تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1400
نویسنده : فردین فروغی


مراقبت بعد از کامپوزیت دندان در کوتاه مدت

انتخاب ونیر

کامپوزیت ونیر تنها یکی از روش هایی است که پزشک شما می تواند آن را به کار برده و لبخندی زیبا را به شما هدیه دهد. این نوع از کامپوزیت، برای نواحی که کمتر در معرض گاز گرفتن و جویدن مواد غذایی است مانند دندان های پیشین و آن هایی که نیاز به ترمیم جزئی دارند؛ نتیجه بخش است. اگر آسیب دیدگی دندان شدید باشد یا ناحیه مورد نظر یکی از دندان های آسیاب باشد که بیشتر در معرض فشار و جویدن قرار دارند، بهتر است طبق نظر پزشک از ونیر سرامیکی یا تاج دندان استفاده کنید که هر دو برای ترمیم آسیب های زیاد مناسب هستند.

احتیاط در به کار بردن کامپوزیت پیش از اتمام بی حسی

اگر پزشک در طول جلسه، ناحیه درمان شده را بی حس کند، بیمار نیز باید بعد از درمان تا زمانی که بی حسی برطرف شود در اموری مانند گاز زدن و جویدن احتیاط کند. رفع بی حسی، یک تا دو ساعت طول خواهد کشید؛ بنابراین بهتر است طی این مدت از مایعات و غذاهای سرد استفاده کنید تا به کامپوزیت دندان آسیبی وارد نشود.پ


 اصلاح نحوه قرارگیری کامپوزیت


طی مرحله باندینگ، رزین کامپوزیت بر شکستگی یا ترک های دندان شما اعمال می شود و بعد از مدتی سفت شده و شکل دندان شما را می گیرد. اما قبل از این که پزشک کار خود را شروع کند، دندان باید کاملا خشک باشد تا مواد رزینی به خوبی روی آن بچسبد. این عمل با ابزاری شبیه به درمل «dermel» انجام می شود که ممکن است کمی حساسیت در دندانهای شما به وجود بیاورد. با توجه به شدت آسیب، پزشک، ناحیه درمان شده را بی حس می کند تا بیمار درد و ناراحتی چندانی احساس نکند


همیار پزشک هم در طول این مدت رزین را ترکیب می کند تا با دندان بیمار هم رنگ شود. بعد از خشک شدن سطح دندان، رزین روی دندان اعمال شده و با دقت فرم دهی می شود. این مواد با اشعه مخصوصی محکم شده و بعد، پزشک برای این که هیچ مازاد یا تیزی در دندان نماند از شما می خواهد که چندین بار دندان مورد نظر را در دهان باز و بسته کنید. این عمل تا زمانی ادامه پیدا می کند که ترمیم به خوبی روی دندان های شما قرار بگیرد.

البته در پایان جلسه درمانی، قدرت گاز زدن با ونیر کامپوزیت توسط پزشک سنجیده می شود. اما برای برخی بیماران که در درمان آن ها از بی حسی استفاده شده، امکان دارد نحوه گاز زدن به درستی احساس نشود. به یاد داشته باشید قبل از رفع بی حسی دندان کامپوزیت شده، نباید جسم سختی با آن برخورد کند. بعد از رفع بی حسی، به آرامی قدرت گاز زدن دندان را تست کنید

.

برطرف کردن مشکلات جزئی

در صورت بروز مشکل در کامپوزیت ونیر طی چند روز اول بعد از اصلاح طرح لبخند، به پزشک خود اطلاع دهید تا بلافاصله اصلاحات جزئی مورد نیاز را انجام دهد. به عنوان مثال اگر در کامپوزیت ونیر های خود، احساس تیزی می کنید و یا در جویدن مواد احساس عجیب و غیر عادی دارید باید با پزشک خود در میان بگذارید. ضعف کامپوزیت ها و عدم رسیدگی به آنها، نه تنها لبخند شما را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه باعث ایجاد درد و ناراحتی در بلند مدت خواهد شد.

رعایت و حفظ بهداشت دهان و دندان

همان طور که میدانید رعایت بهداشت دهان و دندان نه تنها بعد از کامپوزیت دندان بلکه در طول زندگی می تواند به سالم نگهداشتن و سلامت دندان های شما کمک بسیار بزرگی کند. به همین علت توصیه می شود پس از نصب کامپوزیت دندان بهتر است روزانه دوبار دندان های خود را با استفاده از خمیر دندان هایی که دارای فلوراید هستند مسواک زده و از نخ دندان نیز به صورت روزانه استفاده نمائید. اگر به دنبال سلامت و استحکام ونیر و کامپوزیت و لثه های خود هستید بهتر است در هفته دو مرتبه از دهانشویه های مخصوص استفاده نمائید. پس از پایان درمان خمیر دندان، مسواک و دهانشویه مناسب برای دندان کامپوزیت شده خود را از پزشک خود مطلع شوید

https://www.beytoote.com/news/medical-news/composite1-dental-care.html

رژیم غذایی مناسب

بهتر است اگر می خواهید ماندگاری دندان کامپوزیت شده خود را بالا ببرید و طول عمر آن را بیشتر کنید از مواد غذایی که ممکن است باعث ایجاد لکه یا رنگ بر روی دندان شما شوند را کمتر استفاده نمائید و یا اصلا استفاده نکنید. کامپوزیت بیش از روش مشابه خود امکان و قابلیت رنگ پذیری دارد به همین علت استفاده از مواردی مانند شراب، چای، توت، قهوه، شکلات، سس و نوشیدنی های رنگ توصیه نمی شود

https://www.everydayhealth.com/dental-health/experts-pros-and-cons-of-veneers.aspx

آیا مراقبت های بعد از ونیر کامپوزیت با لمینت فرق دارد؟

برای افرادی که دارای دندان های ضعیف و یا شکسته هستند، ونیر کامپوزیت روش بسیار مناسبی برای اصلاح طرح لبخند آن ها می باشد. ونیر کامپوزیت در مقایسه با ونیر سرامیکی، سریع تر انجام می شود و هم چنین نتیجه بهتری را در پی دارد. مدت زمان انجام آن بین 30 الی 60 دقیقه و بدون نیاز به بیهوشی می باشد. به طور کلی باید بدانید عدم مراقبت ونیر کامپوزیت می تواند سبب آسیب به دندان یا عصب دندان شود. دندان های کامپوزیت شده به مراقبت بیشتری نسبت به ونیر سرامیکی نیاز دارند که بعد از انجام کامپوزیت، دندانپزشک این مراقبت ها را به اطلاع شما می رساند تا دوام و ماندگاری آن ها را بالا تر ببرید. ونیر سرامیکی مقاومت بیشتری نسبت به کامپوزیت دارد، اما با توجه به مراقبت های گفته شده توسط دندانپزشک می توان دوام و ماندگاری ونیر کامپوزیت را تا حدود 10 سال نیز افزایش داد. کامپوزیت دندان نسبت به ونیر سرامیکی حساسیت بیشتری دارد و احتمال شکستگی آن بالاتر است، بنابراین سعی کنید مانع برخورد اجسام سخت با دندان شوید..


|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
برچسب‌ها: لمینت , کامپوزیت , دندان , مراقبت از لمینت ,
تاریخ : یک شنبه 21 آذر 1400
نویسنده : فردین فروغی

ونیرها مناسب دهانی که در حال رشد است نیست

رشد استخوان فک بانوان تا حدودا 17 سالگی متوقف نمی شود. رشد استخوان فک مردان ممکن است تا حدودا 20 سالگی متوقف نشود. به عنوان یک قانون کلی، دندانپزشکان قبل از دریافت ونیر پرسلن به بیماران زیر این سنین توصیه می کنند که - حتی در صورت آسیب دیدن دندان ها – صبر کنند. ممکن است برخی از دندانپزشکان ونیر را برای بیماران

جوانتر از این سن پیوند دهند اما به شرایط موجود بستگی دارد.

نوجوانان همچنان رشد قابل توجهی دارند و به همین دلیل گزینه ی مناسبی برای پیوند لمینت نیستند. اگر یک لمینت خیلی زود پیوند داده شود ممکن است با رشد آتی وضعیت لثه ها و دندان ها تغییر کند و این زیبایی لمینت را خدشه دار می کند. به عنوان مثال، شکاف بین لمینت دندان و لثه ممکن است با گذشت زمان به چشم بیاید.

برای کودکان و نوجوانان کم سن، بهترین راه این است که دندان شکسته یا تراشیده را با کامپوزیت دندان بپوشانند. پیوند کامپوزیت، مانند لمینت نیازی به برداشتن مینای دندان ندارد. این مزیت آنها را به گزینه ی بسیار بهتری تبدیل می کند. علاوه بر این، پیوند کامپوزیت به راحتی قابل برداشتن نیز می باشد. اگرچه این ماده آنگونه که می گویند مثل یک لمینت دندان محکم نیست اما هزینه کمتری دارد و می تواند یک یا دو بار جایگزین شود تا زمانی که کودک به اندازه کافی برای لمینت دندان بزرگ شود.

البته به خاطر داشته باشید که دندان های سالمی که مشکلات جزئی مانند تغییر رنگ ملایم یا تراکم بیش از حد دارند، می توانند به جای لمینت دندان با Invisalign یا سفید کردن دندان ها درمان شوند. از آنجا که لمینت ها به برداشتن مینا از سطح دندان نیاز دارند، حتی اگر یک نوجوان به اندازه کافی برای پیوند آنها بزرگ شده باشد، قبل از انجام این کار باید خیلی با دقت فکر کنند. بعضی اوقات دندان های طبیعی سالم نسبت به لمینت ها برتر هستند.

جایگزین لمینت دندان در سنین پایین و نوجوانان چه روشی است؟

معمولاً برای کودکان و نوجوانان در سنین پایین که به سن مناسب لمینت دندان نرسیده‌اند، برای اصلاح دندان و فواصل باز بین دندانی از درمان‌های جایگزین استفاده می‌شود. یکی از این درمان‌های جایگزین ارتودنسی است.

متخصصان ارتودنسی و دندانپزشکان معتقدند بهترین سن برای ردیف کردن دندان‌ها با انجام ارتودنسی بین سنین 10 تا 14 سالگی است. اگرچه بریس ها را می‌توان تقریباً در هر سنی به دهان اضافه کرد، اما محدوده سنی ذکر شده در واقع بهترین زمان برای انجام این عمل اصلاحی در دندان است، زیرا دهان و فک در سنین 10 تا 14 سالگی هنوز در حال رشد هستند و فک و ناحیه اطراف دهان در این دوره زمانی گسترش یافته و رشد می‌کند.

روش دیگری که برای کودکان و نوجوانان که سن مناسب لمینت دندان را ندارند پیشنهاد می‌شود استفاده از کامپوزیت دندان به جای لمینت است. با استفاده از این روش به مینای دندان آنها آسیب وارد نشده و تراشیده نمی‌شود.

همچنین مشکلات جزئی مانند تغییر رنگ دندان‌های سالم این افراد را می‌توان با سفید کردن دندان‌ها درمان کرد. پس اگر فرزند شما در سنین توصیه شده برای لمینت دندان نیست، بهتر است با استفاده از روش‌هایی مانند ونیر کامپوزیتی برای ترمیم دندان‌های وی کمک گرفته شود. درنتیجه آسیبی به مینای دندان وارد نشده و دندان‌هایشان سالم می‌ماند. آنها می‌توانند پس از رسیدن به سن مناسب اقدام به لمینت کنند.

 

https://raharadfar.com/laminate/

 

https://www.slideshare.net/soham911/laminates-veneers

 

سلامت دهان و دندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بسیار مهم است که دندان‌های شما در بهترین وضعیت باشند. افراد جوان برای افزایش جذابیت و زیبایی به انجام اعمال دندانپزشکی زیبایی به‌عنوان راه حلی برای رفع انواع مشکلات دندانپزشکی روی می‌آورند. در این مقاله درباره لمینت دائم و متحرک دندان و همچنین سن مناسب لمینت دندان صحبت شد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: کامپوزیت ,
تاریخ : یک شنبه 21 آذر 1400
نویسنده : فردین فروغی

مطمئنا شکستگی دندان، وجود لکه‌هایی روی دندان، فاصله بین دندان‌ها یا داشتن دندان‌هایی کج می‌تواند ظاهر لبخند شما را ناخوشایند کند. در چنین شرایطی معمولا دندانپزشک انجام روش‌هایی مانند باندینگ دندان (tooth bonding) را توصیه می‌کند.

باندینگ دندان روشی است که در آن از پوشش رزین کامپوزیت همرنگ دندان برای ترمیم آسیب یک یا چند عدد از دندان‌ها استفاده می‌شود. در مقایسه با لمینت دندان، این روش واقعا مقرون‌به‌صرفه است و معمولا در یک جلسه طی 30 تا 60 دقیقه به اتمام می‌رسد.

در واقع، کامپوزیت دندان یکی از جدیدترین روش‌هایی هستند که برای زیبایی ظاهری و رفع عیوب دندان استفاده می‌شود. اگرچه عوارض کامپوزیت دندان بسیار کم است، اما گاهی اوقات به دلایل مختلفی می‌تواند مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان، بیماری لثه، تغییر رنگ دندان و غیره ایجاد کنند. به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم پیش از هرگونه اقدامی با یک دندانپزشک متخصص زیبایی و ترمیمی مشورت کنید.

از شایع‌ترین عوارض کامپوزیت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دائمی نبودن

معمولا کامپوزیت‌های رزینی به اندازه یک دوره چهار تا هشت ساله دوام می‌آورند و پس از آن قابل ترمیم هستند. بنابراین یکی از عوارض کامپوزین دندان، دائمی نبودن آن و نداشتن ساختاری محکم به اندازه دندان‌های طبیعی است. بعضی از افراد پش از گذشت مدتی با لبه‌های زبر و شکسته کامپوزیت مواجه می‌شوند.

بی‌نظمی در رنگ و ظاهر دندان‌ها

این احتمال وجود دارد که رنگ و ظاهر کامپوزیت یک یا چند عدد از دندان‌ها با دندان‌های مجاور هماهنگ نشود. بهتر است بدانید که تغییر رنگ رزین کامپوزیت پس از خشک شدن آن امکان‌پذیر نیست. در نتیجه این مسئله باعث بی‌نظمی در رنگ و ظاهر دندان‌ها می‌شود. تراز کردن صحیح لبه‌های روکش کامپوزیت با دندان‌ها و ضخیم نبودن کامپوزیت‌های اعمال شده اهمیت زیادی دارد.

منبع:

https://raharadfar.com/complications-of-dental-composite/


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 13 آذر 1400
نویسنده : فردین فروغی

    بهداشت صحیح دهان و دندان را رعایت کنید

به منظور اینکه روکش های لمینت دندان سالها بی عیب و نقص به نظر برسد و سالم نگهداشته شوند ، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که بهداشت دهان و دندان را انجام دهید. رعایت بهداشت دندان نه تنها طول عمر لمینت دندان شما را طولانی تر می کند بلکه دهان را نیز سالم نگه می دارد. اگرچه خود لمینت دندان پوسیدگی ندارند ، اما هنوز بخش هایی از دندان وجود دارند که ممکن است در معرض خطرپوسیدگی دندان قرار گیرند. برای اینکه روکشهایتان به شکل سالم باشند و برای مراقبت از لمینت دندان ، باید دو بار در روز مسواک بزنید و یکبار نخ بکشید.  رعایت بهداشت دهان و دندان نه تنها در مراقبت از لمینت دندان و افزایش طول عمر لمینت دندان موثر است بلکه به همان اندازه در افزایش طول عمر کامپوزیت دندان و نیز طول عمر ایمپلنت دندان موثر است. کامپوزیت دندان و ایمپلنت نیز همانند لمینت دندان کارکردهای زیبایی دارند. با اینحال کامپوزیت و لمینت بیشتر به هم شبیه هستند و کارکرد درمانی ایمپلنت دندان بیشتر از کارکرد زیبایی آن است.


  

مراقبت از لمینت

 استفاده از مسواک نرم و خمیر دندان مناسب برای لمینیت

بعد از نصب ونیر های پرسلین باید از مسواک و خمیردندان مناسب استفاده کنید. مسواک هایی که دارای پرز های بسیار سفت هستند می توانند موجب سایش ونیرها و آسیب رسیدن به آن ها شوند .همچنین بهتر است از خمیردندان های غیر ساینده استفاده کنید تا آسیبی به لمینت دندان شما وارد نشود. پیش از ترک مطب دندانپزشک از او بخواهید که یک خمیردندان مناسب به شما پیشنهاد دهد. از داروخانه نیز می توانید مسواک هایی با پرز نرم که مناسب با لمینیت دندان باشد؛ خریداری کنید.مراجعه مکرر به دندانپزشک

هنگامی که لمینت سرامیکی دارید ، مهم است که برای مراقبت از لمینت دندان هر شش ماه یکبار با دندانپزشک خود ملاقات کنید. به این ترتیب لثه ها و دندان های شما سالم باقی می مانند و در صورت لزوم روکش های لمینت دندان شما ترمیم می شوند. برای افزایش طول عمر لمینت دندان قرارهای خود با دندانپزشک را از دست ندهید.

خودداری از جویدن هر چیز سفت با لمینت دندان

با وجود اینکه عمر لمینت‌دندان بسیار بالاست و استحکام و دوام فوق العاده ای دارد؛ جویدن چیزهای سفت به طور مداوم و در طولانی مدت مانند ناخن، سر مداد، بطری فلزی یا کیسه های فلزی می ‌تواند آسیب جبران ناپذیری به ونیرهای دندانی بزنند. بنابراین سعی کنید تا حد امکان گاز زدن چیزهای سفت مانند یخ یا غذاهای خشک را به حداقل برسانید تا عمر لمینت دندان را افزایش دهید. البته دلیلی ندارد که خوردن و نوشیدن مواد غذایی معمول را محدود کنید؛ شما می توانید با لمینیت دندان خود مثل دندانهای طبیعی هر نوع غذایی را بجوید و هر نوع نوشیدنی را مصرف کنید. فقط باید احتیاط لازم را رعایت کنید و هنگام جویدن چیزهای سفت سعی کنید از دندان های عقبی خود استفاده نمایید.
  

 خودداری از ساییدن لمینت ها به دندان های مقابل

اگر عادت به دندان قروچه یا ساییدن لمینت ونیر به دندانهای مقابل خود دارید باید به سرعت این عادت را ترک کرده و از محافظ های شبانه استفاده کنید. دندان قروچه کردن طی مدت کوتاهی، آسیب بسیار شدیدی به ونیر پرسلین وارد کرده و موجب سایش آن می شود. بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید تا برای کنار گذاشتن این عادت و محافظت از ونیرهای دندانی به شما کمک کند.دندان قروچه کردن فشار بسیار زیادی به دندان های شما وارد می کند؛ این فشار می تواند موجب ترک خوردگی، شکستن، افتادن لمینت دندان یا ساییده شدن آن شود. در هر صورت، دیگر لمینت های شما زیبایی و جذابیت قبل را نخواهند داشت. استفاده از محافظ شبانه میزان استرس وارد شده به لمینیت دندان را کاهش می دهد. با این وجود عادت دندان قروچه کردن در طولانی مدت باز هم می‌تواند به لمینیت سرامیکی آسیب وارد کند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: لمینت دندان ,
تاریخ : یک شنبه 7 آذر 1400
نویسنده : فردین فروغی

در اصلاح طرح لبخند هالیوودی فقط انتخاب سایه لمینت ونیر مهم نیست بلکه این درمان به نحوی انجام می شود که مشکلات و عیوب ظاهری جزئی دندان ها مثل زاویه دار بودن یا فاصله بین دندان ها نیز به طور کامل برطرف شده و با ونیر لمینت پوشش داده شود. شما زمانی کاندید مناسبی برای اصلاح طرح لبخند هالیوودی هستیدکه دندان های تان فقط از لحاظ ظاهری دچار مشکل باشند.
رنگ لمینت ونیر هایی که برای لبخند هالیوودی انتخاب می شوند؛ بسیار روشن تر از کیت های سفید کننده خانگی (At-Home Whitening Kits) است که دندانهای طبیعی با آنها روشن می شوند. این فرآیند زیبایی کاملا ایمن است و نیاز به عمل جراحی ندارد. لمینت سرامیکی که به منظور اصلاح طرح لبخند هالیوودی نصب می‌شود؛ کیفیت بسیار مرغوبی دارد و در صورتی که به درستی از آن مراقبت شود؛ دوام و طول عمر آن نیز بیش از ۱۵ سال است .

نصب لمینت سرامیکی در بین افرادی که جایگاه خاصی در جامعه دارند مثل خبرنگاران بازاریابان و حتی مدیران و مدل های فشن برای داشتن لبخند هالیوودی و کمک آنها در جذب مشتریان و مخاطبین خود روز به روز متقاضیان بیشتری پیدا کرده است. بسیاری از افراد حرفه‌ای حاضر شدند هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند هالیوودی با لمینت سرامیکی را با قیمتهای گزاف بپردازند تا با اعتماد به نفس بیشتری مخاطبین خود را تحت تاثیر قرار دهند.

 

چرا لبخند هالیوودی با لمینت سرامیکی؟

در بسیاری از افرادی که لمینت دندان را برای اصلاح طرح لبخند هالیوودی خود انتخاب می کنند؛ واقعا نیاز به کاشت ونیر دندان نیست اما آنها ترجیح میدهند به علت موقعیت های اجتماعی یا حرفه و شغل خود و قرار داشتن در مرکز توجه عموم مردم، حتی دندانهای سالم خود را نیز با ونیر لمینت سرامیکی بپوشانند تا جذابیت و درخشندگی لبخند آنها چندین برابر شود.


اصلاح طرح لبخند هالیوودی همانطور که از نام آن پیداست برای بازیگران هالیوود ابداع شد؛ اما کم کم در بین عموم مردم نیز جایگاه ویژه ای پیدا کرد. بیمارانی که به علت عیوب ظاهری بسیار زیاد در دندانهایشان از لبخند زدن در جمع خجالت می کشیدند و اعتماد به نفس خود را از دست داده بودند؛ استقبال گسترده‌ای از این درمان زیبایی دندان پزشکی کردند.


نصب لمینت سرامیکی در بین افرادی که جایگاه خاصی در جامعه دارند مثل خبرنگاران بازاریابان و حتی مدیران و مدل های فشن برای داشتن لبخند هالیوودی و کمک آنها در جذب مشتریان و مخاطبین خود روز به روز متقاضیان بیشتری پیدا کرده است. بسیاری از افراد حرفه‌ای حاضر شدند هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند هالیوودی با لمینت سرامیکی را با قیمتهای گزاف بپردازند تا با اعتماد به نفس بیشتری مخاطبین خود را تحت تاثیر قرار دهند.

https://raharadfar.com/laminate/

https://dentalaraturkey.com/?gclid=EAIaIQobChMIkfb87Pq69AIVjuR3Ch1WTQ80EAAYBCAAEgLWGvD_BwE


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1400
نویسنده : فردین فروغی

مکانیزم عمل

استفاده از دهان‌شویه نمی‌تواند جایگزین مسواک و نخ دندان شود اما به حفظ سلامت دندان‌ها، کاهش ریسک عفونت و التهاب لثه، جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها، تمیزی فضای دهان، جلوگیری از تغییر رنگ دندان‌ها، لمینت، کامپوزیت و… کمک زیادی می‌کند. در واقع دهانشویه با دارا بودن فلوراید، الکل، منتول، اکالیپتوس و مواد ضدعفونی‌کننده و ضد جرم، باکتری‌ها را از بین می‌برد.

همچنین از آنجا که به شکل مایع است، دسترسی بهتری به تمامی نقاط دهان داشته و می‌تواند به فضاهایی مانند پشت دهان وارد شود و آن‌ها را پاکسازی کند.

اهمیت دهانشویه در سلامت دندان‌ها

دهانشویه علاوه بر ایجاد احساس تازگی در دهان از پوسیدگی و خرابی دندان‌ها و ابتلا به بیماری‌های پریودنتال جلوگیری می‌کند. این محلول با پاکسازی پلاک دندان‌ها باعث کاهش ریسک خرابی و تغییر رنگ آن‌ها شده و نوع فلورایددار آن در تقویت مینای دندان هم مؤثر است.

به علاوه اگر احساس می‌کنید دچار مشکل پوسیدگی در یک یا چند تا از دندان‌های خود شده‌اید با استفاده مرتب از دهانشویه می‌توانید جلوی بدتر شدن مشکل را بگیرید و همچنین با رزرو نوبت دندان‌پزشکی برای ترمیم دندان خود از همان ابتدا موضوع را حل کنید. این موارد به خوبی نشان‌دهنده اهمیت آموختن روش صحیح استفاده از دهانشویه هستند.

همچنین استفاده مداوم از دهان شویه میتواند از پوسیدگی و شکستگی لمنیت ها جلوگیری کند.

نکات کلی

  • • استفاده از دهانشویه به خصوص در افراد سیگاری برای جلوگیری از تغییر رنگ دندان‌ها، لمینت، کامپوزیت و… بسیار تأثیرگذار است.
  •  گاهی دندان‌پزشک با توجه به شرایط، ممکن است استفاده از نوع خاصی از دهانشویه را به شما توصیه کند.
  •  استفاده از دهانشویه برای افرادی که تحت درمان ارتودنسی هستند کاملاً ضروری است. دهانشویه مخصوص ارتودنسی با ویژگی‌های منحصر به فردی طراحی شده که در حفاطت از دندان‌ها در طول دوره درمان تأثیر بسزایی دارد.
  •  کودکان زیر 6 سال بهتر است از دهانشویه استفاده نکنند.
  •  از دهانشویه‌های حاوی الکل دوری کنید چون باعث خشکی دهان و گاهی حتی ایجاد زخم و التهاب در لثه می‌شوند.
  • انواع مختلف دهانشویه با رنگ و طعم‌ و طراحی مخصوص کودکان هم در بازار عرضه می‌شود که متناسب با سلیقه و نیازهای کودکان است.
  • دهانشویه نمی‌تواند جایگزین مسواک و نخ دندان شود.
  • دهانشویه‌های درمانی حاوی ترکیباتی هستند که جمعیت باکتری‌ها را دهان کاهش داده و التهاب و پسروی لثه و… را درمان می‌کنند.
  • اگر سوالی در ذهن دارید که راجع به آن صحبت نشد برای ما در قسمت نظرات ارسال کنید تا به آن پاسخ دهیم.

منبع:

https://raharadfar.com/the-correct-way-to-use-mouthwash/


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید