تاریخ : شنبه 24 مهر 1400
نویسنده : فردین فروغی

ادویه ها به عنوان یک طعم دهنده، نقش بسیار زیادی در آشپزی دارند و همواره همین موضوع است که باعث شده تا آشپزان حرفه ای تمام تلاش خود را کنند که با استفاده از ادویه های مختلف طعم های شگفت انگیز و عجیبی به غذاهای خود بدهند.

هر یک از ادویه ها با توجه به طعم و مزه ای که دارند، می توانند طعم و مزه غذای شما را دستخوش تغییر کرده و حس و حال آن را عوض کنند.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با ادویه هایی آشنا کنیم که استفاده از آن ها باعث می شود تا مزه غذای شما به طرز چشمگیری تند و آتشی شود.

فلفل کاین

فلفل کاین یکی از فلفل ها و ادویه های تند است که منشاء آن گوبان فرانسه واقع در دریای کارائیب می باشد. این شهر صادر کننده این فلفل تند به سراسر جهان است. از این فلفل در طبخ مرغ، ماهی و میگو و همچنین به عنوان چاشنی در سالادهای مختلف استفاده می شود.

سرپراجا

ادویه سرپراجا از جمله تندترین ادویه جات در آشپزی کشورهایی آسیایی به شمار می رود که از آن برای تهیه انواع سس با طعم تند و تیز  به کار می رود.

فلفل قرمز

فلفل قرمز یکی از تندترین فلفل های دنیاست‌. جالب است بدانید که در کشور پرو بشقاب فلفل قرمز در رستوران ها سرو میشود و در سس  هایی که تهیه می کنند به مقدار زیاد از فلفل قرمز استفاده می کنند.

 فلفل سیاه و فلفل سفید

فلفل سیاه عطر دارد و طعم تندی آن زیاد قوی نیست ولی فلفل سفید عطر ندارد و مزه آن تندتر است . از فلفل سیاه در انواع غذاها می توان استفاده نمود خصوصا خوراک ها، آش ها و سوپها ولی از فلفل سفید معمولا در تهیه سس ها یا سوپهایی استفاده می کنند که رنگ آنها سفید است و مایل نیستیم با اضافه کردن فلفل سیاه یا قرمز رنگ آنها تغییر کن.

ادویه فلفل تند جامائیکایی

یکی دیگر از کشورهای زیبا حوزه دریای کارائیب، کشور جامائیکا است. این کشور دارای محصولات مختلفی بوده که به تمام نقاط دنیا آن ها را صادر می کند. یکی از این محصولات، فلفل تند جامائیکایی است که ادویه به دست آمده از آن جز تند ترین ادویه های جهان به حساب می آید.

سریراچا

سریراچا ادویه ای با میزان تندی متوسط است که استفاده از آن در آشپزخانه های آسیایی بسیار مرسوم است. سس فلفل تند سریراچا غالبا به صورتی آماده در فروشگاه ها به فروش می رسد.

فلفل جالاپنو برای تهیه تندترین ادویه کاری دنیا

استفاده از فلفل جالاپنو حتی به مقدار کم می تواند به  غذا ظعمی بسیار تند و آتشین بدهد. این فلفل دارای مقدار فراوانی ویتامین بوده و برای سلامتی بسیار مفید است.

کارولینا ریپر

براساس کتاب رکورد های گینس فلفل تند کارولینا ریپر یکی از تندترین و آتشین ترین فلفل های دنیا تا سال ۲۰۱۳ میلادی لقب گرفت. مقیاس حرارت فلفل کارولینا بر اساس مقیاس اسکوویل ۱۵۶۹۳۰۰ است و این رقم از اسکوویل را تاکنون هیچ فلفلی نتوانسته ثبت کند.
اسکوویل مقیاس معروفی برای اندازه گیری شدت سوزش زبان توسط فلفل است.

فلفل تند تایلندی

ادویه که از فلفل تند تایلندی به وجود می آید جز تندترین ادویه های جهان است. این فلفل معمولاً در کشورهای شرق آسیا، به خصوص چین و تایلند کشت شده و به نقاط مختلف جهان صادر می شود.

ادویه فلفل تند تایلندی معمولاً برای درست کردن سوپ مورد استفاده قرار می گیرند و اگر دوست دارید تا سوپ خود را تند و مزه آن را شگفت انگیز کنید، پیشنهاد ما به شما این است که حتماً از ادویه فلفل تند تایلندی در سوپ خود استفاده کنید.

ادویه کربول

ادویه موسوم به کربول جزء یکی از تندترین ادویه های دنیا بوده که حاصل ترکیب پودر فلفل سیاه، ریحان، دانه های فلفل، فلفل کاین، پودر سیر، پیاز و آویشن است.

فلفل تاباسکو

شاید درباره سس تند تاباسکو شنیده باشید. سس تاباسکو از فلفل تند تاباسکو تهیه میشود و در رنگ های سبز، قرمز، نارنجی و زرد یافت میشود. سس تاباسکو اولین بار در سال ۱۸۶۸ میلادی توسط ادموند مکلهنی در مریلند آمریکا  تولید شد.

تاثیر ادویه های کاری تند بر روی سلامتی چیست؟

براساس تحقیقات بدست آمده، کسانی که در وعده های غذایی خود به طور معمول از فلفل استفاده می کنند به میزان 14 درصد کمتر از افرادی که فلفل مصرف نمی کنند به انواع سرطان یا آلزایمر در سالمندی دچار می شوند.

طبق گفته کارشناسان استفاده از غذاهای تند و با ادویه فراوان می تواند تاثیر زیادی روی طول عمر داشته باشد. مصرف غذاهایی با مقدار ادویه تند زیاد می تواند سیگنال های ارسال شده از طرف اندام های بدن به مغز را خاموش کرده و سبب تسکین درد شود. این نتایج از بررسی مصرف مداوم فلفل در غذای موش های آزمایشگاهی بدست آمده است.

منبع:

پوپونک

نمناک

بگیر بپز


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: تند , ادویه , بگیر بپز , نمناک , اشپزی ,
تاریخ : شنبه 24 مهر 1400
نویسنده : فردین فروغی

شرکت های تولید کننده شیرآلات ایرانی بسیار زیاد هستند و روز به روز نیز تعداد آنها در حال افزایش است. این تعداد از شرکت های تولید کننده شیرآلات هرچند بسیار زیاد هستند، اما در زمینه تولید طرح تقریبأ تولیدات مشابه یکدیگر هستند. اما به نظر شما بهترین مارک در بین مارک های شیرآلات کدام است؟ در زمینه تولید شیرآلات جزیره مدل لاکچری برای آشپزخانه چه مارکی خوبه؟ کدام برند های معروف هم اکنون در زمینه تولید شیرآلات آشپزخانه در حال فعالیت عمده است؟

برند شیرآلات

همچنبن لازم به ذکر است برای خرید شیرالات اینجا کلیک کنید.

https://maviham.com/

شیرآلات قهرمان

شیرآلات قهرمان را می توان جزو قدیمی ترین کارخانه تولید شیرالات در ایران نام برد که برند خود را به مدت طولانی در صدر پرفروش ترین و شناخته شده ترین شرکت تولید شیرآلات ساختمانی معرفی کرده است.
محصولات شرکت قهرمان به صورت تخصصی شیرآلات بهداشتی ساختمانی می باشد که به بیش از 20 کشور در حال حاضر صادر می گردد. این شرکت در اوایل دهه 50 شروع در تهران شروع به فعالیت کرد اما اکنون در استان اردبیل دارای بزرگترین کارخانه شیرالات در خاورمیانه می باشد.

شیرآلات شودر

شرکت شودر پیشرو در ارائه شیرآلات با کیفیت و طراحی خاص، زیبا و نوآورانه است و به عنوان بهترین مارک شیرآلات ایرانی شناخته می شود. ۵ سال گارانتی دارد و ۱۵ سال خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد. با سی سال سابقه شودرز امروزه تولید محصولات با کیفیت و طراحی زیبا بر اساس استانداردهای دنیا یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده شیرآلات ایرانی محسوب می‌شود.

شیرآلات طوفان فلز

طوفان فلز تولیدکننده شیرآلات بهداشتی ساختمانی استاندارد با 5 سال گارانتی و خدمات پس از فروش است و اولویت این شرکت در این سالها قیمت کم با کیفیت بالا بوده است و در این سالها توانسته با استفاده از تجهیزا روز دنیا و فناوری های پیشرفته که از کش.رهای اروپایی وارد کرده است محصولات خوبی را تولید کند. ادرس کارخانه شیرآلات طوفان فلز واقع در تهران جاده خاوران خیابان برلیان است. این مدل با کیفیتی بسیار زیاد و خدمات پس از فروش عالی در سراسر ایران و با قیمتی باور نکردنی به فروش میرست قیمت شیرآلات طوفان فلز مدل ندا را شما به صورت به روز میتوانید در سایت هودینگ نمانیدگی فروش طوفان فلز ببینید
این مدل با جنس تنه برنج تولید شده و دسته اهرمی آن زاماک است که کیفیت را دو چندان میکند و رنگ آن براق است همینطور علمک آن داری فابلیت چرخش 360 درجه است شما میتوانید این مدل را با تخفیف ویژه در فروشگاه هودینگ با نمایندگی فروش طوفان فلز با قیمتی استثنائی خریداری کنید.
شما میتوانید در هودینگ نمایندگی فروش طوفان فلز از هر کجای ایران که میخواهید خریداری کنید و یا محصولات را در سایت ما مشاهده، مقایسه و بررسی کنید و در نهایت خرید کنید لیست قیمت شیرآلات طوفان فلز و قیمت به روز شیرآلات طوفان فلز مدل ندا،دنا و دیگر مدل ها را ببینید.

شیرآلات راسان

این شرکت از سال ۱۳۷۶ شروع به کار کرده است. ایده اولیه راسان تولید محصولات ایرانی با کیفیت آلمانی بوده که طی این سال ها با تلاش تیم متخصص خود، تا حد بالایی به این هدف رسیده است. محصولات این شرکت را شیرآلات فانتزی، اهرمی و کلاسیک تشکیل می‌دهند. تنوع محصولات بسیار مناسب و در حدود ۳۰۰ قطعه با رنگ‌های متنوع سفید، کروم، طلایی است.

شیرآلات ساختمانیKWC

کی دبلیو سی یک برند با اصالت سوییسی است که در سال 1380 با عقد قراردادی با شرکت شیرآلات ایران رسما همکاری خود را با این برند در ایران آغاز نمود، با توجه به نوع همکاری، تمامی محصولات KWC با تکنولوژی کاملا متفاوت نصبت به دیگر برند‌ها تولید می‌شود و معمولا محصولات این برند به صورت چشمی، لمسی، توکار روانه بازار می‌شود.

شیرآلات تپس

شرکت تولیدی صنعتی شیرآلات تپس، در حدود سه دهه پیش با هدف تولید و توزیع شیرآلات بهداشتی-ساختمانی با نام تجاری گلدیس زرین، تولیدات با کیفیت و براساس استانداردهای روز دنیا که در آن آلیاژ مواد اولیه مصرفی از جمله میزان سرب رعایت شده و با بسترسازی و ایجاد تجهیزات و ماشین آلات به روز و مدرن دنیا و نیز با روش های تولید صحیح و هدفمند و مواد اولیه مناسب تاسیس گردید.

شیرآلات درخشان

 این برند ازجمله بهترین شیرآلات محسوب می‌شود که بیشتر در تولید انواع ابزارآلات ساختمانی، لوازم آشپزخانه و شیرآلات بهداشتی فعالیت دارد. شرکت شیرالات درخشان با بیش از بیست سال سابقه بیشتر درزمینۀ تولید شیرآلات بهداشتی ساختمانی فعالیت می‌کند. شیرآلات درخشان از کیفیت بالا طراحی زیبا و قیمت مناسب برخوردارند. همچنین خدمات پس از فروش مناسبی را ارائه می‌دهند.

سخن نهایی

حال تمام برندهایی که در اینجا نام برده شد دارای فاکتورهای منحصر به فرد هستند که میتوانند به شما اطمینان یک خرید عالی را بدهند. از جمله ی این فاکتورها:

    استفاده از آلیاژ برنج برای تنه ی این شیرآلات، به دلیل استحکام بالا و مقاومت در برابر آب و بهترین ماده برای سطوح شیرآلات.
    داشتن طراحی ظاهری و تنوع سبک در شیرآلات ایرانی که بدون اغراق پیشرفت قابل توجهی داشته اند.
    آبکاری در شیرآلات مطرح ایرانی درست مانند نمونه‌های خارجی با کروم و الکترواستاتیک انجام می‌ شود.
    قطعات فنی و کارتریج استفاده شده در محصولات، وارداتی از کشورهای پیشرو اروپایی مانند اسپانیا میباشد.

منبع:

ماوی هام

چارسو

ایلنا


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: شیرالات , ماوی هام , دیجی کالا , ایلنا , چارسو , شودر , قهرمان , راسان ,

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید