال سابقه شودرز امروزه تولید محصولات با کیفیت و طراحی زیبا بر اساس استانداردهای دنیا یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده شیرآلات ایرانی محسوب می‌شود.

شیرآلات طوفان فلز

طوفان فلز تولیدکننده شیرآلات بهداشتی ساختمانی استاندارد با 5 سال گارانتی و خدمات پس از فروش است و اولویت این شرکت در این سالها قیمت کم با کیفیت بالا بوده است و در این سالها توانسته با استفاده از تجهیزا روز دنیا و فناوری های پیشرفته که از کش.رهای اروپایی وارد کرده است محصولات خوبی را تولید کند. ادرس کارخانه شیرآلات طوفان فلز واقع در تهران جاده خاوران خیابان برلیان است. این مدل با کیفیتی بسیار زیاد و خدمات پس از فروش عالی در سراسر ایران و با قیمتی باور نکردنی به فروش میرست قیمت شیرآلات طوفان فلز مدل ندا را شما به صورت به روز میتوانید در سایت هودینگ نمانیدگی فروش طوفان فلز ببینید
این مدل با جنس تنه برنج تولید شده و دسته اهرمی آن زاماک است که کیفیت را دو چندان میکند و رنگ آن براق است همینطور علمک آن داری فابلیت چرخش 360 درجه است شما میتوانید این مدل را با تخفیف ویژه در فروشگاه هودینگ با نمایندگی فروش طوفان فلز با قیمتی استثنائی خریداری کنید.
شما میتوانید در هودینگ نمایندگی فروش طوفان فلز از هر کجای ایران که میخواهید خریداری کنید و یا محصولات را در سایت ما مشاهده، مقایسه و بررسی کنید و در نهایت خرید کنید لیست قیمت شیرآلات طوفان فلز و قیمت به روز شیرآلات طوفان فلز مدل ندا،دنا و دیگر مدل ها را ببینید.

شیرآلات راسان

این شرکت از سال ۱۳۷۶ شروع به کار کرده است. ایده اولیه راسان تولید محصولات ایرانی با کیفیت آلمانی بوده که طی این سال ها با تلاش تیم متخصص خود، تا حد بالایی به این هدف رسیده است. محصولات این شرکت را شیرآلات فانتزی، اهرمی و کلاسیک تشکیل می‌دهند. تنوع محصولات بسیار مناسب و در حدود ۳۰۰ قطعه با رنگ‌های متنوع سفید، کروم، طلایی است.

شیرآلات ساختمانیKWC

کی دبلیو سی یک برند با اصالت سوییسی است که در سال 1380 با عقد قراردادی با شرکت شیرآلات ایران رسما همکاری خود را با این برند در ایران آغاز نمود، با توجه به نوع همکاری، تمامی محصولات KWC با تکنولوژی کاملا متفاوت نصبت به دیگر برند‌ها تولید می‌شود و معمولا محصولات این برند به صورت چشمی، لمسی، توکار روانه بازار می‌شود.

شیرآلات تپس

شرکت تولیدی صنعتی شیرآلات تپس، در حدود سه دهه پیش با هدف تولید و توزیع شیرآلات بهداشتی-ساختمانی با نام تجاری گلدیس زرین، تولیدات با کیفیت و براساس استانداردهای روز دنیا که در آن آلیاژ مواد اولیه مصرفی از جمله میزان سرب رعایت شده و با بسترسازی و ایجاد تجهیزات و ماشین آلات به روز و مدرن دنیا و نیز با روش های تولید صحیح و هدفمند و مواد اولیه مناسب تاسیس گردید.

شیرآلات درخشان

 این برند ازجمله بهترین شیرآلات محسوب می‌شود که بیشتر در تولید انواع ابزارآلات ساختمانی، لوازم آشپزخانه و شیرآلات بهداشتی فعالیت دارد. شرکت شیرالات درخشان با بیش از بیست سال سابقه بیشتر درزمینۀ تولید شیرآلات بهداشتی ساختمانی فعالیت می‌کند. شیرآلات درخشان از کیفیت بالا طراحی زیبا و قیمت مناسب برخوردارند. همچنین خدمات پس از فروش مناسبی را ارائه می‌دهند.

سخن نهایی

حال تمام برندهایی که در اینجا نام برده شد دارای فاکتورهای منحصر به فرد هستند که میتوانند به شما اطمینان یک خرید عالی را بدهند. از جمله ی این فاکتورها:

    استفاده از آلیاژ برنج برای تنه ی این شیرآلات، به دلیل استحکام بالا و مقاومت در برابر آب و بهترین ماده برای سطوح شیرآلات.
    داشتن طراحی ظاهری و تنوع سبک در شیرآلات ایرانی که بدون اغراق پیشرفت قابل توجهی داشته اند.
    آبکاری در شیرآلات مطرح ایرانی درست مانند نمونه‌های خارجی با کروم و الکترواستاتیک انجام می‌ شود.
    قطعات فنی و کارتریج استفاده شده در محصولات، وارداتی از کشورهای پیشرو اروپایی مانند اسپانیا میباشد.

منبع:

ماوی هام

چارسو

ایلنا


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: شیرالات , ماوی هام , دیجی کالا , ایلنا , چارسو , شودر , قهرمان , راسان ,
تاریخ : دو شنبه 29 شهريور 1400
نویسنده : فردین فروغی

تحقیقات معتبر نشان می‌دهند که زردچوبه خواص زیادی برای بدن و حتی ذهن انسان دارد. ما در اینجا می‌خواهیم خواص زردچوبه برای پوست و انواع بیماری‌ها از جمله آلزایمر، التهاب مفاصل، بیماری‌های قلبی و سرطان را برای شما توضیح دهیم. اما ابتدا اجازه دهید توضیح دهیم که زردچوبه چیست. برخی از افراد زردچوبه را زعفران هندی یا ادویه طلائی می‌نامند. زردچوبه گیاهی است که در آسیا و آمریکای مرکزی کاشت می‌شود. پودر زردچوبه که ما در خانه به عنوان ادویه استفاده می‌کنیم در واقع پودری است که از آسیاب کردن ریشه‌های این گیاه به دست می‌آید.تحقیقات جدید بر روی زردچوبه نشان داده‌اند که این گیاه حاوی ترکیباتی فعال به نام کورکومینوئید است. کورکومینوئید فعالیت‌ترین جز ترکیبی زردچوبه بوده و بسیاری از خواص زردچوبه به وجود آن در این گیاه برمی‌گردد.این گیاه به مدت هزاران سال در آسیا مورد استفاده قرار گرفته است و بخش عمده ای از آیووردا، طب سنتی چینی، داروی سیدها و اونانی را تشکیل می دهد.

برای خرید پودر زرد چوبه از لینک زیر اقدام کنید.

https://begirbepaz.com/product/turmeric-powder/

خواص زرد چوبه

خاصیت ضد التهابی

یکی از خواص زردچوبه این است که در بدن با مهاجمان خارجی مبارزه می‌کند و در ترمیم بسیاری از آسیب‌ها نقش مؤثری دارد. بدون التهابات، بسیاری از عوامل بیماری‌زا مانند باکتری‌ها به‌راحتی بر ما چیره می‌شوند و ما را می‌کُشند. التهابات کوتاه‌مدت مفید هستند، ولی التهابات بلندمدت و التهابات نابه‌جا علیه بافت‌های خودی، می‌توانند مشکلاتی جدی به‌وجود بیاورند.

التهابات مزمن منجر به بروز بیماری‌های خطرناکی از جمله بیماری‌های قلبی، سرطان، نشانگان سوخت‌وسازی (سندروم متابولیک)، آلزایمر و بیماری‌های دژنراتیو (تباهی) می‌شوند. هر ماده‌ای که با التهابات مبارزه کند، می‌تواند در پیشگیری از این بیماری‌ها مؤثر باشد. زردچوبه یکی از موادی است که در درمان التهاب بسیار مؤثر است و از این لحاظ با بسیاری از داروهای ضدالتهاب برابری می‌کند.

زردچوبه و سلامت مغز

با وجود این که زردچوبه در حال حاضر نام درمان انواع بیماری ها و مشکلات فیزیکی را دارد اما باز اینکه چگونه می تواند در تقویت عملکرد مغز موثر باشد یک راز است که تاکنون کسی به آن دست نیافته است .

زردچوبه و ابتلا به سرطان

پژوهش های مختلفی نشان دادند كه مصرف بعضي از مواد غذايي و گياهان دارويي مي‌تواند موجب مهار رشد سلول‌هاي سرطاني شود. گزارش تحقيقات اپيدميولوژيک حاكي از آن است كه در كشورهايي كه مصرف زردچوبه بالا است، سرطان‌هاي روده‌اي كمتر مشاهده شده است. در مقالات متعددي اثرات آنتي‌اكسيداني، ضدسميت، ضدالتهاب و ضد سرطاني كوركومين گزارش شده است.

دیابت

بیماران دیابتی می‌توانند از افزودن زردچوبه بیشتر به رژیم غذایی خود بهره ببرند. این ادویه به محافظت در برابر افزایش قند خون که منجر به آسیب به اعصاب می‌شود، کمک می‌کند.

پیری و جوان ماندن با زردچوبه

زردچوبه حاوی رنگدانه های کورکومینویید هستند که به ژن هایی تبدیل می شوند که سنتز آنتی اکسیدان ها را افزایش می دهند. این کار از سلول های مغز و پوست از آسیب رادیکال آزاد محافظت می کند، غلظت را بهبود می بخشد و حتی تشکیل خطوط و چین و چروک ظریف را کاهش می دهد.

افزایش ظرفیت آنتی‌اکسیدان بدن

تصور می‌شود آسیب اکسیداتیو که ناشی از فعالیت رادیکال‌های آزاد در بدن است، یکی از مهم‌ترین دلایل پیری و بسیاری از بیماری‌ها باشد. دلیل اصلی این که بدن ما به آنتی‌اکسیدان‌ها احتیاج دارد این است که آنتی‌اکسیدان‌ها از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. در نتیجه آنتی‌اکسیدان‌ها بسیار مفیدند. کورکومین موجود در زردچوبه یک آنتی‌اکسیدان قوی است که می‌تواند رادیکال‌های آزاد را خنثی کند. کورکومین همچنین باعث فعال شدن آنتی‌اکسیدان‌های خود بدن می‌شود؛ یعنی لشکری از آنتی‌اکسیدان‌ها را در برابر رادیکال‌های آزاد قرار می‌دهد. در نتیجه دیگر شانسی برای رادیکال‌های آزاد باقی نمی‌ماند، چون زردچوبه مستقیما جلوی آ‌ن‌ها را می‌گیرد و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بدن را هم تحریک می‌کند تا در برابر آن‌ها از بدن دفاع کنند.

خواص پودر زرد چوبه

خواص زردچوبه برای عضلات و مفاصل

خواص ضد التهابی زردچوبه موجب رفع درد عضلات و مفاصل خواهد شد. اضافه کردن مقدار کمی زردچوبه به رژیم غذایی روزانه، می‌تواند تا حد زیادی درد و تورم عضلات و مفاصل و همچنین درد پس از تمرین در عضلات را بهبود بخشد. علاوه بر این، مصرف زردچوبه برای رفع کبودی (به صورت مصرف موضعی)، کاهش درد و بهبود عملکرد در افراد مبتلا به آرتروز مفصل زانو نیز مفید است.

پیشگیری از آلزایمر و درمان آن

بیماری‌های نورودژنراتیو به بیماری‌هایی گفته می‌شود که به‌صورت پیش‌رونده موجب اختلال در عملکرد سلول‌های عصبی می‌شوند و با افزایش سن، بیشتر شیوع می‌یابند. آلزایمر عامل اصلی بروز زوال عقل و شایع‌ترین بیماری نورودژنراتیو است. متأسفانه بیماری آلزایمر هنوز درمان قطعی ندارد بنابراین پیشگیری از آن اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند. کورکومین توانایی عبور از سد خونی مغزی را داراست و می‌تواند تأثیرات مثبتی در مغز بر جای بگذارد.

زردچوبه و سلامت کبد

یکی دیگر از مزایای کمتر شناخته شده زردچوبه این است که می تواند فایده ی درمانی زیادی برای کبد داشته باشد .

زردچوبه و بیماری‌های عصبی

مغز یک عضو بسیار اکسیداتیو است و با وجود اینکه تنها ۲ درصد از وزن بدن را تشکیل مي‌دهد، ۲۰ درصد از اکسیژن بدن را مصرف مي‌کند. با افزایش سن، یون‌های فلزی مانند آهن ، روی و مس در مغز تجمع مي‌یابد. در نتیجه، مغز در برابر بسیاری از اکسیدان‌ها قرار می‌گیرد. بسیاری از بیماری‌های عصبی در نتیجه تجمع پروتئین‌ها، آسیب اکسیداتیو و التهاب مي‌باشد. کورکومین دارای ویژگی‌های متعدد و مطلوب برای پیشگیری از بیماری‌های عصبی از جمله آلزایمر، پارکینسون، مولتیپل اسکلروزیس(MS)، صرع، ضربه به سر، پیری، افسردگی و سکته مغزی است.

کلسترول بالا

برخی افراد می‌توانند با خوردن زردچوبه بیشتر از کلسترول بالا جلوگیری کنند. این ادویه به تنظیم کلسترول و رهایی از کلسترول بد کمک می‌کند.

 کمک به درمان پسوریازیس با زردچوبه

زرد چوبه می تواند مانع از آنزیم های التهابی در ارتباط با پسوریازیس شود. همچنین می تواند سطح سیتوکنین را کاهش دهد، که التهاب سلول را تحریک می کند و ممکن است منجر به پسوریازیس شود.

استفاده از زرد چوبه برای پسوریازیس بسیار ساده است. می توانید نصف قاشق چای خوری از زرد چوبه را بردارید و به آب اضافه کنید. هم بزنید تا خمیری را به دست آورید. یک لایه نازک از این پماد برای پسوریازیس مفید است. لباس نخی و تنفسی بپوشبد و اجازه دهید یک شب بماند. پارچه را بردارید و صبح روز بعد پوست خود را با آب گرم تمیز کنید.خاصیت ضد التهابی زردچوبه می تواند مزایای بسیار خوبی در درمان پسوریازیس داشته باشد.

مضرات مصرف زردچوبه

اگرچه مصرف زردچوبه به صورت خوراکی یا شیاف در کوتاه مدت احتمالا بی ضرر است و معمولا عوارض جانبی قابل توجهی را ایجاد نمی‌کند، اما برخی از افراد ممکن است کمی بعد از مصرف آن احساس ناراحتی کنند. به عنوان مثال، علیرغم فواید بسیار، در برخی موارد نادر زردچوبه برای معده مضر است و یا می‌تواند سبب بروز حالت تهوع، سرگیجه یا اسهال شود.

در یک گزارش از مجموعه‌ای از مطالعات، مصرف زردچوبه بیش از ۱۵۰۰ میلی گرم به شکل دو بار در روز منجر به ضربان قلبی غیر طبیعی شده بود. با این حال، این که زردچوبه عامل اصلی این عارضه باشد مشخص نیست. به طور کلی بهتر است از مصرف مقادیر زیاد زردچوبه  اجتناب شود.

 دستورالعمل استفاده صحیح تر

متاسفانه باید بگوییم که بدن ما انسان ها برای جذب مولکول های فعال زردرنگ(زردچوبه)بسیار ضعیف عمل می کند و این به گونه ایی است که اگر شما زردچوبه خام استفاده کنید ، بدن شما تنها 1% از آنرا جذب می کند .خب چگونه می شود که مقدار درصد جذب را افزایش داد؟خب ، در ادامه ما چند نکته را به شما خواهیم گفت که می تواند بسیار در این امر موثر واقع شود.

نگهداری زردچوبه

پودر زردچوبه باید در یک ظرف کاملاً بسته نگهداری شود و در جای خشک و خنک نگهداری شود، که از نور محافظت شود. زرد چوبه باید در یخچال قرار داده شود. باید از گرمای بیش از حد اجتناب کرد چون می تواند روغن اسانس معطر خود را پخش کند. از طرف دیگر نور خورشید می تواند رنگش را محو کند. ظرفش باید به شدت پس از استفاده بسته شود. قرار گرفتن در معرض هوا برای مدت طولانی باعث رفتن طعم و بویش می شود.

منبع:

https://namnak.com/%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D8%B2%D8%B1%D8%AF%DA%86%D9%88%D8%A8%D9%87.p30912

https://www.digikala.com/mag/%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D8%B2%D8%B1%D8%AF%DA%86%D9%88%D8%A8%D9%87/

بگیر بپز


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: بگیر بپز , دیجی کالا , زردچوبه , پودر زردچوبه , خواص , طرز تهیه , غذا ,
تاریخ : دو شنبه 29 شهريور 1400
نویسنده : فردین فروغی

تکنولوژی نانو سرامیک زادو یکی از بهترین راهکارهای مدرن برای رفع مشکلات خودرویی است که می تواند هزینه های بعدی شما را بابت تعمیرات خودرو به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در ادامه با رویتاخودرو همراه باشید تا به مهم ترین سوالات در این خصوص و راهنمایی های وابسته به آن ها بپردازیم.

همچنین اگر سوالی در این خصوص دارید می توانید وارد لینک سوالات متداول شوید و در فرم انتهای صفحه، سوال خود را مطرح کنید.

ترمیم کننده زادو چگونه عمل می کنند؟

مواد نانو سرامیک زادو به شکل گرانول های بسیار کوچکی هستند که باید به روغن اضافه شوند تا با استفاده از قابلیت سیال بودن  آن به سطوحی که با هم سایش و اصطکاک دارند برسند. هنگاهی که مواد نانو سرامیک به این سطوح در حال اصطکاک می رسند با  استفاده از تنش حرارتی و مکانیکی بین آنها شروع به نفوذ در فلز و تشکیل لایه سرامیک-فلز می کنند. این لایه سرامیکی بسیار  سخت و صیقلی می باشد؛ بنابراین، رفته رفته از اصطکاک بین سطوح کاسته می شود و با کاهش اصطکاک رشد لایه سرامیکی  متوقف می شود. از مواد نانو سرامیک زادو در موتور خودرو، گیربکس، سیستم هیدرولیک و دیفرانسیل استفاده می شود. ما باور  داریم بسیاری از مشکلات خودروی شما با استفاده از ترمیم کننده های نانو سرامیک زادو قابل رفع هستند.

تاثیر تکنولوژی زادو در خودرو و دستگاههای صنعتی

یکی دیگر از مزایای این تکنولوژی تعمیر دستگاههای صنعتی و موتور اتومبیل بدون نیاز به باز کردن قطعات است. در مواردی چون خط افتادگی بر روی سیلندر موتور باید قطعات موتور را باز کرده و با تراشیدن سیلندر و استفاده از رینگِ پیستون بزرگتر این مشکل را برطرف کرد که این امر با اتلاف زمان و هزینه همراه است ولی اگر تکنولوژی متالو سرامیک استفاده کنید می توانید بدون باز کردن موتور تنها با افزودن این ماده به روغن موتور، واسکازین یا هیدرولیک خطوط سیلندر را پر کرده و شرایط کارکرد موتور را به حالت عادی باز گرداند.

استفاده از محصولات زادو به همه کسانی که دارای خودروهای سبک و سنگین ، صاحبان کارخانجات و دارندگان دستگاه های صنعتی هستند پیشنهاد میشود. به طور کلی در هر محیطی که در آن روانکار ائم از روغن موتور و صنعتی ، گریس  و واسکازین وجود دارد میتوان استفاده کرد.
حال که مبحث کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا از یک سو و مسئله تقویت خودروها و افزایش راندمان دستگاههای صنعتی از سوی دیگر مورد توجه قرار گرفته است بیایید از محصول زادو استفاده کنیم.

نانو سرامیک زادو

آیا ریسک پیشروی و حجیم شدن لایه سرامیکی وجود دارد؟

با توجه به این که تشکیل لایه سرامیکی، باعث کم شدن میزان اصطکاک بین سطوح می شود، دیگر آن درگیری حرارتی لازم برای ایجاد لایه سرامیکی وجود نداشته و از این روی، نباید نگران اضافه شدن حجم آن باشیم. در حقیقت زمانی که میزان اصطکاک میان سطوح فلزی کاهش می یابد، انرژی مورد نیاز برای تشکیل لایه سرامیکی بیشتر، تولید نشده و سطح سرامیکی به همان اندازه قبلی، خواهد ماند.

از سویی دیگر این لایه پتانسیل کنده شدن و جدا گردیدن از روی سطوح فلزی حین برخورد با یکدیگر را ندارد. این چیزی است که بسیاری نسبت به آن ابراز نگرانی می کنند، اما در واقع لایه سرامیکی به شکلی در فلز جای می گیرد که گویی جزئی از آن شده و امکان کنده شدن آن، در برخوردهای بعدی وجود ندارد. این موضوع ریسک های ناشی از آن را نیز به صفر می رساند.

    اگرلایه سرامیکی در حین کار کنده شود آسیبی به قطعات نمی زند؟

لایه سرامیکی تشکیل شده بر روی سطوح قابل کنده شدن نیستند. به دلیل نفوذ 10 تا 30 میکرومتری ( تا حدود یک سی ام  میلیمتر) مواد نانو سرامیک در عمق شبکه بلور فلزی در واقع مرز مشخصی بین آلیاژ فلزی و لایه سرامیکی وجود ندارد. بنابراین  احتمال کنده شدن این سطح وجود ندارد.

در کل میتوان مزایای تکنولوژی زادو را این چنین بر شمرد:

•    کاهش استهلاک موتور
•    کاهش مصرف سوخت
•    کاهش گازهای آلاینده
•    افزایش راندمان مکانیکی
•    افزایش طول عمر موتور

 يكي ديگر از ويژگيهاي اين دستاورد تعمير موتور بدون نياز به باز كردن قطعات است. در مواقعي مانند خط افتادگي بر روي ديواره سيلندر بايد موتور را باز كرده و با تراش دادن ديواره سيلندر و استفاده از رينگ پيستون بزرگتر اين مشكل را برطرف كرد كه اين امر با اتلاف وقت و هزينه همراه است. در صورتي كه از اين تكنولوژي استفاده شود، مي توان بدون باز كردن موتور و فقط با افزودن اين ماده به روغن موتور شرايط موتور را به حالت عادي باز گرداند.

بهترین زمان استفاده از مواد نانو سرامیک زادو

بهترین زمان مصرف نانو سرامیک زادو، زمان آب بندی خودرو است. در این زمان با استفاده از نانو ذرات سرامیک، می توان ریسک فرسایش قطعات فلزی را به حداقل رساند. دقت داشته باشید که مواد نانو سرامیک زادو تنها در شرایط ایجاد اصطکاک بر روی سطوح فلزی، پوشش محافظ سرامیکی تشکیل خواهند داد.

منبع:

https://revitakhodro.com/product-category/nanoceramic-revitalizers/

https://drmotor.ir/%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%84


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: رویتا , زادو , مکمل , روغن موتور , موتور , ماشین , خودرو , ترمیم , احیاگر ,
تاریخ : جمعه 8 مرداد 1400
نویسنده : فردین فروغی


قهرمان کارخانه تولید کننده شیرآلات بهداشتی در کشور که سابقه تولیدش به بیش از 30 سال می رسد. این مجموعه در استان اردبیل در روستای بلداشی شهرستان گرمی به مساحتی حدود 30 هکتار و زیر بنایی حدود 1000 متر که شامل کارخانه، سوله، کارگاه و بخش اداری می باشد.

شرکت قهرمان یکی از پیشتازان در صنعت تولید شیرآلات ساختمانی در کشور بوده و محصولات این شرکت با بهره گیری از دستگاه ها و ماشین آلات روز و مهندسین با دانش نوین و کارگران مجرب روانه بازار می گردد.

محصولات این کارخانه در حال حاضر شامل انواع شیرآلات ساختمانی روکار، توکار، چشمی، بیمارستانی، تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی و … می باشد.
شیرالات قهرمان

کیفیت و تنوع محصولات شیرالات قهرمان

شیر قهرمان از نظر کیفیت نیازی به معرفی ندارد چرا که شاید هرکسی حداقل یک بار از محصولات این کارخانه استفاده کرده و از میزان کیفیت و عمر طولانی شیرآلات قهرمان آگاهی دارد.
شرکت قهرمان دارای سبد کالای متنوع و متعدد می باشد که در آن انواع شیرآلات کلاسیک و اهرمی، فلاش تانک و… موجود است. این مجموعه در طرح ها، رنگ ها، مدل ها و وزن های مختلف عرضه شده اند تا مشتریان قهرمان با هر سلیقه و هر توان مالی امکان خرید از این واحد تولیدی را داشته باشند.

حوزه‌های فعالیت کارخانه قهرمان

حوزه فعالیت کارخانه قهرمان، به تولید شیرآلات و تجهیزات این چنینی محدود می‌شود. از محصولاتی که این مجموعه بزرگ تولیدی به بازار عرضه می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:• شیرآلات بهداشتی• شیرآلات ساختمانی
• شیرآلات الکترونیکی
• شیرآلات بیمارستانی
• تجهیزات مورد نیاز حمام

هر کدام از این محصولات، در دسته‌بندی مدل‌های مختلف بهترین برند شیرآلات ایرانی قهرمان قرار می‌گیرند.

خرید اینترنتی شیر قهرمان

خرید اینترنتی شیرآلات در حال حاضر یکی از بهترین و در عین حال راحت ترین نوع خرید می باشد زیرا شما می توانید انواع مختلف مدل های شیرآلات قهرمان را از سایت کالا 118 مشاهده کنید و از لحاظ ظاهر عکس همه مدل شیر های قهرمان در سایت هست با هم مقایسه کنید

و از لحاظ هزینه، قیمت تک تک مدل های قهرمان در سایت ثبت شده است و به راحتی می توانید مشاهده کنید.

برای خرید شیرالات قهرمان کلیک کنید.

گارانتی شیرآلات قهرمان

موقع خرید اینترنتی شیرآلات قهرمان از سایت کالا118 به همراه محصول خریداری شده گارانتی و خدمات پس از فروش آن را نیز دریافت می کنید.

کمپانی قهرمان برای این محصول یعنی انواع شیر آلات گارانتی ۵ ساله و خدمات پس از فروش ۱۵ ساله در نظر گرفته است. حتی تعمیرات این محصول با درخواست از نمایندگی در محل انجام خواهد شد.

صادرات برند قهرمان

تولیدات کارخانه قهرمان دارای استاندارد های بین المللی است و قابلیت رقابت با کشورهای صنعتی دنیا را داراست. به همین جهت بخش کلانی از تولیدات این مجتمع تولیدی به بیش از ۳۰ کشور جهان صادر می گردند. به همین سبب نقش مهمی در ارز آوری در ناحیه ی صادرات شیرآلات بهداشتی برای کشور عزیزمان را دارد.

شیرآلات قهرمان مدل اسپانیایی

طراحی ست کامل شیرآلات مدل اسپانیایی قهرمان، همگی به صورت اهرمی است. در بازار می‌توان خرید این شیرآلات را تنها در رنگ کرومی انجام داد. ست کامل با ظاهری ساده و رنگی همه‌پسند باعث شده است تا فروش خوبی در بازار خرید داشته باشد. قیمت شیرآلات از مدل اسپانیایی، به خاطر طراحی ساده از قیمت مناسبی برخوردار است. لیست قیمت ست کامل این مدل را می‌توانید به راحتی از لینک زیر مشاهده کنید.

شیرآلات قهرمان مدل آلمانی

طراحی ست کامل شیرآلات آلمانی قهرمان، توسط طراحان آلمانی انجام شده است. ست کامل این مدل از شیرآلات قهرمان شامل ظرفشویی، تو کاسه، دیواری، توالت و دوش می‌شود که هم به صورت تکی و هم ست کامل، بازار خرید بسیار خوبی دارد. قیمت خرید شیرآلات آلمانی برند قهرمان، نسبت به قیمت خرید مدل‌های جدید مناسب‌تر است. بدون شک، گران‌قیمت بودن محصولات قهرمان به خاطر بالا بودن سطح کیفیت است.

انواع مدل شیرالات قهرمان

شیرآلات قهرمان مدل ایتالیایی

طراحان ایتالیایی، ست کامل این شیرآلات را طراحی کرده‌اند و جالب است بدانید که کارتریج‌های مورد استفاده در ساختار ست کامل شیرآلات، همگی ایتالیایی هستند. خرید ست کامل شیرآلات ایتالیایی برند قهرمان به خاطر اهرمی بودن و قیمت مناسب، به شدت توصیه می‌شود.
در مقایسه با شیرآلات دیگر در بازار خرید، کیفیت و همچنین قیمت شیرآلات قهرمان قابل قبول‌تر خواهد بود. قیمت خرید را می‌توان از بخش فروش این شرکت و فروشگاه‌های معتبر استعلام گرفت.

شیرآلات قهرمان مدل تتراس و تتراس ۲

یکی از مدل‌های متفاوت شیرآلات قهرمان که ست کامل آن در بازار خرید شامل ظرفشویی، دوش، توکاسه و توالت می‌شود، تتراس نام دارد. ست کامل این مدل تنها در رنگ کروم به بازار خرید عرضه شده است و با وجود کیفیت بالایی که استیل بدنه آن دارد، قیمت مناسبی خواهد داشت.خرید ست کامل شیرآلات تتراس به کسانی پیشنهاد می‌شود که طرفدار طراحی ظریف، تنظیم آب اهرمی و قیمت مناسب هستند.

منبع:

https://maviham.com

http://www.ghahramantaps.com/


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: قهرمان , شیرالات , شیرالات قهرمان , خرید شیرالات , ماوی هام ,
تاریخ : جمعه 8 مرداد 1400
نویسنده : فردین فروغی

می خواهیم به روش هایی برای ساخت بهترین تشویقی سگ می پردازیم. ساخت تشویقی برای سگ ها یکی از موضوعاتی است، که این روز ها ذهن بسیاری را به خود درگیر کرده است. سگ ها عاشق تشویقی ها هستند، به شکلی که یکی از راه های انگیزه دادن به این جانداران، استفاده از تشویقی است. تشویقی ها به مربی ها و یا صاحب آن ها در فرآیند آموزش بسیار کمک می کند.

استفاده از تشویقی ها بسیار پر کاربرد است، به نحوی که به صاحب سگ کمک می کند، تا سگ خود را مورد تربیت قرار داده و یا به سلامت او و تمیز کردن او رسیدگی کند. به همین خاطر است، که بهتر است فردی که صاحب سگ می باشد، تشویقی ها را بشناسد و از شیوه ساخت آن ها مطلع باشد. تا از این طریق بتواند با سگ خود به خوبی ارتباط بگیرد.

تشویقی سگ

ویژگی تشویقی مناسب برای سگ شما

تشویقی‌ سگ انواع مختلفی دارد و باید متناسب با وزن، سن، اندازه و قدرت فک سگ آن را انتخاب کنید زیرا تشویقی سگ ‌های بزرگ و تشویقی سگ‌های کوچک با هم متفاوتند؛ جویدن تشویقی سگ‌ های بزرگ برای سگ کوچک بسیار سخت است و ممکن است که به آن علاقه نشان ندهد به همین دلیل بهتر است متناسب با او جثه و اندازه دهان سگ انتخاب شود تا جویدن آن برای او سخت نباشد‌. برای سگ های نژاد بزرگ به دلیل داشتن فک قوی تر بهتر است از تشویقی های سفت و زمان بر استفاده کنید تا با این کار هم باعث تمیز شدن دندان ها شود و هم قدرت فک را بیشتر کند.

برای خرید تشویقی گربه کلیک کنید.

نکات مهم در خرید غذای تشویقی سگ چیست؟

بهترین اقدام برای خرید غذای تشویقی سگ، مطالعه راهنمای خرید غذای تشویقی سگ است. با خواندن راهنمای خرید و دستورالعمل مندرج روی بسته می‌توانید بهترین خرید را داشته باشید.

شما با توجه به نژاد، سن، اندازه، وزن و ذائقه سگ خود می‌توانید، غذای تشویقی را تهیه کنید. برای مثال اگر شما سگ بزرگی دارید باید دقت کنید، غذای تشویقی بسیار کوچک نباشد و برعکس. علاوه‌بر این سگ‌های مسن که آواره‌های ضعیف‌تری دارند باید از غذاهای تشویقی نرم استفاده کنند و برعکس سگ‌های جوان یا توله سگ‌ها برای تقویت دندان،علاوه بر استفاده از تمیزکننده دندان سگ ، لازم است از تشویقی‌های جویدنی یا ژلاتینی استفاده کنند.

وزن سگ نیز گزینه‌ای قابل اهمیت است. برای مثال اگر سگ لاغر و پر تحرکی دارید می‌توانید تشویقی‌های پر کالری‌تری خریداری کنید و برعکس اگر سگ چاق یا کم فعالیتی دارید لازم است از تشویقی‌های گیاهی یا رژیمی استفاده کنید.

بهتر آن است که هر چند مدت تشویقی سگ‌تان را عوض کنید تا غذای تشویقی برای سگ تکراری نشود. در صورتی که سگ شما تشویقی خریداری شده را نمی‌خورد می‌توانید متوجه شوید که آن طعم یا نوع تشویقی را دوست ندارد، پس سگتان را اذیت نکنید و تشویقی دیگری را امتحان کنید.

نکته قابل توجه دیگر آن است که سعی کنید غذای تشویقی‌ را با مطالعه راهنمای خرید غذای سگ انتخاب کنید و دقت داشته باشید که غذا از مواد طبیعی و به دور از مواد افزودنی تهیه شده باشد.

سن تشویقی دادن به سگ

توله سگ ها بعد از دوماهگی میتوانند از تشویقی های نرم استفاده کنند و صاحبان آنها باید سعی کنند که با امتحان چند تشویقی، طعم مورد علاقه سگ خود را تشخیص دهند.

زمان تشویقی دادن به سگ

زمان تشویقی دادن به سگ، باید در میان وعده های اصلی غذایی سگ باشد(نه قبل یا بعد از وعده غذایی)

انواع تشویقی سگ چیست؟

در بازار، تشویقی‌های سگ در انواع و اقسام مختلف عرضه می‌شوند و این تنوع محصول سبب می‌شود در انتخاب غذای مورد نظر دچار تردید شویم. شما می‌توانید با استفاده از راهنمای خرید تشویقی سگ با توجه به سن، اندازه بدن، نژاد، وزن، ذائقه سگ و حتی قیمت، تشویقی‌های موجود در بازار را خریداری کنید.

خرید تشویقی گربه

تشویقی نرم:


این تشویقی‌ها بافت نرمی دارند و به عصاره یا طعم گوش آغشته هستند. تشویقی نرم برای سگ‌های پیر که دندان ضعیفی دارند و یا برای توله سگ‌ها مناسب است.

تشویقی جویدنی:

تشویقی جویدنی و سخت به نسبت تشویقی نرم، بافت سفت‌تر دارد. این نوع میان وعده معمولا تکه‌ای گوشت، استخوان و یا بخشی از غضروف حیوانی است. تشویقی سخت، مورد علاقه انواع سگ است.

تشویقی رژیمی:

این تشویقی به دلیل کالری کمی که دارد برای سگ‌های پیر و یا سگ‌هایی که دچار اضافه وزن هستند بسیار مناسب است.

تشویقی استخوانی:

این نوع تشویقی از ژلاتین حیوانی تهیه شده و مناسب برای دهان و دندان سگ است. تشویقی استخوانی با بافتی که دارد به تقویت دندان بسیار کمک می‌کند.

تشویقی بیسکوییتی:

تشویقی بیسکوییتی در طعم‌های مختلف و بافت ترد نیز یکی از میان وعده‌های مورد علاقه سگ‌ها است.

مواد اولیه تشویقی سگ چیست؟

برای ساخت تشویقی سگ لارم است تا به عنوان مواد اولیه در ابتدا مواد ممنوعه و مواد مغذی را بشناسید. چرا که لازم است تا برای حفظ سلامتی سگ خود این نکات را در نظر داشته باشید. تشویقی که برای پت خود در نظر می گیرید، بهتر است که دارای مواد مغذی و مقوی باشد، تا سگ شما هر چه بهتر و بیش تر رشد کند.

در مواد اولیه ای که برای سگ خود به کار می برید، در نظر داشته باشید که سگ شما به آن حساسیت نداشته باشد. در کنار نیز حتما از مواد و میوه هایی بهره بگیرید که سگ شما به آن علاقه مند است. حتما توجه داشته باشید، که تشویقی های خود را در داخل فریزر قرار دهید و در معرض هوا نباشند. بهتر است از مواد تازه نیز بهره بگیرید که برای سگ شما مقوی تر است.

تشویقی هایی که برای سگ خود درست می کنید را تا مدت زمان 6 ماه می توانید، در فریزر قرار دهید. در آخر نیز تشویقی ها را قبل از مصرف در حدود 10 ال 20 دقیقه در هوای آزاد قرار دهید، تا یخ آن آب شده و آماده مصرف شود.

چگونه به سگ خود برای آموزش دیدن انگیزه دهید؟

سگ­ به طور معمول کمی خودخواه است.
او نمی­خواهد کاری را انجام دهد فقط به این دلیل که شما می­خواهید او این کار را انجام دهد.
برای او باید چیزی جهت ایجاد انگیزه وجود داشته باشد.
خوشبختانه برای شما، مقدار تشویقی سگ و ایجاد انگیزه می­تواند از منابع فراوانی حاصل شود،
از دادن غذای تشویقی تا چهره خندان شما و حتی صدای هیجان زده تان برای سگ شما با اهمیت است.
دستان خود را با ملایمت بالای سر سگ خود نگه دارید و ناگهان او انگیزه­ای برای نشستن خواهد داشت.

اهداف تشویقی سگ:

  • خوشحال کردن سگ
  • تشویق سگ پس از انجام یک کار خوب
  • تربیت و آموزش دادن به سگ
  • مکمل ویتامین‌ها، پروتئین ها و مواد معدنی مورد نیاز
  • کمک به سلامت دندان‌ها
  • کمک به حفظ سلامت پوست و مو
  • کمک به مفاصل و استخوان ها
  • کمک به سیستم گوارشی
  • و…

منبع:

https://animalkadeh.com/

https://uk.bellfor.info/healthy_dog_snacks

https://www.nomnomnow.com/learn/article/choose-the-best-treats-for-your-dog

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: گربه , سگ , تشویقی , پت شاپ , انیمال کده ,
تاریخ : جمعه 8 مرداد 1400
نویسنده : فردین فروغی

همه کسانی که خودرو دارند بخوبی از نقش لنت ترمز در سیستم ترمز اتومبیل و مزایای تعویض آن آگاهند اما کمتر کسی از بهترین زمان تعویض لنت ترمز و مضرات تعویض بموقع آن اطلاع دارد.عدم توجه به زمان تعویض لنت ترمز موجب خرابی در سیستم ترمز و در نتیجه ترمز نگرفتن خودرو در هنگام حرکت می شود.
شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که بهترین زمان تعویض لنت ترمز چه زمانی است؟ با مطالعه مطالب زیر به یک درک صحیح از بهترین زمان تعویض لنت ترمز ، راههای تشخیص تمام شدن لنت ترمز ، علائم تمام شدن لنت ترمز عقب و تشخیص لنت ترمز خوب خواهید رسید.

نشانه خرابی لنت ترمز

خرابی سیستم ترمز

طبق یک گزارش معتبر ، خرابی ترمز حدودا باعث ۵ درصد از تصادفات اتومبیل در ایالات متحده می شود . ممکن است فکر کنید ۵ درصد رقم ناچیزی است . اما وقتی متوجه می شوید سالانه چه عدد خیره کننده تصادف در آمریکا رخ می دهد ، این واقعیت کمی برای شما شوکه کننده می شود . این آمار سالانه از تصادفات ۵.۶ میلیون تصادف اعلام شده است ، با این حساب ۵ درصد از این رقم چیزی حدود ۲۸۰۰۰۰ هزار تصادف می شود.

لنت ترمز خودرو چیست؟

قبل از آن که بخواهیم روش‌های تشخیص تمام شدن لنت ترمز را بیان کنیم بهتر است بدانیم لنت ترمز چیست.
لنت ترمز خودرو از قطعه‌هایی تشکیل شده که پس از گذشت دوره زمانی (که آن دوره زمانی هم به شرایطی بستگی دارد) نیاز به تعویض دارد.
هر راننده‌ای باید اینچنین مسائل مربوط به خودرو‌ی خود را بداند تا بتواند مشکل‌های پیش بینی نشده و قابل پیش بینی را رفع کند.
در خودرو‌های گذشته، لنت‌هایی مورد استفاده قرار می‌گرفت که عاملی سرطان زا بود. با گذشت زمان لنتی طراحی و ساخته شد که عامل سرطان زایی را ایجاد نکند. اگر چه قیمت آن افزایش پیدا کرد، اما از به خطر افتادن و ایجاد عامل سرطان جلوگیری کرد. این لنت‌ها از جنس سرامیک بوده و عملکرد آن‌ها کاملا مناسب است.
همانطور که گفته شد لنت‌ها طول عمر یا بازه زمانی برای تعویض دارند که به شرایطی بستگی دارد. از این شرایط می‌توان به شیوه رانندگی و نحوه ترمزگیری راننده، نوع لنت، تعداد سرنشینان خودرو، نوع خودرو و محلی که در آن خودرو حرکت می‌کند اشاره کرد.

زمان تعویض لنت ترمز 

برای افراد عادی که چیز زیادی در مورد اتومبیل خود نمی دانند ، مهم است که حتی فقط اصول اولیه در مورد هر چیز را بدانند . دانستن نکات مهمی مانند لنت و زمان تعویض لنت ترمز یک امر ضروری است . بخصوص که امنیت خود و خانواده تان به آن بستگی دارد ، لزومی ندارد که حتما نحوه تعویض لنت را بلد باشید یا خودتان لنت ترمز را عوض کنید ، فقط باید بدانید چه وقت و چه زمانی موقع تعویض آن است و لنت ترمز خود را از چه فروشگاه معتبری تهیه کنید .

نکات کلیدی هنگام انتخاب بهترین زمان تعویض لنت ترمز

در انتخاب بهترین زمان تعویض لنت ترمز به نکات زیر دقت نمایید این نکات از جمله نکات کلیدی هنگام انتخاب بهترین زمان تعویض لنت ترمز هستند:

    بهترین زمان تعویض لنت ترمز ثابت نیست و نمی‌توان آن را از قبل تعیین کرد.
    علاوه بر آن مدت رانندگی در ترافیک تاثیر به سزایی در کیفیت لنت شما دارد.
    پس از تعویض لنت دقت کنید که بیش از حد متعارف وزن تعبیه شده بر خودرو خود سوار نکنید.
    کوتاه بودن یا بلند بودن عمر این قطعه از خودرو بستگی به چگونگی استفاده از خودرو دارد.
    لنت ترمز یک قطعه‌ی دائمی در خودرو نیست و پس از گذشت مدت زمان معینی باید با نمونه‌ی جدیدی جایگزین شود.
    اگر تعداد ترمزهای ناگهانی که در سرعت‌های بالا گرفته می‌شود بیش از حد معینی باشد عمر مفید لنت کاهش می یابد.

برای خرید لنت ترمز الیگ کلیک کنید.

نشانه‌هایی برای پیدا کردن زمان تعویض لنت ترمز

راننده‌ی حرفه‌ای بودن صرفا به راندن با سرعت بالا، لایی کشیدن و یا تمیزکردن بدنه‌ی خودرو نیست. یک راننده‌ی خبره چشم‌ها، گوش‌ها، حس بویایی و حتی لامسه‌ی قوی‌ای دارد که از تمام این ابزارها در جهت کنترل خودرو بهره می‌برد. در هنگام رانندگی گاهی صدای ضبط را کم کنید و به خودرو دقت کنید. عوامل زیر نشانه‌هایی هستند که برای شما پیام‌های جدی‌ای خواهند داشت.

لنت ترمز الیگ

سوت کشیدن لنت ترمز

یکی از علائم تمام شدن لنت ترمز، صدای سوتی است که در هنگام ترمز کردن به گوش می‌رسد. علت سوت کشیدن لنت ترمز، آن است که در برخی خودروها سیستم ترمز به گونه‌ای طراحی شده‌است که در هنگام نازک شدن لنت ترمز، صدای سوت بلندی تولید می‌شود. مکانیزم تولید این صدا از طریق قرار دادن زبانه کوچکی در کنار لنت عمل می‌کند.

لرزش پدال ترمز

اگر تابه‌حال با خودرو مجهز به سیستم ترمز ABS مجبور به توقف شدید شده باشید، مسلما لرزش پدال ترمز را تجربه کرده‌اید. علت این امر تماس‌های سریع و ممتد لنت با روتور بوده که ایجاد لرزش می‌کند. اگر با چنین وضعیتی در هنگام ترمزهای عادی مواجه شدید، سیستم ترمز خودرو شما مشکل دارد.

به‌طور کلی وجود لرزش در پدال ترمز به‌معنای سطح ناهموار روتور بوده که این بازخورد را به راننده منتقل می‌کند. روتورها معمولا تحت فشار بسیار زیاد، دچار تغییر شکل می‌شوند. گرمای ناشی از اصطکاک در زمان ترمزهای شدید برای مثال در هنگام رانندگی در مسیرهای شیب‌دار می‌تواند شکل روتور را تغییر دهد.

اگر شما اخیرا فشار زیادی را به سیستم ترمز خودرو وارد نکرده‌اید ولی همچنان در پدال ترمز خود احساس لرزش می‌کنید، شاید چرخ‌های شما بالانس نباشد. برای رفع مشکل در هنگام لرزش پدال ترمز، به مکانیک مراجعه کنید.

پایین رفتن بیش از حد سطح روغن ترمز:

زمانی که سطح مخزن روغن ترمز خودرو شما بیش از حد معمول پایین برود و در سیستم ترمز خودرو هم هیچگونه نشتی یافت نشود باید میزان لنت ها چک شود. چون جلو رفتن پیستون های ترمز در سیستم ترمز با پر شدن روغن ترمز در پشت پیستون همراه است و این امر باعث پایین رفتن سطح روغن ترمز در مخرن مربوطه خواهد شد.

کشیدن خودرو در هنگام ترمز:

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که به هنگام رانندگی احساس کنید کنترلی بر روی ماشین ندارید یا به هنگام ترمزگیری، اصلا خودرو گوش به فرمان شما نیست، انگار که لنت ترمزهای شما از کار افتاده است. این‌ها همگی می‌تواند حاکی از خرابی سیستم ترمز و به تبع آن لنت ترمز باشد. اگر در تعویض قبلی تنها یک لنت را عوض کرده باشید، پس از اتمام لنت دیگر، در هنگام ترمز، خودرو به سمت لنتی که توان بیشتری دارد کشیده می‌شود که می‌تواند در بزرگراه‌ها بسیار خطرآفرین باشد و حتی باعث انحرافات خطرناک خودرو شود.

درواقع در یک چرخ کالیپر چسبیده است و این امر باعث تولید نامتعادل اصطکاک خواهد شد. همچنین چنان‌چه نیروهای اعمالی به چرخ‌ها یکسان نباشد باید دوباره منتظر کشیده شدن خودرو به یک سمت باشید. البته ناگفته نماند که کشیده شدن خودرو تنها به‌دلیل این عارضه نیست و ممکن است ناشی از آسیب‌های جلوبندی خودرو، کم بودن ‌باد تایرها، ساییده شدن لاستیک‌ها و چند عامل دیگر نیز باشد.

 ترمز خودرو به خوبی عمل نکند یا به اصطلاح کشیده شود

زمانی که از ترمز خودرو در حال حرکت استفاده می‌شود، اگر خودرو به ترمز جواب ندهد یا مجبور شویم که پدال ترمز را خیلی فشار دهیم و یا زمانی که ترمز می‌گیریم و خودرو به سمتی کشیده می‌شود، به این معناست که لنت یا لنت‌های ترمز تمام شده و نیاز به تعویض دارد.

نکته: اگر به هنگام تعویض لنت، پیش خود فرض کنیم که فقط یکی از لنت‌ها نیاز به تعویض شدن دارد، این عمل بسیار اشتباه و حادثه آفرین است؛ چرا که تمامی لنت‌ها باید هم‌زمان تعویض شوند و به یک اندازه باشند. اگر فقط یکی تعویض شود باعث می‌شود تا خودرو در ترمزگیری در سرعت‌های جاده‌ای، به سمتی کشیده شوند که لنت بیشتری دارد. این موضوع باعث می‌شود خودرو منحرف شده و باعث خسارت‌های جبران ناپذیر خواهد شد.

کشش فرمان

اگر خودروی شما در هنگام ترمزگیری به یک طرف کشیده می‌شود ممکن است نشانه این باشد که لنت‌های ترمز به طور نامتقارن خورده شده یا ماده‌ای خارجی در روغن ترمز وجود دارد. در این حالت ممکن است خودروی شما نیاز به تنظیم ترمز یا تعویض روغن ترمز داشته باشد.

چراغ نشانگر روشن می شود :

نشانه ی دیگری که زمان تعویض لنت ترمز است این است که چراغ نشانگر روشن می شود . همه اتومبیل ها مجهز به سیستم هشدار دهنده ی لنت ترمز نیستند (احتمالا در هنگام نوشتن این مقاله بر روی پراید نصب شده باشد این سیستم هشدار !!!) در بیشتر وسایل نقلیه چراغ هشدار لنت ترمز فرسوده زرد و گاهی قرمز است . چراغ لنت ترمز فرسوده نباید با چراغ اخطار ترمز که همیشه قرمز است اشتباه گرفته شود ، چراغ اخطار ترمز برای مشخص کردن خطاهای احتمالی در سیستم ترمز خودرو است .

افزایش طول عمر لنت ترمز

چه کنیم تا عمر لنت ترمز خود را افزایش دهیم؟

عوامل زیر به افزایش عمر لنت ترمز کمک کرده و سبب تغییرات جدی در بهترین زمان تعویض لنت ترمز می شوند:

    رانندگی ایمن
    کاهش بار خودرو
    کاهش ترمز ناگهانی
    عدم ترمز گرفتن در سرعت بالا

منبع:

https://revitakhodro.com

https://mzwmotor.com/brake-rotor-pads-guide/

https://www.edmunds.com/how-to/how-to-change-your-brake-pads.html


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: لنت ترمز , ماشین , الیگ , لنت ترزم الیگ , خرابی , خودرو , رویتا خودرو ,
تاریخ : جمعه 8 مرداد 1400
نویسنده : فردین فروغی

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند روزانه حداقل پنج سهم میوه و سبزیجات باید در سبد غذایی افراد قرار بگیرد چرا که این مواد غذایی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری را به بدن می‌رسانند.

ویتامین‌های گروه B موجود در انواع و اقسام سبزی برای تولید انرژی، ساخت هورمون‌ها و عملکرد سیستم عصبی ضروری است. نقش ویتامین E در سلامت پوست و مو هم به اثبات رسیده است؛ ویتامینی که خواص ضدالتهابی دارد و باعث پیشگیری از گرفتگی عروق می‌شود.

سبزی خشک چیست؟

سبزی خشک مجموعه‌ای از سبزی‌های خوراکی باشد که در تهیه غذاهای مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد و غذاهای شما را خوشمزه می‌کند. این سبزی‌ها را معمولاً در فصل‌هایی از سال که به وفور در دسترس می‌باشند با روش‌های مختلفی تبدیل به سبزی خشک می‌کنند.
این نوع از سبزی‌ها استفاده‌های فراوانی دارند و در غذاهای مختلفی استفاده می‌شوند و با توجه به خشک شدن آن‌ها مزایای زیادی را نیز دارا می‌باشند.

سبزی خشک

تفاوت سبزی خشک و تازه

سبزیجات و صیفی جات از دیرباز تا کنون به عنوان غذای سالم برای حفظ سلامتی و مبارزه با بیماری ها شناخته شده اند. مطالعات و تحقیقات مختلف نیز پتانسیل آن ها برای کمک به محافظت از بدن در برابر بیماری های مزمن از جمله سرطان، دیابت و بیماری های قلبی، فراهم آوردن مقادیر باورنکردنی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را اثبات کرده اند. استفاده از سبزیجات، به شما کمک می کند تا وعده های غذایی سالم تری داشته باشید و بدون افزودن مواد غیرسالم و چاق کننده، طعم بی نظیری به غذایتان ببخشید و بدن سالم و کاملا متناسبی داشته باشد. در این میان ممکن است این سوال برای شما به وجود آید که آیا استفاده از سبزی خشک برای طعم دار کردن و خوش عطر نمودن غذا تفاوتی با افزودن سبزی تازه دارد یا خیر؟

خواص سبزی خشک

 

  • نوع موجود در سبزی خشک نسبت به سبزی تازه بیشتر بوده و شما در همه فصول می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.
  • ماندگاری سبزی خشک به علت خشک شدن و هم‌چنین حذف قسمت‌های اضافه آن بسیار بیشتر از سبزی‌های تازه می‌باشد.
  • در دسترس بودن؛ یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از سبزی‌های خشک می‌باشد و شما در هر زمانی می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه‌های مختلف تهیه نمایید.
  • مهمتر از همه تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در سبزی تازه در سبزی خشک نیز وجود دارد و بدن شما به راحتی می‌تواند آن‌ها را جذب نماید.
  • سهولت در استفاده یکی دیگر از مزایای استفاده از سبزی‌های خشک می‌باشد و دیگر شما نگران وقت نداشتن و یا تمیز کردن سبزی‌های تازه برای استفاده نخواهید بود.
  • سبزی‌های خشک شده دارای قیمت مناسب‌تری بوده و صرفه اقتصادی نیز دارد.
  • دیگر مزیت سبزی‌های خشک شده نسبت به سبزی تازه این است که شما دیگر نگران پیدا کردن و خرید سبزی تازه، تمیز و پاک کردن آن، اندازه بودن سبزی تازه، به موقع آماده شدن، پختن آن به مدت زیاد و … نخواهید بود و به راحتی با استفاده از سبزی های خشک می‌توانید در زمان دلخواه، بدون دغدغه و با خاطری آسوده غذای موردعلاقه خود را پخت نمایید.

مرزنجوش خشک

مرزنجوش گياهي بسیار خوشبو و از خونواده ی اورگانو محسوب می شه، این سبزی تا طول ۷۰ سانتي‌متر رشد مي‌كنه. برگ‌هاي گیاه بيضي شكل بوده و برای تهیه ی غذا در آشپزي و همچنین پزشكي سنتي به کار می ره. معمولاً گياه تازه مرزنجوش کمتر در دسترس قرار می گیره و مردم برای استفاده اون رو از عطاري‌ها و فروشگاه ها تهيه می کنن.

آویشن خشک

آويشن گياهي خیلی معطره که گاهی تا ارتفاع ۴۵ سانتي‌متری رشد می کنه و انواع گوناگونی داره، آویشن گونه و انواع مختلفی داره که در کشور ما بیشتر نوع آويشن شيرازي اون طرفدار بسياري داره و نوع تازه ی اون در نقاط کمی از کشور در فصل های خاصی در دسترسه.

پیازچه خشک

پيازچه گياهي پرطر فدار با رایحه ی ملايم پيازه که هم ريشه و هم ساقه‌ ی اون مصارف زیادی داره؛ این سبزی در خاك مرطوب، غني از املاح و تقریباً در هر نوع آب و هوايي قابلیت کشت و رشد داره و انواع مختلف این سبزی شكل، عطر و طعم متفاوتي دارن.

ترخون خشک

ترخون یک سبزی خوش عطر و دارای برگ‌هاي باريك و تيره‌ رنگه، ارتفاع این سبزی در مواردی تا يك متر مي‌رسه. در اوايل بهار ساقه ی تازه داره و در بقیه ی فصل ها دارای ساقه ی خشك و سفته که قابل استفاده نيست. عطر گیاه شبيه به باديانه و در فصل های سرد سرما در دسترس نیست. گیاه ترخون طبیعت گرم و خشکی داره و نوع وحشی اون خیلی گرمتر و خشکتر از نوع کاشته شده ی اونه. ترخون خشک کننده ی رطوبتهاست و بادها و گازها و اخلاط لزج رو از بین می بره.

میزان استفاده از سبزی خشک در غذاها

برای استفاده از سبزی‌های خشک شده در غذاهای مختلف شما می‌توانید بر اساس تجربه و سلیقه خود هر مقداری را که دوست دارید مصرف نمایید. ولی میزان مصرف آن بر اساس استاندارد برای هر نفر به مقدار 7 تا 8 گرم می‌باشد.
البته این میزان در غذاهای مختلف می‌تواند متغیر باشد و همه چیز در مصرف سبزی خشک به سلیقه شما در پخت و پز بستگی دارد.

طریقه استفاده سبزی خشک

طریقه مصرف سبزی خشک

برای استفاده از سبزی‌های خشک شده در غذاهای مختلف بهتر است تا به مقدار مصرف خود آن را جدا کنید و پس از آن به مدت 45 دقیقه سبزی‌ها را در آب قرار دهید تا به خوبی خیس خورده و آماده استفاده در غذا شود. حتما به این تایم زمانی دقت داشته باشید چون خیس خوردن کافی سبزی خشک می تواند مزه و پخت آن ها را در غذا بهتر نماید و غذای شما را خوشمزه‌تر کند.

شیوه نگهداری سبزی خشک

گیاهان و سبزیجات خشک، در حالت ایده آل باید در جای خشک و خنک و ظروف شیشه ای و در بسته که امکان ورود و خروج هوا به آن ها وجود ندارد، نگهداری شوند. از سوی دیگر، گیاهان و سبزیجات تازه باید در یخچال نگهداری شوند. بسته بندی آن ها در ظروف دردار و انواع کیسه نیز به منظور جلوگیری از رطوبت گیری و کپک زدن سبزیجات نکته ای است که برای حفظ و نگهداری طولانی تر آن ها مفید است.

همچنین باید توجه داشته باشید که تا چه مدت می توانید گیاهان معطر و سبزیجات مختلف را نگهداری نمایید. برخی سبزیجات سریع تر خشک می شوند و طعم و قدرت خود را از دست می دهند. یک راه عالی برای ماندگاری بیشتر گیاهان و سبزیجات تازه این است که آنها را برای استفاده های بعدی خرد و منجمد کنید. با این کار تا حدی می توان تازگی آن ها را نیز حفظ کرد.

در پایان، این انتخاب شماست که از سبزیجات خشک یا معطر برای خوش عطر و طعم نمودن غذاهای خود استفاده کنید. طبیعی است که عواملی همچون در دسترس بودن، راحتی و موقعیت مناسب، سلیقه و ذائقه شخصی و غیره نیز بر میزان مصرف سبزیجات خشک و معطر در رژیم غذایی شما تاثیر خواهد داشت و با انتخاب چنین تنوع گسترده ای، ترکیب میوه و سبزیجات در این رژیم هرگز کار آسانی نخواهد بود.

منبع:

https://begirbepaz.com/product-category/dried-herbs/

https://khpro.org/types-of-dried-vegetables-and-how-to-use-them/

https://food.ndtv.com/food-drinks/10-dried-herbs-you-must-have-in-your-kitchen-cupboard-1439762

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: سبزی خشک , اشپزی , بگیر بپز , سبزی , طر تهیه , غذا ,
تاریخ : پنج شنبه 30 ارديبهشت 1400
نویسنده : فردین فروغی

فلفل دلمه ای نیز فلفل شیرین و یا کپسایسیم هستند و در رنگ های مختلف مثل زرد، قرمز، سبز، بنفش و نارنجی موجود هستند. این سبزیجات ، بیش از 900 سال پیش در جنوب و آمریکای مرکزی پرورش داده شدند و نام فلفل را از استعمارگران اروپایی آمریکای شمالی دریافت کردند. اینها می توانند به راحتی در انواع مختلفی از آب و هوا رشد کنند.

فلفل دلمه ای شیرین ترکیبی از مزه تند و بافت ترد است. این ها به طور علمی به عنوان کپسایسیم شناخته می شوند و متعلق به گروه خانواده بادنجانیان شامل فلفل چیلی، فلفل قرمز، سیب زمینی، گوجه فرنگی و بادمجان است. فلفل سبز و بنفش کمی طعم تلخ دارند، در حالی که مزه قرمز، زرد و نارنجی، طعم شیرین تر و میوه ای دارند.

فلفل دلمه ای

فلفل دلمه‌ای چه نوع ماده غذایی است؟

فلفل دلمه‌ای، ثمرهٔ گیاهانی از خانوادهٔ بادنجانیان است. با فلفل تند، سیب زمینی و درخت نان (breadfruit) هم‌خانواده است و همگی بومیِ آمریکای مرکزی و جنوبی هستند. فلفل‌ها یا به‌صورت فلفل سبز رشد می‌کنند یا فلفل دلمه‌ای. بسته به مدت‌زمانی که روی بوته هستند، رنگ آن‌ها از سبز، کم‌کم به زرد، نارنجی و در نهایت به قرمز تغییر می‌کند. نام علمیِ فلفل دلمه‌ای Capsicum Annuum است. علاوه‌براین، رنگ فلفل میزان رسیده‌بودن آن را نشان می‌دهد؛ هرچه رنگ آن تیره‌تر باشد، موادمغذی بیشتری دارد. فلفل دلمه‌ای هم مانند فلفل تند، گاهی‌ اوقات خشک و پودر می‌شود، که به آن پاپریکا می‌گویند.

برای تهیه فلفل دلمه ای اماد ه از لینک زیر اقدام کنید.

https://begirbepaz.com/product/colored-bell-peppers/

خواص فلفل دلمه ای

1. کاهش وزن

خانواده‌ی فلفل‌ها چه شیرین و چه تند به لاغری کمک می‌کنند. در این بین فلفل دلمه‌ای نیز به آب شدن چربی‌ها یاری می‌رساند.

2. کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی

فیبر موجود در فلفل دلمه‌ای می‌تواند كلسترول را كه عامل دیگری برای ابتلا به حمله قلبی و سكته است،كاهش دهد

3. ضد سرطان

اگر می‌خواهید خود را از ابتلا به سرطان سینه دور کنید از مصرف فلفل دلمه ای غافل نشوید زیرا کاروتنوئیدهای موجود درآ ن  فعالیت استروژن‌ها را متوقف می‌کنند.

4. بهبود پوست و خلق‌وخو قبل از قاعدگی به دلیل خواص فلفل دلمه ای

ترکیب ویتامین B6 و منیزیم در فلفل دلمه ای بخصوص قبل از پریودی باعث کاهش اضطراب می‌شود. همچنین ویتامین B6 که یک ادرارآور طبیعی است برای کاهش نفخ و جلوگیری از فشارخون بالا بسیار عالی است. بنابراین به‌طورکلی علائم قبل از پریودی را کاهش می‌دهد.

سایر ترکیب‌های گیاهی

فلفل دلمه‌ای سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف است، به‌ویژه کاروتنوئیدها (Carotenoid). اگر فلفل دلمه‌ای رسیده باشد، مقدار این ترکیب خیلی بیشتر هم می‌شود.

    کاپسانتین: فلفل دلمه‌ای سرشار از کاپسانتین (Capsanthin) است. رنگ قرمز فلفل دلمه‌ای، از همین آنتی‌اکسیدان قوی می‌آید. مطالعات نشان می‌دهند که این کاروتنوئید به مقابله با سرطان کمک می‌کند.
    وایولکسانتین: وایولکسانتین (Violaxanthin) رایج‌ترین آنتی‌اکسیدان کاروتنوئید موجود در فلفل دلمه‌ای زرد است.
    لوتئین: فلفل دلمه‌ای سبز و پاپریکای سیاه سرشار از لوتئین (Lutein) هستند، اما فلفل دلمه‌ای رسیده فاقد این ترکیب است. مصرف کافی لوتئین می‌تواند سلامت چشم را تقویت کند.
    کوئرستین: کوئرستین (Quercetin) آنتی‌اکسیدان پلی‌فنلی است که در گیاهان فراوانی یافت می‌شود. مطالعات حاکی از آن هستند که این ترکیب می‌تواند در جلوگیری از بیماری‌های مزمن، مانند بیماری قلبی و سرطان مفید باشد.
    لوتئولین: لوتئولین (Luteolin) هم مانند کوئرستین، آنتی‌اکسیدان پلی‌فنلی است که فواید گوناگونی برای سلامت انسان دارد.

نکاتی درباره فلفل دلمه ای

. فلفل دلمه ای تحریک کننده است و ناراحتی گوارشی مانند سوءهاضمه، زخم معده، قولنج، اسهال و نفخ بیش از حد را برطرف می کند.

2. کپساسین موجود در آن مانع از چسبیدن ماده سرطان زا به دی ان ای می شود و در نتیجه بدن را از سرطان محافظت می کند.

3. فلفل دلمه ای سرشار از خاصیت ضدالتهابی است و سرماخوردگی و تب را برطرف می کند همچنین خاصیت ملین دارد.

4. ویتامین Cو بتاکاروتن موجود در آن از بروز بیماری های چشمی مانند آب مروارید، آستیگماتیسم و پیرچشمی پیشگیری می کند.

5. همچنین فلفل دلمه ای برای بیماران دیابتی مفید است.

6. کپساسین موجود در فلفل دلمه ای، باعث تسکین درد می شود.

7. همچنین فلفل دلمه ای برای شادابی و نرمی پوست مفید استو از پوست در مقابل پیری زودهنگام محافظت می کند.

8. کاهش تری گلیسرید موجود در آن باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود.

9. غرغره با آب این گیاه گلودرد را رفع می کند.وخاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد.

منبع:
نمناک


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: فلفل , فلفل دلمه , آشپزی , طرز تهیه , بگیر بپز , نمناک ,
تاریخ : پنج شنبه 30 ارديبهشت 1400
نویسنده : فردین فروغی

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان، آلیاژی است از جنس تیتانیوم که سازگاری با استخوان فک را دارد و در واقع جایگزینی برای ریشه های دندانی می باشد، که قابلیت بازسازی دندان ها در فک را دارا هستند. ایمپلنت دندان توانایی بازسازی یک یا چند دندان یا بازسازی کل فک را دارد که برخلاف روکش یا دندان مصنوعی، ایمپلنت دندان جلوی تخریب استخوان فک را نیز می گیرد. در ادامه با سایت دکتر شهرام اسعدی همراه باشید تا اطلاعات جامع و جذابی در مورد شرایط مناسب ایمپلنت دندان، انواع و مراحل کاشت ایمپلنت، مزایا و معایت، قیمت ایمپلنت دندان و… را دریافت کنید.

ایمپلنت دندان

 

ایمپلنت دندان یا روش های دیگر؟

درمان های مختلفی جهت جایگزینی ناحیه از دست رفته دندان های بیمار وجود دارد ، که از دست رفتن دندان می تواند ناشی از بیماریهای لثه و یا آسیب و تصادف و پوسیدگی عمیق و غیر قابل ترمیم باشد. از جایگزین های ناحیه میتواند پروتز متحرک یا پروتز ثابت باشد که نوع متحرک معمولا به علت آسیب به استخوان و لثه ناحیه بی دندان گزینه مناسبی نمیباشد. مشکلات خاص مانند دیابت کنترل نشده و یا سرطان و بارداری و رادیوتراپی و گاها مشکلات اقتصادی ، گزینه قابل قبولی می باشد.

نوع دوم بریج است که حسن آن ثابت بودن آن است ولی عیب اصلی تراشیدن دندان های مجاور است که در صورت سالم بودن دندان های مجاورش کار منطقی نمیباشد چرا که اولا باعث کاهش عمر دندان های مجاور می شود و ثانیا در دراز مدت احتمال تجمع غذایی در زیر روکش ایجاد شده و باعث بروز بوی نامطبوع دهان میشود.

گزینه سوم درمان ایمپلنت میباشد که هم از آسیب دندانهای مجاور جلوگیری میکند و هم از تحلیل و تخریب لثه و استخوان ناحیه کاشته شده ممانعت به عمل می آورد که البته جهت دستیابی به این امر ، طرح درمان مناسب و توانایی جراح متخصص در این امر خیلی تاثیرگذار می باشد.
جراحی ایمپلنت در واقع انتخابی مناسب برای یک یا چند ناحیه بی دندان میباشد که حدود نیم قرن در دندانپزشکی کاربرد داشته که در سالهای اخیر بسیار پیشرفته و گسترده شده است.

مراحل انجام ایمپلنت دندان

دریافت ایمپلنت دندان چیزی بیش از چسباندن دندان های مصنوعی در دهان شماست. ایمپلنت نوعی درمان دندانپزشکی است که به جراحی نیاز دارد. اگر با دنیای دندانپزشکی آشنا نیستید، ممکن است در مورد روش انجام ایمپلنت دندان اطلاعات نداشته باشید. در صورت نیاز به انجام مواردی مانند پیوند استخوان و یا لیفت سینوس مراحل انجام ایمپلنت دندان کمی متفاوت است . بصورت کلی مراحل انجام ایمپلنت دندان به شکل زیر می باشد:

        معاینه و تعیین نوع و تعداد ایمپلنت به همراه هزینه
        در صورت احتیاج، کشیدن دندان در این مرحله از درمان می‌باشد.  
        جراحی و نصب پایه‌ی ایمپلنت
        طراحی چاهک لثه‌ای برای گذاشتن لبه‌ی روکش‌ها در زیر لثه، جهت پیشگیری از وارد شدن مواد غذایی به زیر ایمپلنت
        انتخاب رنگ، قالب‌گیری و ارسال قالب به لابراتور

    انجام کارهایی مثل: طراحی لبخند، موقعیت لبه‌ی دندان‌ها، تعیین ارتفاع فک و...
    ارسال قالب به لابراتور
    چسباندن نهایی ایمپلنت دندان

آیا قرار دادن ایمپلنت ها دردناک است؟

قرار دادن ایمپلنت ها درون لثه با بی حسی موضعی انجام می شود و شما در آن لحظه هیچ دردی را احساس نخواهید کرد اما با از بین رفتن اثرات بی حسی، احساس ناراحتی خواهید کرد.

از این رو پس از کاشت دندان، معمولا دندانپزشک به شما مسکن تجویز می کند.
کاشت دندان با بیهوشی انجام نمی شود اما در شرایط پیچیده، گاهی دندانپزشک مجبور می شود این عمل را با بیهوشی انجام دهد. در افراد ناتوان ذهنی و عصبی، معمولا کاشت دندان با بیهوشی صورت می گیرد تا در حین جراحی، اختلالی ایجاد نشود.

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

برای تعیین هزینه کاشت ایمپلنت دندان عوامل زیادی باید در نظر گرفته شود. گاهی اوقات به دلیل مشکلاتی مانند عفونت لثه ممکن است نیاز به درمان‌های جانبی وجود داشته باشد که این هزینه درمان را افزایش می‌دهد. همچنین در صورتی که حجم و تراکم استخوان فک برای پشتیبانی ایمپلنت کافی نباشد، نیاز به پیوند استخوان وجود دارد که هزینه آن جداگانه محاسبه می‌شود.

ایمپلنت برای چه کسانی مناسب نیست و ناموفق خواهد بود

در صورتی که سابقه انجام شیمی درمانی یا رادیوتراپی را دارید یا اینکه در حال حاضر این درمانها را انجام می دهید، باید بدانید که احتمال موفقیت درمان کمتری دارید.
    موارد خاص پزشکی مانند ابتلا به پوکی استخوان و بیماریهای مانند آن هنوز اطمینانی حاصل نشده است و تاثیر آن در کارکرد  و ماندگاری آن مشخص نیست.
    برای انجام این جراحی سلامت لثه فرد مراجعه کننده بسیار مهم است و علاوه بر آن باید استخوانهای فک قدرت و انسجام کافی برای نگهداری آن را داشته باشند.
    در بسیاری از موارد اگر متقاضی از دخانیاتی مانند سیگار استفاده کند، دندانپزشک از درمان خودداری می کند، زیرا استفاده از این مواد حتی سیگار باعث کاهش امکان موفقیت درمان می شود.اطلاعات بیشتر —–> تاثیر سیگار بر ایمپلنت دندان
    در صورتی که بخواهید تمام دندانها را به روش کاشت دندان جایگزین کنید، در فک بالا به شش تا هشت و در فک پایین به چهار تا شش ایمپلنت نیاز خواهید داشت.
    رعایت بهداشت عمومی دهان و دندان در بالا بردن عمر ایمپلنت تاثیر بسیاری دارد. ایمپلنتها طرح لبخند را بهبود بسیاری می بخشند.
    در صورت استفاده از داروهایی که در آنها از مشتقات بیس فسفونات استفاده شده است، توصیه می شود که از این درمان استفاده نکنید.

مزایا ایمپلنت

روش های مختلفی برای جایگزینی دندان از دست رفته موجود است ولی روش ایمپلنت به دلیل دارا بودن مزیت های مختلف توانسته است از محبوبیت بیشتری برخوردار شود. بدون شک درمان ایمپلنت بهترین روش برای جایگزینی دندانهای از دست رفته می باشد. از فواید ایمپلنت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    بسیار شبیه به دندان طبیعی می باشد و قابل تشخیص نیست
    با استفاده از این روش صدمه ای به سایر دندان ها وارد نمی شود
    طول عمر این روش نسبت به سایر روش های جایگزین به مراتب بسیار بیشتر است
    اگر ایمپلنت استفاده شده به نا به دلایلی از بین رود امکان جایگزینی مجدد برای آن موجود است
    از آن جا که پایه ی ایمپلنت نقش ریشه ی دندان را دارد فرم صورت به راحتی حفظ می شود و به خاطر کمبود دندان دچار فرورفتگی نخواهد شد

پیوند استخوان برای ایمپلنت دندان

در حین جراحی ایمپلنت های دندانی ، یک سوراخ کوچک در استخوان فک بیمار ایجاد می شود تا نگهدارنده پایه و ریشه ایمپلنت باشد. برای انجام این کار، استخوان های فک باید به اندازه کافی پهن و پایدار باشند تا بتوانند آن را نگه دارند و با ستون ترکیب شوند. پیوند استخوان یک روش معمول برای تثبیت بافت استخوان این قسمت در فک است.

اما پیوند استخوان معمولاً هنگامی توصیه می شود که بیمار از ناحیه فک دچار آسیب دیدگی شده باشد یا پوسیدگی گسترده دندان داشته باشد. در این موارد ، ممکن است بافت استخوانی به دلیل آتروفی یا زوال از بین رفته باشد. اگر استخوان فک شما خراب شده یا به اندازه کافی قوی نباشد ، فشار وارد شده بر روی فک ناشی از جویدن مکرر می تواند به ایمپلنت دندان آسیب برساند و خطر شکست ایمپلنت دندان را افزایش دهد.

وقتی دندانپزشک تشخیص داد که بافت استخوانی کافی برای حمایت از ایمپلنت های دندانی وجود ندارد ، آنها پیوند استخوان را توصیه می کنند. در پیوند استخوان از تکه های استخوان بدن شما همراه با تکه های خشک شده استخوان برای افزودن توده استخوانی به فک استفاده می شود.

پیوند استخوان در ایمپلنت دندان

 

چه مدت بعد از کشیدن دندان می توان ایمپلنت را جایگزین کرد؟

در ایمپلنت دندان دو روش اساسی برای کاشت ایمپلنت بعد از کشیدن دندان وجود دارد. مورد اول قرار دادن فوری ایمپلنت دندان در زمان کشیدن دندان است. این تکنیک فقط در موارد خاص که استخوان کافی برای تثبیت کاشت دندان وجود دارد قابل استفاده است و محل مورد نیاز برای کاشت از محل دندان کشیده شده خیلی بزرگ نیست. مزیت این روش این است که در زمان بیمار صرفه جویی می کند و تعداد جراحی های مورد نیاز را کاهش می دهد. نقطه ضعف این روش در این است که میزان احتمال ایمپلنت ناموفق افزایش می یابد. شرایط ایمپلنت اقساطی در کلینیک دندانپزشکی سیب سفید دایر می باشد.

روش دوم ایمپلنت دندان بعد از کشیدن دندان، قرار دادن پیوند استخوان در محل استخراج و اجازه دادن به آن برای حدود سه ماه برای بهبودی است. پس از حداقل سه ماه بهبودی برای استخوان، می توان ایمپلنت دندان را قرار داد. این تکنیک از میزان موفقیت بسیار قابل پیش بینی تر برخوردار است.

با استفاده از هر دو روش محل مورد نیاز برای کاشت، یا برش استخوان باید دقیقا به اندازه ایمپلنت دندان در استخوان ساخته شود. سپس پایه اصلی ایمپلنت داخل محل مورد نظر قرار می گیرد. سپس  درپوش پیچ یا نیم پایه روی کاشت قرار می گیرد. پس از آن  بافت لثه بسته با توجه شرایط هر مورد بسته می شود.

اکثر افراد به دلیل بالا بودن قیمت ایمپلنت دندان به گزینه های دیگر جایگزینی دندان روی می آورند که این گزینه ها هرچند در ابتدا هزینه ی پایین تری نسبت به قیمت ایمپلنت دندان دارد، با اینحال هزینه های بعدی که ایجاد می کند می تواند از قیمت تمام شده ی ایمپلنت بیشتر باشد. برای تسهیل پرداخت هزینه ی ایمپلنت دندان، کلینیک دندانپزشکی سیب سفید شرایط ایمپلنت دندان اقساطی و ایمپلنت ارزان را در مرکز خود دایر کرده است.

مراقبت های پس از ایمپلنت دندان

از مهمترین عوامل در روند درمان مراقبت و رعایت بهداشت در طول دوره درمان و همچنین پس از درمان می باشد. از این رو مراقلت هایی نیز برای سرعت بخشیدن به روند درمان و ترمیم بخیه پس از ایمپلنت وجود دارد.

برای بهبود شرایط جراحی ایملنت می بایست به خوبی استراحت کنید و از فعالیت های سنگین حداقل تا ۴۸ ساعت خودداری نمایدد. از کمپرس یخ برای بهبود تورم نیز می توانید استفاده کنید. همچنین لازم به ذکر است که از مشروبات الکلی و سیگار پس از درمان دوری کنید زیرا سبب ایجاد عفونت بر روی قسمت جراحی شده می شود.

برای شستشوی دهان نیز از دهانشویه و آب ولرم استفاده نمایید از مسواک کشیدن بر ناحیه جراحی شده بپرهیزید. اما همواره توجه داشته باشید که پس از هر وعده حتما دهان و دندان خود را تمیز نمایید.

استفاده از مواد غذایی نرم نیز در طول هفته اول درمان توصیه می شود. همچنین از جویدن مواد غذایی و فشار آوردن بر دندان خودداری نمایید تا فشاری بر روی بخیه وارد نشود.

دوام و طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟

در صورت مراقبت مناسب و انجام چکاپهای منظم دندانپزشکی احتمالاً ایمپلنت دندان تا آخر عمر به شما خدمت می‌کند. معمولاً هیچ نیازی به تعویض خود ایمپلنت‌ها جود ندارد اما طول عمر روکش دندان که بر پایه ایمپلنت نصب شده است 10 تا 15 سال برآورد می‌شود که بسته به بهداشت دهان و برنامه غذایی تان ممکن است کمتر یا بیشتر شود.

مراحل ایمپلنت دندان

 

خطرات و عوارض ایمپلنت دندان

قرار دادن و جراحی مربوط به آن مانند هر فرآیند دیگری خطرات خاص خود را دارد. پیش از انجام جراحی و کارهای مرتبط به ایمپلنت از دندانپزشک معالج خود بخواهید که خطرات کار را به طور کامل برایتان توضیح دهد.

    ممکن است پس از انجام عمل دچار عوارض جانبی خفیف و موقتی شوید. این عوارض جانبی می تواند شامل تورم و احساس ناخوشایند در اطراف آن باشد. اگر قادر به تحمل درد نبودید، می توانید از مسکن هایی مانند پاراستامول یا ایبوبروفن استفاده کنید که دارای دوز بالایی هستند.
    عوارض جانبی مشکلاتی هستند که در طی یا بعد از جراحی اتفاق می افتند. بیشترین عارضه ای که پس از هر جراحی احتمال وقوع آن می رود، خونریزی زیاد و واکنش به بیحسی یا بیهوشی است. عصبهایی که به صورت عصب دهی میکنند، رشته های عصبی فک پایین را نیز ساپورت می کنند. این رشته های عصبی دندانها، لثه و لب پایین شما را تحت پوشش قرار می دهند.اگر این اعصاب آسیب ببینند ممکن است در این نواحی احساس سوزن سوزن شدن، بیحسی موقت و یا گاهی بیحسی دائمی داشته باشید.
    احتمال احساس درد شدید در این نواحی نیز وجود دارد. عکس های رادیوگرافی و سی تی اسکن میتواند به متخصص معالج شما کمک کند که جایگاه رشته های عصبی در استخوان فک را دیده و خطرات احتمالی را به حداقل برساند.
    در صورتی که به درستی با استخوان فک ادغام نشود، ممکن است که ایمپلنت شل شود. این اتفاق معمولا درد ندارد، اما مشکل بزرگ این خواهد بود که ایمپلنت نمی تواند پروتز ها را ساپورت کند. در این صورت باید دوباره عمل انجام شود.
    متخصص معالج شما توصیه می کند که به طور منظم ایمپلنت خود را چک کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید. از عوارض مهم دیگر آن باید به صدمه دیدن رشته های عصبی اشاره کرد.
    این اتفاق خیلی نادر است اما ممکن است دندانپزشک در مواردی هنگام ایجاد حفره در استخوان به اعصاب آسیب برساند و به این ترتیب بیمار دچار بیحسی شود. در اغلب اوقات این بیحسی پس از چند ماه از بین می رود. مواردی وجود داشته اند که بیحسی به صورت دائم باقی مانده است، اما این موارد بسیار نادرند.

متخصص ایمپلنت دندان

سلامت دندان ها و نمای ظاهری آنها از عوامل مهم در زیبایی دندان ها به حساب می آیند و همچنین سلامت دهان و دندان و لثه از عوامل اصلی در جویدن می باشد. از جمله مشکلاتی که امروزه جوامع به آن دچار هستند از دست دادن یک یا تعدادی از دندانها است که عوامل مختلفی باعث بروز این اتفاق می باشد. از جمله بیماری لثه آسیب و ضربه و تروما به دندان و لثه و پوسیدگی دندانی می‌ باشد. دندان مصنوعی و بریج از جمله راه حل های قدیمی بودند که سالیان سال برای برطرف نمودن مشکل بی ‌دندانی به کار می ‌رفتند و در علم نوین امروزی ایمپلنت های  دندانی از جمله ابزارهایی هستند که بیشتر از سایر روش ها مورد استفاده و رضایت بیماران قرار گرفته است. ایمپلنت های دندانی جایگزین مناسب و قابل قبول برای ریشه دندان های از دست رفته می باشد و این ایمپلنت ها پایه هایی برای دندانهای ثابت یا متحرک می باشند که توانایی هماهنگی با دندان های مجاور خود را دارند.

منبع: دکتر شهرام اسعدی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: ایمپلنت دندان , ایمپلنت , ایمپلنت فوری , متخصص ایمپلنت , دکتر شهرام اسعدی ,
تاریخ : سه شنبه 31 فروردين 1400
نویسنده : فردین فروغی

معایب کاشت ایمپلنت ممکن است نسبت به شرایط بیمار، مشکلاتی را برای او ایجاد کند اما این مشکلات روی این حقیقت که کاشت دندان به روش ایمپلنت راه حل فوق‌العاده‌ای برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته است؛ تاثیری نمی گذارد. عوارض جانبی ایمپلنت دندان بخشی از مراحل درمان آن هستند بنابراین جای هیچ گونه نگرانی هنگام مشاهده علائمی مانند کبودی، احساس درد یا حتی خونریزی خفیف پس از انجام ایمپلنت وجود ندارد. بلکه این عوارض جانبی ایمپلنت دندان طی مدت کوتاهی از بین خواهد رفت. به طور کلی می توان گفت معایب ایمپلنت دندان نسبت به روشهای دیگر جایگزین کردن دندان از دست رفته چندان جدی نیست. البته می توان معایب زیر را در مقایسه با روشهای دیگر مانند بریج دندان سنتی برای کاشت دندان به روش ایمپلنت برشمرد.

اعوارض ایمپلنت دندان

عوارض کاشت ایمپلنت دندان توسط افراد غیر متخصص

در صورتیکه بررسیهای دقیق انجام نشود و یا توسط فرد متخصص انجام نشود احتمال موارد زیر وجود دارد :

    بی حسی گوشه لب در برخی موارد ایمپلنت دندان
    احتمال اسیب به اعصاب فک در کاشت دندان
    مشکلاتی سینوسی پس از کاشت

عوارض احتمالی ایمپلنت

ایمپلنت دندان فواید زیادی دارد که مهم ترین آن بهبود روند تغذیه و تکلم بیمار است. بیماری که یک یا چند دندان را از دست داده معمولا با مشکل جویدن و بلع مواجه  است و در برخی موارد در تکلم نیز

کاستی هایی را احساس می کند. دکتر سام جف  دندانپزشک می گوید: اگر پروسه ایمپلنت را در زمان درست و بعد از پایان یافتن رشد استخوان صورت و فک و در شرایط مطلوب و با تجهیزات مناسب انجام دهند عوارض بسیار اندک و ناچیزی خواهد داشت. با وجود این درد مختصر بعد از کاشت ایمپلنت، عفونت، خونریزی، آسیب عصبی یا سینوسی، تورم  و لق شدن مختصر دندان کنار ایمپلنت از جمله عوارضی است که با مراقبت و دقت و مراجعه به متخصص حاذق و کاربلد به ناچیزترین حد خود می رسد.

عوارض موقتی ایمپلنت دندان

بعضی از عوارض بعد از کاشت ایمپلنت ممکن است بروز کند که البته موقتی خواهد بود:

  • لق شدن مختصر دندان کنار ایمپلنت که البته بعد از حدود یک ماه به حالت طبیعی بر می گردد.
  • درد بعد از جراحی و کاشت ایمپلنت می باشد که گاها یک امر اجتناب ناپذیر است و احتمالا میزان آن با شدت جراحی و سختی جراحی ایمپلنت وابسته است. بهترین راه کنترل درد، استفاده از مسکن دو ساعت قبل از جراحی است که مصرف مسکن هایی مانند ژلوفن یا بروفن قبل از جراحی، کمک می کند تا درد و تورم بعد از کاشت ایمپلنت به طور محسوسی کاهش یابد. البته در صورت کاشت ایمپلنت با کمک تکنیک پانچ ( بدون شکافتن لثه ) به میزان بالایی درد بعد از جراحی کاهش می یابد و حتی گاها نیازی به مصرف مسکن برای کاهش درد ایمپلنت نیست.
  •  تورم و کبودی یک یا دو روز بعد از کاشت ایمپلنت بروز می کند و پس از یک هفته کاهش می یابد و بهبودی حاصل می شود.
  • در بعضی از موارد بخصوص در فک پایین، ممکن است گزگز و یا بی حسی گوشه لب بعد از جراحی کاشت ایمپلنت مشاهده شود که این بی حسی یا گزگز یا کرختی امری طبیعی است و گذشت زمان بهبود می یابد.

عوارض ایمپلنت دندان با کاشت در محل نامناسب

کاشت ایمپلنت در محل نامناسب دهان ممکن است عوارضی از نازیبایی تا حتی عدم فانکشن و عدم امکان انجام پروتز بر روی ایمپلنت کاشته شده را داشته باشد. آسیب به ایمپلنتها پس از تحویل پروتز به علت عدم تعیین صحیح تعداد ایمپلنت ها :

    تعداد روکش های متصل به هم نسبت به تعداد پایه های ایمپلنت که در واقع نیروی وارد به ایمپلنتها را تعیین میکند. در صورت عدم بررسی و عدم قرار گیری تعداد مناسب با توجه به شرایط فکی هر فرد امکان overload ایمپلنتهاو ودر نتیجه امکان آسیب دیدگی ایمپلنتها وجود دارد.

مراقبت های ایمپلنت های دندان

خطرات و عوارض جانبی ناشی از انجام عمل جراحی

انجام عمل جراحی همواره با خطراتی برای بیمار همراه است. بیمار پس از عمل جراحی ایمپلنت دندان احتمالا تا چند روز احساس، درد، ورم، کبودی و ناراحتی را خواهد داشت. همچنین در صورتی که نیاز به کاشت بیش از یک دندان در دهان باشد معمولاً دندانپزشکان از بی حسی موضعی یا بیهوشی کامل در بیمارستان برای بیمار استفاده میکنند که ممکن است عوارض جانبی متعددی برای فرد داشته باشد.

•درد و احساس ناراحتی

ترش شدن دهان و احساس درد از عوارض جانبی ایمپلنت دندان است که بروز آنها بعد از هرگونه عمل جراحی داخل دهان طبیعی است. برای تسکین این عوارض جانبی ایمپلنت دندان می توان از مسکن هایی که توسط پزشک تجویز شده استفاده کرد. همچنین بهتر است از خوردن غذاها و نوشیدنی های خیلی داغ یا خیلی سرد تا زمانی که حساسیت و احساس درد و ناراحتی شما از بین نرفته؛ خودداری کنید.

•کبودی اطراف ناحیه عمل شده

در روزهای اول ریکاوری، بیماران ممکن است کبودی هایی اطراف ناحیه‌ای که بافت لثه جراحی شده مشاهده کنند. کبودی های سیاه یا آبی رنگ کاملاً طبیعی هستند و ممکن است تا چند روز مشاهده شوند. اما همینطور که لثه در حال ترمیم یافتن است؛ کبودی نیز کم رنگ تر شده و به تدریج از بین می رود.

•تورم صورت و لثه

تورم در ناحیه قوس دندان و بخشی از صورت بعد از انجام عمل جراحی دهان و دندان طبیعی است. خوشبختانه این تورم پس از چند روز کاهش قابل توجهی پیدا می کند. اما برای کمک به تسکین بیشتر این تورم میتوان از کمپرس سرد روی صورت استفاده کرد. البته دقت داشته باشید که کمپرس سرد را نباید مستقیماً روی محلی که جراحی شده یعنی روی لثه قرار دهید چون ناراحتی و درد شما را مخصوصا در روزهای اول ریکاوری بیشتر خواهد کرد.

•خونریزی خفیف پس از عمل جراحی

 خونریزی خفیف در محل جراحی حتی چند روز پس از انجام جراحی دهان و دندان نیز نامعمول نیست اما به تدریج در روزهای پس از عمل جراحی میزان خونریزی کاهش می یابد. بهتر است به توصیه های پزشک برای مراقبت از محل جراحی شده و حفظ بهداشت آن جهت جلوگیری از ایجاد عفونت توجه کنید.

مواردی که می تواند درمان ایمپلنت شما را دچار مشکل کند:

 بیماریهای لثه ای که قبل از کاشت ایمپلنت باید درمان شوند.

  • سیگار به علت کاهش خونرسانی ، در صد موفقیت را تا حدی کم میکند.
  •  دیابت کنترل نشده  اگر  قند خون ناشتا  بالای عدد ۱۴۰ بماند.
  • دندان قروچه
  • دندان قروچه شبانه در کسی که به علت استرس های روزانه ناخود آگاه دندانهای خود را در خواب روی هم میفشارد، حتما بعد از اتمام درمان پروتز باید از occlusal splint استفاده نماید.

تاثیر دندان قروچه بر ایمپلنت دندان

دندان قروچه به ساییدن دندان ها به صورت عادتی می گوید این عمل معمولا در خواب صورت می گیرد و برای ایمپلنت بسیار ضرر دارد و فشار زیادی به پایه و فک وارد می کند. صدای دندان قروچه می تواند در حدی زیاد باشد که باعث از خواب پریدن بقیه افراد شود و  مراجعه سریع به دندانپزشک توصیه می شود.

شکستگی ایمپلنت دندان

شکستگی ایمپلنت دندان هم میتواند شامل عوارض ایمپلنت کاشت دندان باشد که در صورت شکستگی پروتز دندانی مشکل بزرگی برای دندان های شما پیش نمی اید. اما شکستگی بدنه ایمپلنت دندان یکی از عوارض خطرناک ایمپلنت دندان به حساب می اید که باید ایمپلنت از دندان خارج شده و دوباره کاشت شود.
لازم به ذکر از احتمال شکستگی بدنه ایمپلنت بسیار نادر است.

که از جمله دلایل شکستگی آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. شکستگی ایمپلنت در حین جراحی
  2. شکستگی پروتز در حین جراحی
  3. عدم تجربه کافی پزشک
  4. ضعف در درمان
  5. استخوان های ضعیف در بیمار
  6. عدم جوش خوردن مناسب ایمپلنت
  7. جنس نامرغوب ایمپلنت

از دیگر عوارض ایمپلنت دندان

  • عفونت در اطراف ایمپلنت
  • آسیب رساندن به رگهای خونی ، دندان ها یا سایر بافت ها
  • آسیب عصبی منجر به درد ، بی حسی یا احساس سوزن سوزن شدن
  • مشکلات مربوط به سینوس های شما (در مواردی که کاشت در فک بالا قرار می گیرد)

منبع:

https://www.healthline.com/health/dental-implant-problems

https://drshahram.com/complications-of-dental-implants/

https://www.dentistrytoday.com/media/k2/items/cache/c995d3e38fa081bb173cb05e49774209_XL.jpg


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت دندان , ایمپلنت فوری , عوارض ایمپلنت دندان ,
تاریخ : سه شنبه 31 فروردين 1400
نویسنده : فردین فروغی

غذای تر یا کنسروی به جرات خوش‌خوراک‌ترین و لذیذترین انواع غذای سگه و همه نژادهای سگ عاشقش هستن. در این مطلب در مورد غذای کنسروی سگ می‌خوایم صحبت کنیم، بگیم اصلا کنسرو سگ چیه و از چه موادی تهیه شده، چه فرقی با غذای خشک داره و بعد بهترین انواع کنسرو سگ موجود در بازار رو به شما معرفی کنیم. برای راحتی بیشتر، در پایان هر بخش لینک خرید اون محصول رو هم در اختیار شما قرار می‌دیم. در ادامه با پت پرس همراه باشید.

کنسرو سگ

مزایای تغذیه سگ با غذای کنسروی

غذای کنسروی در مقایسه با غذای خشک مزایای زیادی داره و به همین دلیل خیلی از صاحبان سگ ترجیح میدن به سگشون همیشه کنسرو بدن. برخی از این مزایا عبارتند از:

    غذای کنسروی سگ به اندازه غذای خشک، حاوی افزودنی نیستند.
    اکثر کنسروهای سگ عاری از هرگونه رنگ و طعم‌دهنده‌های مصنوعی هستند و به خاطر فرآیند بسته‌بندی‌ نیازی به افزودن مواد نگهدارنده ندارن.
    کنسرو غذای سگ در مقایسه با غذای خشک مقادیر بسیار کمتری کربوهیدرات داره و پروتئین بیشتری داره که برای بدن سگ‌ها لازمه.
    در مقایسه با غذای خشک بسیار لذیذتر و خوش‌خوراک‌تره.
    برای سگ‌های بیمار، سگ‌های مسن و سگ‌هایی که دندان ندارن تنها گزینه موجود است!
    غذای کنسروی حاوی مقادیر زیادی آبه و به همین دلیل تا حد زیادی آب مورد نیاز بدن سگ رو تامین می‌کنه.

توجه: البته در مورد تغذیه با غذای کنسروی نکاتی هست که لازمه بهش توجه کنید. مهم‌ترین مورد قیمت نسبتا بالای این محصولات در مقایسه با غذای خشکه.

کنسرو سگ معمولا حاوی درصد بالایی گوشته و به همین دلیل هم قیمت بالایی داره؛ بنابراین رژیم غذایی مبتنی بر غذای تر نیازمند اختصاص دادن هزینه ماهانه بالاییه و لازمه که به این مورد حتما توجه کنید.

 توصیه دامپزشک: بهترین رژیم غذایی برای سگ ترکیبی از غذای تر و غذای خشکه.

برا تهه کنسور سگ در پت شاپ انلاین فارسی زبان اینجا کلیک کنید.

مزایای غذای کنسروی نسبت به غذای خشک سگ :

غذای کنسروی سگ مانند غذای خشک سگ حاوی نگهدارنده ها و افزودنی ها نیست .

بیشتر غذاهای کنسروی سگ به هیچ وجه از رنگ یا نگهدارنده ها استفاده نمی کنند .

کربوهیدرات غذای کنسروی سگ کمتر از غذای خشک سگ می باشد .

سگ ها به خوردن غذای کنسروی سگ علاقه بیشتری نشان می دهند تا غذای خشک سگ .

غذای کنسروی سگ تنها غذای مناسب برای سگ های بیمار ، سگ های کوچک و سگ های فاقد دندان است .

این غذا به دلیل داشتن مقادیر زیادی آب می تواند تا حد بسیار زیادی آب مورد نیاز بدن سگ را تامین کند .

انواع غذای تر سگ

غذای تر سگ ها معمولا به 3 شکل قوطی یا کنسرو، پوچ یا کیسه ای و ووم میباشند.

کنسرو سگ: در قوطی های فلزی و بصورت بافت متراکم میباشند که مناسب یک یا دو وعده غذایی میباشند.

پوچ سگ: این نوع غذای سگ که در کیسه هایی تعبیه میشود، بیشتر بصورت مایع و سوپ میباشند که عموما برای وعد های غذایی توله سگ یا میان وعده و ترکیب غذای خشک سگ های بالغ استفاده میشوند.

نگهداری کنسرو سگ

کنسرو سگ ها قبل باز شدن نیازی به نگهداری در یخچال ندارند و در جای خشک و خنک میتوان از آنها نگهداری کرد. اما بعد از باز شدن فقط 2 تا 4 ساعت میتوانند در هوای ازاد باشند و در صورت نگهداری غذای تر باز شده در یخچال باید در کمتر از 1 هفته استفاده شوند.

لازم به ذکر است کنسرو سگ نیازمند جوشانده شدن نمیباشد.

مزایای کنسور سگ

قیمت کنسرو سگ

هزینه کنسرو، ووم و پوچ به نسبت غذای خشک بیشتر میباشد. اما همانطور که گفته شد، به دلیل خوشمزه بودن، برخی  از صاحبان سگ ها ترجیح میدهند که از غذای تر برای حیوانات خود استفاده کنند.

در پایان لازم به ذکر است که با مزایای غذای تر سگ آشنا شدیم. برای تهیه یک رژیم غذایی مناسب برای سگ ها لازم است که ترکیبی مناسب از غذای خشک و تر سگ بهره گرفت که با توجه به شرایط حبوان خانگی شما متغییر است. پیشنهاد ما به شما مشاوره و کمک گرفتن از دامپزشکان دلسوز انیمال کده مییباشد.

منبع:

https://www.whole-dog-journal.com/food/buying-the-best-canned-dog-food-the-new-approved-wet-dog-food-list-is-here/

انیمال کده


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: کنسرو سگ , سگ , غذای سگ ,
تاریخ : سه شنبه 31 فروردين 1400
نویسنده : فردین فروغی

بادمجان کبابی یکی از خوشمزه ترین غذا های شمالی است که می توانید این غذای خوشمزه را همراه با برنج و یا با نان سرو کنید. تهیه این غذا آسان است و با رعایت یک سری نکات شما می توانید یک بادمجان کبابی بسیار خوشمزه در منزل تهیه کنید فقط در نظر داشته باشید در هنگام خرید بادمجان آنهایی را انتخاب کنید که سفت باشند و وقتی آنها را فشار می دهیم فرو نرود، پوست بادمجان براق باشد و وزن بادمجان باید مقداری سنگین باشد.

بادمجان کبابی

مواد اولیه بادمجان کبابی:


    بادمجان ۴ عدد
    گردو له شده ۱ لیوان
    پیاز ۱ عدد
    سیر ۳ حبه
    گوجه ۳ عدد
    سبزیجات معطر ۴ ق غذا خوری
    رب انار ۱ ق غذا خوری
    رب آلوچه ۱ ق غذا خوری
    رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
    گلپر و نمک و فلفل به مقدار لازم

برای تهیه بادمجان کبابی اماده از لینک زیر اقدام کنید.

https://begirbepaz.com/product/grilled-eggplant/

طرز تهیه بادمجان کبابی

۱. اولین روش و سنتی‌ترین روش کباب کردن بادمجان روی ذغال است؛ منقل را آماده کنید و ذغال‌ها را آتش بزنید تا گداخته شوند سپس سطح زغال‌ها را صاف کنید تا فضا برای گذاشتن بادمجان‌ها فراهم شود.

۲. بادمجان‌ها را با روغن مایع چرب کنید و به سیخ بکشید و مطابق شکل روی منقل قرار دهید.

۳. سپس بادمجان‌ها را روی ذغال نگه دارید تا یک سمت گداخته شود و پوست بادمجان جمع شده و ترک بخورد.

۴. سیخ را بچرخانید تا تمام قسمت‌ها کباب شده و برشته شوند.

۵. بعد از کباب شدن بادمجان‌ها سیخ‌ها را از روی منقل بردارید و داخل ظرفی بگذارید تا بادمجان‌ها سرد شوند، سپس آنها را از سیخ جدا کرده و پوست بکنید.

۶. می‌توانید بادمجان‌ها را به سیخ نکشید و مستقیما روی ذغال بگذارید ولی در هنگام برگرداندن و کباب کردن تمام قسمت‌ها دقت کنید که دستتان نسوزد.

۷. برای کبابی کردن بادمجان در فر بادمجان‌ها را با روغن چرب کنید و روی صفحه فر بچینید و فر را با حرارت بالا روشن کنید.

۸. در انتهای کباب شدن بادمجان‌ها گریل را هم روشن کنید تا به کبابی شدن کمک بیشتری بکند.

۹. ساده‌ترین روش برای تهیه بادمجان کبابی استفاده از گاز است؛ بادمجان‌ها را چرب کنید و روی شعله مستقیم گاز قرار دهید تا کباب شوند.

۱۰. در این روش حتما هود را روشن کنید. می‌توانید از توری مخصوص زیر قابلمه استقاده کنید در این صورت زمان طولانی‌تر خواهد شد ولی کثیفی گاز کمتر می‌شود.

۱۱. بادمجان‌های کبابی را نباید داغ پوست کند، باید در دمای محیط خنک شوند تا پوست رویه که نازک و برشته شده است به راحتی جدا شود.

۱۲. بادمجان‌ها را می‌توانید ساطوری کنید و در کیسه نایلونی بدون نفوذ هوا در فریزر نگهداری کنید.

طرز تهیه بادمجان کبابی

نکات کلیدی تهیه بادمجان کبابی

– در این غذا، هم می توانید بادمجان بدون پوست استفاده کرد. و هم بدون پوست این بخش کاملا سلیقه ای است. همچنین می توان از بادمجان دلمه ای برای تهیه این غذا استفاده کرد.

– برای اینکه اسراف نکرده باشید، بخش داخلی بادمجان را که خالی کرده اید، همراه مواد میانی تفت دهید.

-اگر دوست دارید می توانید به مواد میانی گوجه خرد شده هم اضافه کنید. در این صورت پس از تفت دادن گردو  وگوجه را اضافه کنید و زمانی که آب آن کشیده شد باقی مراحل را پیش ببرید. همچنین می توان تعدادی گوجه را حلقه و سرخ کرد و همراه بادمجان شکم پر سرو کرد.

– برای داشتن بادمجان کباب رژیمی می توانید بادمجان را در فر یا روی گاز کمی کباب کنید(آنقدر کباب نکنید که بادمجان له شود. بهتر است بادمجان کبابی کمی سفت باشد) و در انتها پس از پر کردن شکم بادمجان اجازه دهید بادمجان کمی بیشتر بپزد.

منبع:

https://life.irna.ir/news/83660008/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D9%85%D8%AC%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%A8%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D8%AA-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87

بگیر بپز


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: بادمجان کبابی , اشپزی , طرز تهیه ,
تاریخ : سه شنبه 31 فروردين 1400
نویسنده : فردین فروغی

روغن موتور از مهم­ترین عوامل لازم برای کارکرد درست موتور خودرو است؛ بنابراین انتخاب روغن موتور مناسب و با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. اگر روغن موتوری که انتخاب می‌کنید برای موتور مناسب نباشد یا کیفیت پایینی داشته باشد، آسیب‌های جدی به موتور خودرو وارد خواهد کرد و هزینه‌های سنگینی را متحمل خواهید شد.

استاندارد کیفیت های روغن موتور

روغن موتور چیست؟

به‌طور خلاصه، روغن موتور به اجزای فلزی و متحرک موتور خودرو کمک می‌کند تا عملکردی بهینه داشته باشند و اصطکاک بین آنها را کاهش می‌دهد؛ به این ترتیب موتور خودرو از ساییدگی و آسیب‌های ناشی از گرما و اصطکاک محفوظ خواهد ماند. حال سوال اصلی این است که روغن موتور مناسب کدام است؟

طبقه‌بندیAPI

(این طبقه بندی از پرکاربرد ترین و مهمترین طبقه بندی ها می باشد)

میزان پالایش روغن‌پایه و نوع آن و همچنین مقدار مواد افزودنی در طبقه‌بندی‌ها و انتخاب روغن‌موتور مناسب نقش دارند. سازمانها و نهادهای مختلفی روغن موتور را از لحاظ کیفی طبقه‌بندی کرده‌اند که یکی از مهمترین طبقه‌بندی ها را API ارائه کرده است. اولین ویرایش این طبقه‌بندی در سال 1930 ارائه شد که در آن روغن موتورهای بنزینی با علامت "S" و روغن‌های موتورهای دیزلی با علامت "C" نشان داده می‌شوند. نوع طبقه‌بندی در این سیستم به نحوی است که اجازه می‌دهد تا طبقه‌بندی‌های جدید براحتی به آن اضافه شوند. به‌دلیل تغییر در طراحی موتورها و تکنولوژی جدید طراحی، بتدریج سطوح با کیفیت کمتر از رده خارج شده و سطوح جدید اضافه می‌شوند. در سیستم طبقه‌بندی "S"، پایین‌ترین سطح کیفی با SA شروه شده و به این ترتیب سطوح بعدی با SB، SC و... نشان داده می‌شوند. البته در این سیستم از علامتهای SI و SK استفاده نشده‌است. در سیستم طبقه‌بندی "C" نیز از حروف A، B، C و... و همچنین از اعداد برای علامت‌گذاری استفاده می‌شود.

در دهه اخیر ملاحظات زیادی جهت حل مسائل زیست محیطی روغن‌ها صورت گرفته است و روغن‌های جدیدتر با سطوح کیفی بالاتر سازگاری بیشتر و بهتری با محیط زیست دارند. کیفیت روغن موتور‌های جدید همانطور که در نمودارهای زیر مشخص است رشد نمایی داشته و در سال‌های اخیر توجه بیشتری به سطح کیفی این روغن‌ها شده است.

همچنین API طبقه‌بندی‌هایی را بر اساس سطوح کیفی ترکیبی ارائه داده است که با ذکر یک مثال توضیح می دهیم.API SG/CF سطح کیفیتی است که در آن روغن و مواد افزودنی طوری فرموله می‌شوند که روغن شرایط سطوح کیفی SG و CF را داشته باشد. و همچنین API SH/CG-4 یک سطح کیفی بسیار مرغوب است که برای هر نوع موتور دیزلی توربوشارژ و بنزینی که تحت شرایط سخت کار می‌کند مناسب می‌باشد. با توجه به اینکه با گذشت زمان طراحی موتورها روز به روز جدیدتر و پیشرفته‌تر می‌شود سطوح کیفی روغن‌ها نیز روز‌ به روز بالاتر رفته و روغن‌هایی با مرغوبیت بیشتر به بازار عرضه می‌شوند.

لازم به ذکر است تمام روغن‌هایی که در طبقه بندی سطوح کیفیت API قرار می‌گیرند باید آزمون‌های لازم را گذرانده باشند. و روغن‌هایی با یک سطح کیفیت که توسط شرکت‌های مختلف تولید شده‌اند باید با هم قابل مقایسه باشند. در غیر این صورت هرگونه تفاوت در عملکرد دو روغن با سطح کیفیت یکسان متوجه شرکت‌های تولید کننده روغن خواهد بود.

استاندارد api

    API C استاندارد سطح کیفی روغن موتورهای دیزلی

در استاندارد API سطح کیفی روغن موتورهای دیزلی دومین حرف که نشانگر کیفیت روغن موتور دیزلی است، از حرف A آغاز می گردد و در سال ۲۰۱۷ به حرف K ختم گردیده است. در روغن موتورهای مخصوص موتورهای دیزلی دوزمانه در پایان استاندارد API عدد ۲ درج می گردد و برای روغن موتورهای دیزلی چهارزمانه نیز عدد ۴ درج می گردد. بدین معنا که روغن موتور دیزلی API CA پایین ترین سطح کیفی روغن موتور دیزلی، و روغن موتور API CK-4 بالاترین سطح کیفی روغن موتورهای دیزلی چهارزمانه است. در جدول زیر سطوح کیفی روغن موتورهای دیزلی بیان گردیده است.

گرانروی یا ویسکوزیته روغن موتور

عامل مهم دیگر، انتخاب روغن موتور با توجه به شرایط آب و هوایی محل زندگی شماست. این موضوع به نوع ویسکوزیته روغن موتور برمی‌گردد. ویسکوزیته یا گرانروی به میزان رقیق ‌بودن یا غلیظ بودن روغن موتور گفته می‌شود. معمولا روغن موتور در هوای سرد سفت می‌شود و به ‌همین ‌دلیل در صبح‌های زمستانی به سختی می‌توانید موتور خودرو را روشن کنید پس لازم است که روغن موتور را طوری انتخاب کنید که درجه ویسکوزیته آن به صورتی باشد که در روزهای سرد زمستانی سفت نشود و بتواند موتور خودرو را روشن کند.

درجه ویسکوزیته با توجه به استاندارد SAE تعیین می‌شود که بر این اساس دو نوع روغن موتور داریم، روغن موتور سینگل گرید و روغن موتور مولتی گرید.

  • سینگل گرید

روغن موتور سینگل گرید برای یک نوع آب ‌و هوا (سرد یا گرم) آزمایش شده است. اگر این روغن موتور را بخرید باید در فصول گرم از یک نوع روغن و در فصول سرد از نوع روغن دیگری استفاده کنید. روی بطری روغن موتور سینگل گرید فقط یک عدد می‌بینید که در کنار SAE نوشته شده است که مقادیر ۰ الی ۲۵ مناسب فصول سرد است و مقادیر ۳۰ تا ۶۰ برای فصول گرم مناسب خواهند بود.

  • مولتی گرید

امروزه با وجود روغن‌های مولتی گرید که برای چهارفصل مناسب هستند، دیگر کسی به سراغ روغن‌های سینگل گرید نمی‌رود. مشخصه روغن موتورهای مولتی گرید این است که در آنها از دو عدد و حرف W (حرف اول کلمه زمستان به انگلیسی) استفاده شده است. هرچه عدد کنار W کوچک‌تر باشد، عملکرد روغن در استارت اول یا در هوای سرد بهتر است. اگر هم در شهرهای گرمسیر مانند اهواز زندگی ‌کنید، این عدد می‌تواند بالاتر باشد. برای مثال از بین دو ویسکوزیته ۱۰W-40  و ۲۰W-50 اولی برای هوای سرد و دومی برای هوای گرم بهتر است.

عدد دوم تضمین می‌کند که روغن موتور در دمای ۱۰۰ سانتی‌گراد موتور، از این عدد نوشته ‌شده رقیق‌تر نخواهد شد. به ‌طور کلی دو عدد روغن موتور بهتر است فاصله زیادی نداشته باشند چرا که فاصله این اعداد نشان دهنده این مورد است که در آن از مواد پلیمری و افزودنی‌های بیشتری استفاده شده است.

منبع:

https://revitakhodro.com/%da%a9%db%8c%d9%81%db%8c%d8%aa-%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1/


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: روغن موتور , خودرو , استاندارد ,
تاریخ : پنج شنبه 26 فروردين 1400
نویسنده : فردین فروغی

اولین رویداد لوازم خودر نظیر روغن موتور ادینول و لنت ترمز الیگ در لینک زیر:

https://car-oil.splashthat.com/

لنت ترمز الیگ

کمپانی الیگ Elig Brake Technologies در سال 1998 فعالیت خود را در زمینه تولید انواع لنت ترمز با استفاده از تکنولوژی ادغام شده کشورهای آمریکا و ژاپن و تولید در کشورهای تایوان و اندونزی آغار نمود.

استفاده از خلاقیت و تخصص متخصصین و همچنین تکنولوژِی انحصاری سایشی سرامیکی EFT سبب شده این کمپانی در جایگاه برترین تولید کنندگان لنت ترمز در دنیا قرار گیرد. تولیدات کارخانه الیگ در 5 کلاس متفاوت و برای انواع خودروهای استاندارد و سوپر اسپرت همچنین موتورسیکلت های استاندارد و مسابقه ای تولید و در بیش از 33 کشور جهان عرضه می شوند. سالانه بیش از 70 درصد محصولات این کارخانه به کشور آمریکا صادر می شود. شرکت الیگ مدت زیادی تامین کننده لنت ترمزهای خط تولید خودروهای تویوتا نیزبوده است.

روغن موتور ادینول

کمپانی ADDINOL آلمان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین تولید کنندگان انواع روانکارها و افزودنی های خودرویی و صنعتی در دنیاست که دارای پیشرفته ترین تجهیزات و ماشین آلات در تولید ، بسته بندی و آزمایشات روانکارها است .روغن موتور ادینول

کمپانی ادینول در سال 1936 تاسیس و در سال 2000 میلادی ، خط تولید این شرکت به منطقه صنعتی – شیمیائی حفاظت شده Leuna با تجهیزات به روز و بسیار مدرن منتقل شد . در حال حاضر محصولات آدینول در بیش از 150 کشور جهان در تمام قاره ها عرضه می شوند . تمام محصولات ADDINOL دارای تاییدیه بزرگترین و معتبرترین خودروسازان دنیا از جمله BMW ، Mercedes Benz ، VW ،Audi ، Porsche ، GM ، Ford ، Renault و .... می باشند ، به طوریکه برای محصولات این کمپانی تنها در زمینه روانکارهای خودرویی بیش از 200 تاییدیه از سوی این شرکت ها به ثبت رسیده است .


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: لنت ترمز , روغن موتور , خودرو ,
تاریخ : دو شنبه 27 بهمن 1399
نویسنده : فردین فروغی

فصل فصله پیازه و خیلی ها عادت دارن پیاز رو به مقدار زیاد سرخ میکنن و هر وقت که در غذاها به پیاز داغ احتیاج داشته باشن از پیازهای از قبل سرخ کرده شون استفاده میکنن. این روش سرخ کردن پیازو که براتون توضیح میدم پارسال در یکی از برنامه های آشپزی شنیده بودم که وقتی امتحانش کردم به نظرم ایده آل بود و گفتم برای شما هم بذارم. البته من معمولا از پیاز تازه برای غذاهام استفاده میکنم و خیلی به پیاز سرخ کرده آماده احتیاج پیدا نمیکنم ولی تجربه بهم ثابت کرده گاهی که خیلی عجله داری و میخوای غذات سریع آماده بشه و وقت خرد کردن و سرخ کردن پیاز نداری این ذخایر میتونه خیلی کمک کننده باشه.

برای تهیه پیاز داغ اماد تازه اینجا کلیک کنید.

اصول و ابزار لازم برای تهیه پیاز داغ طلایی و خوشمزه

 

انتخاب تابه مناسب

تابه‌ای که برای سرخ کردن پیاز استفاده می‌کنید باید سنگین باشد. تابه‌های چدنی و گرانیتی برای این کار بسیار مناسب‌اند.

 

انتخاب روغن مناسب

برای تهیه پیازداغی که یک‌دست و طلایی باشد پیاز باید ۵ تا ۷ دقیقه در روغن داغ روی حرارت ملایم بجوشد. بنابراین باید از روغنی استفاده شود که مقاومت حرارتی بالایی دارد. روغن سرخ‌کردنی بهار و بهار الماس نقطه دود بالایی دارند و بدون سوختن، حرارت را به‌صورت یکنواخت به مواد غذایی منتقل می‌کنند. نقطه دود بالا باعث می‌شود پیازداغ شما بوی بد روغن سوخته نگیرد.

 

به پیاز فضای کافی بدهید

اندازه تابه را به تناسب مقدار پیاز انتخاب کنید. اگر مقدار پیازتان زیاد است و در تابه به‌سختی جا می‌شود آن را در دو نوبت سرخ کنید. سعی کنید روغنی که در تابه برای سرخ کردن پیاز می ریزید کم نباشد.

هم زدن را فراموش نکنید

برای جلوگیری از سیاه شدن بعضی از پیازها و خام ماندن بعضی دیگر آنها را مدام هم بزنید تا حرارت یکنواخت به همه آنها برسد. پیازها را روی حرارت بالا سرخ نکنید. روغن باید داغ باشد ولی حرارت باید ملایم باشد تا پیازها به تدریج طلایی شوند.

 

به پیاز کمی مزه بدهید

بنابر استفاده‌ای که می‌خواهید از پیازداغ بکنید به آن کمی نمک یا فلفل اضافه کنید.

خرید پیاز داغ

نکات مهم تهیه پیاز داغ مجلسی:

وقتی پیاز ها درون تابه ریخته می شود نیاز نیست که به طور مداوم هم زده شود فقط موقعی که رنگ آن به قهوه ای تغییر کرد چند بار آرام هم بزنید.
    بر خلاف ظاهر دستور تهیه که از روغن زیادی استفاده می شود به هیچ عنوان پیاز ها روغن زیادی جذب نمی کنند.
    از روغنی که بعد از سرخ کردن به جای می ماند برای سرخ کردن کردن بادمجان و سیب زمنی می توانید استفاده کنید .این روغن چون عطر و طعم پیاز گرفته است وقتی مواد دیگر با آن سرخ شود بسیار خوشمزه می شود.
    اگر دوست داشتید تا پیاز داغ خوش رنگ تری داشته باشید علاوه بر زرد چوبه از زعفران هم می توانید استفاده کنید.

منبع:

دو نفره

بگیر بپز


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: پیاز داغ , آشپزی , طرز تهیه , خرید پیاز داغ ,
تاریخ : دو شنبه 27 بهمن 1399
نویسنده : فردین فروغی

غذاهای تجاری گربه به دو دسته کلی غذای خشک و غذای تر یا کنسروی تقسیم می‌شن. غذای خشک همونطور که از اسمش مشخصه با کمترین میزان رطوبت و به صورت خشک عرضه می‌شه و در نتیجه هم ماندگاری بالاتر و نگهداری راحتتری داره.

به همین دلیل خیلی از صاحبان گربه مخصوصا شاغلین که در طول روز خونه نیستن از غذای خشک برای تغذیه گربه‌شون استفاده می‌کنن؛ چون این غذا اگه داخل ظرف غذای گربه‌تون بمونه و چندین ساعت هم در معرض هوای باز قرار بگیره خراب نمیشه.

ترکیبات غذای خشک گربه بسته به نوع غذای خشک می‌تونه خیلی متنوع باشه، اما در هر صورت باید حاوی ترکیبات و مواد مغذی لازم و مورد نیاز بدن گربه باشه.

مواد تشکیل دهنده غذای خشک باید عمدتا پروتئین و چربی حیوانی (انواع گوشت مثل مرغ، گوساله، ماهی، بوقلمون و …) باشه و بعد موادی مثل غلات، کربوهیدراتها، سبزیجات و ویتامین ها و مواد معدنی هم می‌تونه به غذا اضافه بشه.

غذای خشک گربه

انواع مختلف غذای خشک گربه:

طیف کاملی از غذاهای مختلف گربه و بچه گربه در بازار وجود دارد. مشکل این است که با وجود بودجه تبلیغاتی عظیم برخی از مارک‌ها، آنها کیفیت مطلوبی ندارند. دو دسته گسترده وجود دارد: غذاهای استاندارد و غذاهای پریمیوم.

غذاهای خشک گربه (استاندارد)

غذاهای استاندارد از جمله غذاهای موجود در پت‌شاپ‌ها هستند، که می‌توانند شامل برندهای ناشناس و یا مارک‌های معروفی مانند   Pedigree یا Purina One باشند.
این غذاها معمولا از بخش‌هایی از گوشت حیوانات که توسط انسان قابل مصرف نیستند تهیه شده و علاوه بر آن شامل میزان زیادی غلات، کربوهیدرات و چربی هستند. آنها معمولاً حاوی فرآورده‌های جانبی گیاهان (مانند سلولز، پالپ) هستند.
مراقب باشید: این غذاها می‌توانند منجر به  افزایش وزن و عفونت ادراری در گربه‌ها شوند!

غذای خشک گربه (پریمیوم)

این دسته دوم غذای گربه‌ها به طور کلی با شیوه‌های دامپزشکی، در فروشگاه‌های حیوانات اهلی و فروشگاه‌های آنلاین تخصصی به فروش می‌رسد. آنها حاوی درصد بالایی از گوشت و مقادیر محدود  فسفر و کربوهیدرات هستند. این غذاها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نیازهای غذایی گربه شما را بهتر برآورده سازند.

این نوع غذای گربه حاوی درصد بالایی از پروتئین حیوانی (حدود ۷۰٪) هستند تا جایگزین طبیعی برای برآورده سازی نیاز گربه‌ها به پروتئین در طبیعت باشند.

این غذاها حاوی مواد با کیفیت بالا یا حتی با کیفیت عالی هستند که حتی برای مصرف انسان نیز مناسب هستند. به طور خلاصه، قیمت غذای گربه بر سلامتی کلی گربه شما تأثیر می‌گذارد.

برای خرید غذای خشک گربه برای ایرانیان از پت شاپ زیر اقدام کنید.

https://animalkadeh.com/product-category/cat/food-and-treats-cat/dry-adult-cat-food/

برای خرید غذای گربه از سایت های خارجی به لینک زیر اقدام کند.

https://www.zooplus.co.uk/shop/cats/dry_cat_food

نکاتی که قبل از خرید غذای خشک گربه با بدانیم

سن گربه خود را در نظر بگیرید

توجه به این نکته ضروری است که غذاهای خشک گربه اغلب با توجه به سن گربه گروه بندی می شوند. جدا از آن ، شما باید بدانید که فرمولهای مختلف انرژی بیشتری را برای رشد بچه گربه ها فراهم می کنند. بنابراین ، این فرمول ها در نظر دارند تا از نظر سلامتی ، اندازه و سن خود بهترین نوع تغذیه را به حیوان خانگی شما ارائه دهند.

وقتی قصد خرید بهترین غذای گربه را دارید ، حتما سن دقیق گربه خود را بدانید. با این کار ، اگر حیوان خانگی شما فقط دوازده ماه سن داشته باشد ، یک غذای بچه گربه خریداری می کنید. برای غذاهای ارشد گربه ، اگر بالای 8 سال سن دارند ، این مواد غذایی را خریداری کنید.

مارک های غذای خشک گربه ارزان

پس از مشخص شدن سن گربه خود ، قدم بعدی تحقیق در مورد بهترین مارک ها است. شما باید درک کنید که مارک های مختلفی برای انتخاب غذای گربه ها وجود دارد . اطمینان حاصل کنید که بهترین مارک تجاری را که تمام مواد اولیه مورد نیاز حیوان خانگی شما را دارد خریداری می کنید.

مقدار غذای خشک گربه ارزان

بیشتر مواد غذایی کنسرو شده در اندازه های مختلف بسته بندی می شوند. هنگام خرید خود ، باید بفهمید که گربه شما چه چیزی را دوست دارد و از خرید بسته های بزرگتر مطمئن شوید.

با یک دامپزشک مشورت کنید

یک دامپزشک حرفه ای می تواند شما را راهنمایی کند تا از مارک مناسب مورد نیاز خود استفاده کنید. دامپزشک شما بیشترین دانش را در مورد تعیین نیازهای خاص گربه شما دارد. بنابراین ، باید به توصیه های آنها اعتماد کنید و یاد بگیرید که به سخنان آنها گوش فرا دهید.

مواد تشکیل دهنده غذای خشک گربه

مواد تشکیل دهنده غذای خشک باید عمدتا دارای پروتئین و چربی حیوانی (انواع گوشت مثل مرغ، گوساله، ماهی، بوقلمون و …) باشد و بعد موادی مثل غلات، کربوهیدراتها، سبزیجات و ویتامین ها و مواد معدنی هم میتوانند به عنوان تکمیل کننده این خوراک، در محصول وجود داشته باشد.

پت شاپ انلاین

مزایای غذای خشک گربه بالغ:

  1. تامین کننده گستره وسیعی از مواد مودر نیاز گربه.
  2. قابل حمل و استفاده در مسافرت.
  3. تمیزی و جلوگیری از تار تار شدن دندان
  4. ارزان تر
  5. قابلیت استفاده مجدد در وعده دیگر در صورت نخوردن کامل
  6. بوی کمتر و کثیفی کمتر
  7. طول عمر بیشتر غذا
  8. اندازه گیری راحت تر برای هر وعده غذایی
  9. وجود دانه های(شکل و اندازه دانه های خوراک) برای نژاد و سایز های مختلف گربه

منبع:

پت شاپ انیمالکده

پت شاپ زوپلاس


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: پت شاپ , غذای خشک گربه , غذا گربه , ,
تاریخ : دو شنبه 27 بهمن 1399
نویسنده : فردین فروغی

روغن موتور چیست؟

روغن موتور در علوم مکانیکی و صنعت خودرو، بسیار کاربرد دارد و وظیفه اصلی آن، روان‌کاری و محافظت از تک‌تک قطعات سخت پیشرانه است. این مایع در انواع اتومبیل از دو ماده اصلی روغن پایه و مواد افزودنی تشکیل می‌شوند. در واقع روغن پایه جهت ترکیب با آب و جلوگیری از اصطکاک بین قطعات که با هم درگیری‌های بسیاری دارند، استفاده می‌شود.

روغن موتور وظایف مهمی را در خودرو برعهده دارد:

    اصطکاک بین اجزا را کاهش می‌دهد

موتور از قطعات متحرک ساخته شده است و مسلما بین آنها اصطکاک وجود دارد. هرجا که اصطکاک هست، گرما هم هست. روغن موتور، اصطکاک بین قطعات فلزی را از بین می‌برد تا گرمای ناشی از آن، موتور را داغ نکند. همچنین جلوی ساییدگی قطعات را می‌گیرد. می‌دانید که تعمیر و تعویض قطعات ساییده‌شده موتور هزینه زیادی برمی‌دارد. بنابراین با یک روغن موتور مناسب، در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید.

    گرما را از چرخه احتراق دور می‌کند

موتور با تولید انفجارهای کنترل‌شده یا احتراق درون سیلندرها کار می‌کند. حال اگر گرمای ناشی از اصطکاک به این انفجارهای کنترل‌شده اضافه شود، موتور خودرو مشکل پیدا می‌کند. روغن موتور مانند عایق از رسیدن گرما به این چرخه جلوگیری می‌کند.

    محصولات جانبی ناخواسته را جذب می‌کند

در فرایند احتراق محصولات ناخواسته‌ای مانند اسیدها و اکسید سیلیکون تولید می‌شوند که اگر وارد سایر قسمت‌های موتور شوند، به آن آسیب وارد می‌کنند. روغن موتور مانند یک آهنربا این مواد را جذب می‌کند و به‌حالت تعلیق درمی‌آورد.

    زنگ‌زدگی را به حداقل می‌رساند

در فرایند احتراق، سوخت باید با هوا که حاوی اکسیژن است مخلوط شود. اکسیژن باعث خوردگی و زنگ‌زدن فلزات می‌شود. درست است که نمی‌توانیم جلوی رسیدن هوا به موتور را بگیریم، اما با استفاده از روغن موتور می‌توانیم اثرات اکسیدکنندگی آن را به حداقل برسانیم.

در بازار رقابت بر سر نام و نشان است. فارغ از اینکه بهره‌گیری از این نام‌های تجاری، ریشه‌ای فنی و مهندسی دارند. اگر در بازار با نام‌هایی مانند سنتتیک (Synthetic یا صنعتی) یا مینرال (Mineral یا معدنی) برخوردید، آگاهانه عمل کنید.

انواع روغن موتور

۱. روغن موتور مینرال یا معدنی

روغن‌های مینرال این روزها دیگر چندان گسترده نیستند. این روغن‌ها مستقیما بر پایه‌ی نفت طراحی و ساخته شده‌اند. شاید استفاده از آنها به‌دلیل فناوری ضعیفی که دارند رو به افول گذاشته ولی هنوز برخی از حرفه‌ای‌ها از روان‌کاری قدرتمند آنها خبر می‌دهند.

۲. روغن موتور سنتتیک یا صنعتی

مدل‌های سنتتیک ترکیبی هستند از روغن‌های پایه، مینرال و افزودنی‌های محرمانه‌ای که در کارخانه‌ها به آنها اضافه می‌شوند. روغنی است که از ترکیبات شیمیایی یا پلیمراسیون هیدروکربن‌ها تولید می‌شود، نه از تصفیه‌ی نفت خام. این نوع روغن اولین بار در موتورهای جت به‌کار گرفته شد. سنتتیک‌ها اغلب از جنس پلی‌آلفااولفین (به‌صورت مخفف PAO) هستند. موادی که از ناب‌ترین بخش فرایند شکست روغن موتور معدنی به‌دست می‌آیند. برخی توصیه می‌کنند که می‌توان سنتتیک‌ها را با مینرال‌ها ترکیب کرد. ولی میزان و مقیاس این ترکیب آن‌قدر پیچیده و حرفه‌ای است که تنها شیمیدان‌ها از پس آن برمی‌آیند.

۳. روغن موتور نیمه‌سنتتیک

سری دیگری از روان‌کار موجود است به نام نیمه‌سنتتیک. این روغن مخلوطی است از روغن سنتتیک و مینرال. این نوع اگرچه کیفیت روغن‌های سنتتیک را ندارد، اما در شرایط سخت نظیر دماهای بالا یا بار زیاد، عملکرد بهتری نسبت به نوع مینرال از خود نشان می‌دهد و بیشتر در وانت‌ها و شاسی‌بلندها مصرف می‌شود و قیمت آن نیز کمی بیشتر از مینرال‌هاست.

۴. روغن موتور فلاشینگ

دسته‌ی دیگری از روغن موتورها نیز موجودند به اسم فلاشینگ. روغن‌هایی با گرید 0W20 که تقریبا شبیه به آب هستند. گفته می‌شود خودروهای هیبریدی مدرن از این نوع روغن‌ها بهره می‌گیرند؛ اما حقیقت آن است که فلاشینگ پیش از آنکه یک روان‌کار مخصوص خودروهای مدرن باشد، یک ابزار برای پاک‌سازی موتوری است که به‌دلیل دیر عوض کردن روغن یا بروز پدیده‌ی لجن با مشکلات جدی روبه‌رو شده است. تعمیرکاران در پروسه‌ی فلاش، روغن موجود در موتور را تخلیه و روغن فلاشینگ را جایگزین آن می‌کنند. سپس موتور را به‌صورت درجا و طی ۱۰ دقیقه به کار می‌اندازند. سپس مایع فلاشینگ را که آغشته به رسوبات موتور است تخلیه می‌کنند و در انتها طبق روال عادی از یک روغن استاندارد بهره می‌گیرند.

روغن موتور

ویسکوزیته چیست؟

در قسمتی از موتور خودرو که درپوش مخزن روغن قرار دارد حتما عددی به صورت xW-y مثل 20W-50 وجود دارد که میزان ویسکوزیته روغن مناسب خودرو شما را نشان میدهد.

عددی که به عنوان ویسکوزیته بیان میشود،بیانگر میزان مقاومت آن در برابر جاری شدن است.ما برای درک ویسکوزیته روغن موتور از اعدادی که روی بسته بندی روغن دیده میشوداستفاده میکنیم.هرچه عدد ویسکوزیته بالاتر باشد، مقاومت سیال دربرابر جاری شدن بیشتر خواهد بود.

مقاله کامل در: https://revitakhodro.com/types-of-engine-oils/


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: روغن موتور , انواع وغن موتور , خودرو , ماشین ,

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید