تاریخ : چهار شنبه 11 خرداد 1401
نویسنده : فردین فروغی

مهم ترین نکات هنگام خرید طلا

خرید طلا از خریدهایی است که بسیار محبوب خانم هاست . خرید و فروش جواهرات و طلا از خرید و فروش هایی می باشد که دارای رمزها و داستانهای بسیاری است و صد البته مهارت های ابتدایی را طلب می کند . برای خرید طلا قبل از رفتن به طلافروشی لازم است که اطلاعاتی درباره طلا کسب کنید و بعد اقدام به خرید طلا کنید . فرق طلا با جواهرات این است که در کار ساخته شده ازطلا هیچ گونه سنگ قیمتی بکار نرفته ولی در جوهرات سنگ های گرانبها بر روی کار ساخته شده نصب می گردد که این سنگ ها ممکن است اتمی و یا اصل باشند به جواهراتی که سنگ اتمی بکار رفته جواهرات اتمی و به جواهراتی که سنگ اصل بکار رفته جواهرات اصل می گویند .

به اسم طلا، پلاتین نخرید:

طلا با حرف k در کنار عیار آن بر روی قطعه قابل تشخیص است. برای پلاتین حروف pt را روی قطعه حک می‌کنند. پس با‌ یک دقت جزئی طلا و پلاتین را از هم تمییز دهید.

به اسم طلای نو، طلای دست دوم نخرید:

موضوع دیگری که باید دقت کنید این است که طلای دست دوم را به جای طلای نو نخرید. برای تشخیص این موضوع به قسمت قفل قطعاتی مانند دستبند و گردنبند توجه کنید. اگر طلا دست دوم باشد در این قسمت‌ها کمی‌رنگ رفتگی ‌یا خط و خش ظاهر می‌شود.

بودجه‌های کلان صرف نکنید:

البته این موضوع به خود شما بستگی دارد. اما اگر قصد ندارید هزینه‌های گزافی بابت خرید طلای ازدواج صرف کنید از محصولاتی انتخاب کنید که تراشکاری‌های خاص ‌یا مدل‌های به خصوصی نداشته باشند. این موضوع کارمزد ساخت طلا را کاهش می‌دهد.

بهترین طلا برای ایرانی ها طلای 18 عیار است

یک سوالی که خیلی وقت ها مشتریان از طلافروش ها می پرسند این است که عیار طلایی که می خریم چقدر باشد؟ درباره طلا و عیارش چیزی که وجود دارد و شاید شما از آن اطلاع نداشته باشید این است که پایین ترین عیار طلا، یک عیار است و بالاترین آن 24 عیار. اما اگر قرار باشد بگوییم بهترین نوع عیار برای خرید ایرانی ها چیست؟ جواب چیزی نیست غیر از طلای 18 عیار.

اگر می خواهید سرمایه گذاری کنید، سکه بخرید، نه طلا

اگر هدف تان از خرید طلا، داشتن سرمایه است، بهتر است سکه بخرید. این به معنای آن نیست که ارزش سکه و طلا با هم متفاوت است. این دو ارزش یکسانی دارند، اما موقع فروش سکه، سود بیشتری نصیب شما می شود. سکه اجرت ساخت ندارد، اما وقتی بخواهید زیورآلات تان را بفروشید، رقمی برای اجرت ساخت از آن کم می شود.

طلای 24 عیار دروغ است

تحت هیچ شرایطی فریب چیزی به اسم طلای 24 عیار را نخورید. تنها طلایی که 24 عیار خالص است، شمش طلاست و به خاطر اینکه شمش فلز نرمی است، نمی شود به تنهایی از آن زیورآلات ساخت. سازندگان طلا برای اینکه آن را به زیورآلات تبدیل کنند، مس و نقره به آن اضافه می کنند تا با پایین آمدن عیار، قابل ساخت باشد.
 

طلا فروش ها لزوما مایه دار نیستند

خیلی از مردم فکر می کنند که طلافروش ها افراد ثروتمندی هستند. این تصور شاید به خاطر این به وجود آمده که طلا مترادف با پول و سرمایه است و چون طلافروشی در مقایسه با شغل های دیگر به سرمایه اولیه بیشتری نیاز دارد، پس طلافروش ها از بقیه پولدارترند! اما واقعیت این طورها هم نیست و سودی که یک طلافروش ممکن است در طول سال به دست بیاورد، حتی از درآمد یک پزشک یا تاجر کمتر باشد.

برای خرید به هیچ وجه عجله نکنید و از چند گالری دیدن کرده تا مدل مدنظر خود را پیدا کنید

برای خرید جواهرات مغازه های طلا فروشی مرسوم هستند،اما امروزه خرید آنلاین طلا و جواهر انتخاب و خرید طلا وجواهرات را راحت کرده است.

https://parasteh.com/category/bracelet/


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید