تاریخ : جمعه 8 مرداد 1400
نویسنده : فردین فروغی


قهرمان کارخانه تولید کننده شیرآلات بهداشتی در کشور که سابقه تولیدش به بیش از 30 سال می رسد. این مجموعه در استان اردبیل در روستای بلداشی شهرستان گرمی به مساحتی حدود 30 هکتار و زیر بنایی حدود 1000 متر که شامل کارخانه، سوله، کارگاه و بخش اداری می باشد.

شرکت قهرمان یکی از پیشتازان در صنعت تولید شیرآلات ساختمانی در کشور بوده و محصولات این شرکت با بهره گیری از دستگاه ها و ماشین آلات روز و مهندسین با دانش نوین و کارگران مجرب روانه بازار می گردد.

محصولات این کارخانه در حال حاضر شامل انواع شیرآلات ساختمانی روکار، توکار، چشمی، بیمارستانی، تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی و … می باشد.
شیرالات قهرمان

کیفیت و تنوع محصولات شیرالات قهرمان

شیر قهرمان از نظر کیفیت نیازی به معرفی ندارد چرا که شاید هرکسی حداقل یک بار از محصولات این کارخانه استفاده کرده و از میزان کیفیت و عمر طولانی شیرآلات قهرمان آگاهی دارد.
شرکت قهرمان دارای سبد کالای متنوع و متعدد می باشد که در آن انواع شیرآلات کلاسیک و اهرمی، فلاش تانک و… موجود است. این مجموعه در طرح ها، رنگ ها، مدل ها و وزن های مختلف عرضه شده اند تا مشتریان قهرمان با هر سلیقه و هر توان مالی امکان خرید از این واحد تولیدی را داشته باشند.

حوزه‌های فعالیت کارخانه قهرمان

حوزه فعالیت کارخانه قهرمان، به تولید شیرآلات و تجهیزات این چنینی محدود می‌شود. از محصولاتی که این مجموعه بزرگ تولیدی به بازار عرضه می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:• شیرآلات بهداشتی• شیرآلات ساختمانی
• شیرآلات الکترونیکی
• شیرآلات بیمارستانی
• تجهیزات مورد نیاز حمام

هر کدام از این محصولات، در دسته‌بندی مدل‌های مختلف بهترین برند شیرآلات ایرانی قهرمان قرار می‌گیرند.

خرید اینترنتی شیر قهرمان

خرید اینترنتی شیرآلات در حال حاضر یکی از بهترین و در عین حال راحت ترین نوع خرید می باشد زیرا شما می توانید انواع مختلف مدل های شیرآلات قهرمان را از سایت کالا 118 مشاهده کنید و از لحاظ ظاهر عکس همه مدل شیر های قهرمان در سایت هست با هم مقایسه کنید

و از لحاظ هزینه، قیمت تک تک مدل های قهرمان در سایت ثبت شده است و به راحتی می توانید مشاهده کنید.

برای خرید شیرالات قهرمان کلیک کنید.

گارانتی شیرآلات قهرمان

موقع خرید اینترنتی شیرآلات قهرمان از سایت کالا118 به همراه محصول خریداری شده گارانتی و خدمات پس از فروش آن را نیز دریافت می کنید.

کمپانی قهرمان برای این محصول یعنی انواع شیر آلات گارانتی ۵ ساله و خدمات پس از فروش ۱۵ ساله در نظر گرفته است. حتی تعمیرات این محصول با درخواست از نمایندگی در محل انجام خواهد شد.

صادرات برند قهرمان

تولیدات کارخانه قهرمان دارای استاندارد های بین المللی است و قابلیت رقابت با کشورهای صنعتی دنیا را داراست. به همین جهت بخش کلانی از تولیدات این مجتمع تولیدی به بیش از ۳۰ کشور جهان صادر می گردند. به همین سبب نقش مهمی در ارز آوری در ناحیه ی صادرات شیرآلات بهداشتی برای کشور عزیزمان را دارد.

شیرآلات قهرمان مدل اسپانیایی

طراحی ست کامل شیرآلات مدل اسپانیایی قهرمان، همگی به صورت اهرمی است. در بازار می‌توان خرید این شیرآلات را تنها در رنگ کرومی انجام داد. ست کامل با ظاهری ساده و رنگی همه‌پسند باعث شده است تا فروش خوبی در بازار خرید داشته باشد. قیمت شیرآلات از مدل اسپانیایی، به خاطر طراحی ساده از قیمت مناسبی برخوردار است. لیست قیمت ست کامل این مدل را می‌توانید به راحتی از لینک زیر مشاهده کنید.

شیرآلات قهرمان مدل آلمانی

طراحی ست کامل شیرآلات آلمانی قهرمان، توسط طراحان آلمانی انجام شده است. ست کامل این مدل از شیرآلات قهرمان شامل ظرفشویی، تو کاسه، دیواری، توالت و دوش می‌شود که هم به صورت تکی و هم ست کامل، بازار خرید بسیار خوبی دارد. قیمت خرید شیرآلات آلمانی برند قهرمان، نسبت به قیمت خرید مدل‌های جدید مناسب‌تر است. بدون شک، گران‌قیمت بودن محصولات قهرمان به خاطر بالا بودن سطح کیفیت است.

انواع مدل شیرالات قهرمان

شیرآلات قهرمان مدل ایتالیایی

طراحان ایتالیایی، ست کامل این شیرآلات را طراحی کرده‌اند و جالب است بدانید که کارتریج‌های مورد استفاده در ساختار ست کامل شیرآلات، همگی ایتالیایی هستند. خرید ست کامل شیرآلات ایتالیایی برند قهرمان به خاطر اهرمی بودن و قیمت مناسب، به شدت توصیه می‌شود.
در مقایسه با شیرآلات دیگر در بازار خرید، کیفیت و همچنین قیمت شیرآلات قهرمان قابل قبول‌تر خواهد بود. قیمت خرید را می‌توان از بخش فروش این شرکت و فروشگاه‌های معتبر استعلام گرفت.

شیرآلات قهرمان مدل تتراس و تتراس ۲

یکی از مدل‌های متفاوت شیرآلات قهرمان که ست کامل آن در بازار خرید شامل ظرفشویی، دوش، توکاسه و توالت می‌شود، تتراس نام دارد. ست کامل این مدل تنها در رنگ کروم به بازار خرید عرضه شده است و با وجود کیفیت بالایی که استیل بدنه آن دارد، قیمت مناسبی خواهد داشت.خرید ست کامل شیرآلات تتراس به کسانی پیشنهاد می‌شود که طرفدار طراحی ظریف، تنظیم آب اهرمی و قیمت مناسب هستند.

منبع:

https://maviham.com

http://www.ghahramantaps.com/


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: قهرمان , شیرالات , شیرالات قهرمان , خرید شیرالات , ماوی هام ,
تاریخ : جمعه 8 مرداد 1400
نویسنده : فردین فروغی

می خواهیم به روش هایی برای ساخت بهترین تشویقی سگ می پردازیم. ساخت تشویقی برای سگ ها یکی از موضوعاتی است، که این روز ها ذهن بسیاری را به خود درگیر کرده است. سگ ها عاشق تشویقی ها هستند، به شکلی که یکی از راه های انگیزه دادن به این جانداران، استفاده از تشویقی است. تشویقی ها به مربی ها و یا صاحب آن ها در فرآیند آموزش بسیار کمک می کند.

استفاده از تشویقی ها بسیار پر کاربرد است، به نحوی که به صاحب سگ کمک می کند، تا سگ خود را مورد تربیت قرار داده و یا به سلامت او و تمیز کردن او رسیدگی کند. به همین خاطر است، که بهتر است فردی که صاحب سگ می باشد، تشویقی ها را بشناسد و از شیوه ساخت آن ها مطلع باشد. تا از این طریق بتواند با سگ خود به خوبی ارتباط بگیرد.

تشویقی سگ

ویژگی تشویقی مناسب برای سگ شما

تشویقی‌ سگ انواع مختلفی دارد و باید متناسب با وزن، سن، اندازه و قدرت فک سگ آن را انتخاب کنید زیرا تشویقی سگ ‌های بزرگ و تشویقی سگ‌های کوچک با هم متفاوتند؛ جویدن تشویقی سگ‌ های بزرگ برای سگ کوچک بسیار سخت است و ممکن است که به آن علاقه نشان ندهد به همین دلیل بهتر است متناسب با او جثه و اندازه دهان سگ انتخاب شود تا جویدن آن برای او سخت نباشد‌. برای سگ های نژاد بزرگ به دلیل داشتن فک قوی تر بهتر است از تشویقی های سفت و زمان بر استفاده کنید تا با این کار هم باعث تمیز شدن دندان ها شود و هم قدرت فک را بیشتر کند.

برای خرید تشویقی گربه کلیک کنید.

نکات مهم در خرید غذای تشویقی سگ چیست؟

بهترین اقدام برای خرید غذای تشویقی سگ، مطالعه راهنمای خرید غذای تشویقی سگ است. با خواندن راهنمای خرید و دستورالعمل مندرج روی بسته می‌توانید بهترین خرید را داشته باشید.

شما با توجه به نژاد، سن، اندازه، وزن و ذائقه سگ خود می‌توانید، غذای تشویقی را تهیه کنید. برای مثال اگر شما سگ بزرگی دارید باید دقت کنید، غذای تشویقی بسیار کوچک نباشد و برعکس. علاوه‌بر این سگ‌های مسن که آواره‌های ضعیف‌تری دارند باید از غذاهای تشویقی نرم استفاده کنند و برعکس سگ‌های جوان یا توله سگ‌ها برای تقویت دندان،علاوه بر استفاده از تمیزکننده دندان سگ ، لازم است از تشویقی‌های جویدنی یا ژلاتینی استفاده کنند.

وزن سگ نیز گزینه‌ای قابل اهمیت است. برای مثال اگر سگ لاغر و پر تحرکی دارید می‌توانید تشویقی‌های پر کالری‌تری خریداری کنید و برعکس اگر سگ چاق یا کم فعالیتی دارید لازم است از تشویقی‌های گیاهی یا رژیمی استفاده کنید.

بهتر آن است که هر چند مدت تشویقی سگ‌تان را عوض کنید تا غذای تشویقی برای سگ تکراری نشود. در صورتی که سگ شما تشویقی خریداری شده را نمی‌خورد می‌توانید متوجه شوید که آن طعم یا نوع تشویقی را دوست ندارد، پس سگتان را اذیت نکنید و تشویقی دیگری را امتحان کنید.

نکته قابل توجه دیگر آن است که سعی کنید غذای تشویقی‌ را با مطالعه راهنمای خرید غذای سگ انتخاب کنید و دقت داشته باشید که غذا از مواد طبیعی و به دور از مواد افزودنی تهیه شده باشد.

سن تشویقی دادن به سگ

توله سگ ها بعد از دوماهگی میتوانند از تشویقی های نرم استفاده کنند و صاحبان آنها باید سعی کنند که با امتحان چند تشویقی، طعم مورد علاقه سگ خود را تشخیص دهند.

زمان تشویقی دادن به سگ

زمان تشویقی دادن به سگ، باید در میان وعده های اصلی غذایی سگ باشد(نه قبل یا بعد از وعده غذایی)

انواع تشویقی سگ چیست؟

در بازار، تشویقی‌های سگ در انواع و اقسام مختلف عرضه می‌شوند و این تنوع محصول سبب می‌شود در انتخاب غذای مورد نظر دچار تردید شویم. شما می‌توانید با استفاده از راهنمای خرید تشویقی سگ با توجه به سن، اندازه بدن، نژاد، وزن، ذائقه سگ و حتی قیمت، تشویقی‌های موجود در بازار را خریداری کنید.

خرید تشویقی گربه

تشویقی نرم:


این تشویقی‌ها بافت نرمی دارند و به عصاره یا طعم گوش آغشته هستند. تشویقی نرم برای سگ‌های پیر که دندان ضعیفی دارند و یا برای توله سگ‌ها مناسب است.

تشویقی جویدنی:

تشویقی جویدنی و سخت به نسبت تشویقی نرم، بافت سفت‌تر دارد. این نوع میان وعده معمولا تکه‌ای گوشت، استخوان و یا بخشی از غضروف حیوانی است. تشویقی سخت، مورد علاقه انواع سگ است.

تشویقی رژیمی:

این تشویقی به دلیل کالری کمی که دارد برای سگ‌های پیر و یا سگ‌هایی که دچار اضافه وزن هستند بسیار مناسب است.

تشویقی استخوانی:

این نوع تشویقی از ژلاتین حیوانی تهیه شده و مناسب برای دهان و دندان سگ است. تشویقی استخوانی با بافتی که دارد به تقویت دندان بسیار کمک می‌کند.

تشویقی بیسکوییتی:

تشویقی بیسکوییتی در طعم‌های مختلف و بافت ترد نیز یکی از میان وعده‌های مورد علاقه سگ‌ها است.

مواد اولیه تشویقی سگ چیست؟

برای ساخت تشویقی سگ لارم است تا به عنوان مواد اولیه در ابتدا مواد ممنوعه و مواد مغذی را بشناسید. چرا که لازم است تا برای حفظ سلامتی سگ خود این نکات را در نظر داشته باشید. تشویقی که برای پت خود در نظر می گیرید، بهتر است که دارای مواد مغذی و مقوی باشد، تا سگ شما هر چه بهتر و بیش تر رشد کند.

در مواد اولیه ای که برای سگ خود به کار می برید، در نظر داشته باشید که سگ شما به آن حساسیت نداشته باشد. در کنار نیز حتما از مواد و میوه هایی بهره بگیرید که سگ شما به آن علاقه مند است. حتما توجه داشته باشید، که تشویقی های خود را در داخل فریزر قرار دهید و در معرض هوا نباشند. بهتر است از مواد تازه نیز بهره بگیرید که برای سگ شما مقوی تر است.

تشویقی هایی که برای سگ خود درست می کنید را تا مدت زمان 6 ماه می توانید، در فریزر قرار دهید. در آخر نیز تشویقی ها را قبل از مصرف در حدود 10 ال 20 دقیقه در هوای آزاد قرار دهید، تا یخ آن آب شده و آماده مصرف شود.

چگونه به سگ خود برای آموزش دیدن انگیزه دهید؟

سگ­ به طور معمول کمی خودخواه است.
او نمی­خواهد کاری را انجام دهد فقط به این دلیل که شما می­خواهید او این کار را انجام دهد.
برای او باید چیزی جهت ایجاد انگیزه وجود داشته باشد.
خوشبختانه برای شما، مقدار تشویقی سگ و ایجاد انگیزه می­تواند از منابع فراوانی حاصل شود،
از دادن غذای تشویقی تا چهره خندان شما و حتی صدای هیجان زده تان برای سگ شما با اهمیت است.
دستان خود را با ملایمت بالای سر سگ خود نگه دارید و ناگهان او انگیزه­ای برای نشستن خواهد داشت.

اهداف تشویقی سگ:

  • خوشحال کردن سگ
  • تشویق سگ پس از انجام یک کار خوب
  • تربیت و آموزش دادن به سگ
  • مکمل ویتامین‌ها، پروتئین ها و مواد معدنی مورد نیاز
  • کمک به سلامت دندان‌ها
  • کمک به حفظ سلامت پوست و مو
  • کمک به مفاصل و استخوان ها
  • کمک به سیستم گوارشی
  • و…

منبع:

https://animalkadeh.com/

https://uk.bellfor.info/healthy_dog_snacks

https://www.nomnomnow.com/learn/article/choose-the-best-treats-for-your-dog

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: گربه , سگ , تشویقی , پت شاپ , انیمال کده ,
تاریخ : جمعه 8 مرداد 1400
نویسنده : فردین فروغی

همه کسانی که خودرو دارند بخوبی از نقش لنت ترمز در سیستم ترمز اتومبیل و مزایای تعویض آن آگاهند اما کمتر کسی از بهترین زمان تعویض لنت ترمز و مضرات تعویض بموقع آن اطلاع دارد.عدم توجه به زمان تعویض لنت ترمز موجب خرابی در سیستم ترمز و در نتیجه ترمز نگرفتن خودرو در هنگام حرکت می شود.
شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که بهترین زمان تعویض لنت ترمز چه زمانی است؟ با مطالعه مطالب زیر به یک درک صحیح از بهترین زمان تعویض لنت ترمز ، راههای تشخیص تمام شدن لنت ترمز ، علائم تمام شدن لنت ترمز عقب و تشخیص لنت ترمز خوب خواهید رسید.

نشانه خرابی لنت ترمز

خرابی سیستم ترمز

طبق یک گزارش معتبر ، خرابی ترمز حدودا باعث ۵ درصد از تصادفات اتومبیل در ایالات متحده می شود . ممکن است فکر کنید ۵ درصد رقم ناچیزی است . اما وقتی متوجه می شوید سالانه چه عدد خیره کننده تصادف در آمریکا رخ می دهد ، این واقعیت کمی برای شما شوکه کننده می شود . این آمار سالانه از تصادفات ۵.۶ میلیون تصادف اعلام شده است ، با این حساب ۵ درصد از این رقم چیزی حدود ۲۸۰۰۰۰ هزار تصادف می شود.

لنت ترمز خودرو چیست؟

قبل از آن که بخواهیم روش‌های تشخیص تمام شدن لنت ترمز را بیان کنیم بهتر است بدانیم لنت ترمز چیست.
لنت ترمز خودرو از قطعه‌هایی تشکیل شده که پس از گذشت دوره زمانی (که آن دوره زمانی هم به شرایطی بستگی دارد) نیاز به تعویض دارد.
هر راننده‌ای باید اینچنین مسائل مربوط به خودرو‌ی خود را بداند تا بتواند مشکل‌های پیش بینی نشده و قابل پیش بینی را رفع کند.
در خودرو‌های گذشته، لنت‌هایی مورد استفاده قرار می‌گرفت که عاملی سرطان زا بود. با گذشت زمان لنتی طراحی و ساخته شد که عامل سرطان زایی را ایجاد نکند. اگر چه قیمت آن افزایش پیدا کرد، اما از به خطر افتادن و ایجاد عامل سرطان جلوگیری کرد. این لنت‌ها از جنس سرامیک بوده و عملکرد آن‌ها کاملا مناسب است.
همانطور که گفته شد لنت‌ها طول عمر یا بازه زمانی برای تعویض دارند که به شرایطی بستگی دارد. از این شرایط می‌توان به شیوه رانندگی و نحوه ترمزگیری راننده، نوع لنت، تعداد سرنشینان خودرو، نوع خودرو و محلی که در آن خودرو حرکت می‌کند اشاره کرد.

زمان تعویض لنت ترمز 

برای افراد عادی که چیز زیادی در مورد اتومبیل خود نمی دانند ، مهم است که حتی فقط اصول اولیه در مورد هر چیز را بدانند . دانستن نکات مهمی مانند لنت و زمان تعویض لنت ترمز یک امر ضروری است . بخصوص که امنیت خود و خانواده تان به آن بستگی دارد ، لزومی ندارد که حتما نحوه تعویض لنت را بلد باشید یا خودتان لنت ترمز را عوض کنید ، فقط باید بدانید چه وقت و چه زمانی موقع تعویض آن است و لنت ترمز خود را از چه فروشگاه معتبری تهیه کنید .

نکات کلیدی هنگام انتخاب بهترین زمان تعویض لنت ترمز

در انتخاب بهترین زمان تعویض لنت ترمز به نکات زیر دقت نمایید این نکات از جمله نکات کلیدی هنگام انتخاب بهترین زمان تعویض لنت ترمز هستند:

    بهترین زمان تعویض لنت ترمز ثابت نیست و نمی‌توان آن را از قبل تعیین کرد.
    علاوه بر آن مدت رانندگی در ترافیک تاثیر به سزایی در کیفیت لنت شما دارد.
    پس از تعویض لنت دقت کنید که بیش از حد متعارف وزن تعبیه شده بر خودرو خود سوار نکنید.
    کوتاه بودن یا بلند بودن عمر این قطعه از خودرو بستگی به چگونگی استفاده از خودرو دارد.
    لنت ترمز یک قطعه‌ی دائمی در خودرو نیست و پس از گذشت مدت زمان معینی باید با نمونه‌ی جدیدی جایگزین شود.
    اگر تعداد ترمزهای ناگهانی که در سرعت‌های بالا گرفته می‌شود بیش از حد معینی باشد عمر مفید لنت کاهش می یابد.

برای خرید لنت ترمز الیگ کلیک کنید.

نشانه‌هایی برای پیدا کردن زمان تعویض لنت ترمز

راننده‌ی حرفه‌ای بودن صرفا به راندن با سرعت بالا، لایی کشیدن و یا تمیزکردن بدنه‌ی خودرو نیست. یک راننده‌ی خبره چشم‌ها، گوش‌ها، حس بویایی و حتی لامسه‌ی قوی‌ای دارد که از تمام این ابزارها در جهت کنترل خودرو بهره می‌برد. در هنگام رانندگی گاهی صدای ضبط را کم کنید و به خودرو دقت کنید. عوامل زیر نشانه‌هایی هستند که برای شما پیام‌های جدی‌ای خواهند داشت.

لنت ترمز الیگ

سوت کشیدن لنت ترمز

یکی از علائم تمام شدن لنت ترمز، صدای سوتی است که در هنگام ترمز کردن به گوش می‌رسد. علت سوت کشیدن لنت ترمز، آن است که در برخی خودروها سیستم ترمز به گونه‌ای طراحی شده‌است که در هنگام نازک شدن لنت ترمز، صدای سوت بلندی تولید می‌شود. مکانیزم تولید این صدا از طریق قرار دادن زبانه کوچکی در کنار لنت عمل می‌کند.

لرزش پدال ترمز

اگر تابه‌حال با خودرو مجهز به سیستم ترمز ABS مجبور به توقف شدید شده باشید، مسلما لرزش پدال ترمز را تجربه کرده‌اید. علت این امر تماس‌های سریع و ممتد لنت با روتور بوده که ایجاد لرزش می‌کند. اگر با چنین وضعیتی در هنگام ترمزهای عادی مواجه شدید، سیستم ترمز خودرو شما مشکل دارد.

به‌طور کلی وجود لرزش در پدال ترمز به‌معنای سطح ناهموار روتور بوده که این بازخورد را به راننده منتقل می‌کند. روتورها معمولا تحت فشار بسیار زیاد، دچار تغییر شکل می‌شوند. گرمای ناشی از اصطکاک در زمان ترمزهای شدید برای مثال در هنگام رانندگی در مسیرهای شیب‌دار می‌تواند شکل روتور را تغییر دهد.

اگر شما اخیرا فشار زیادی را به سیستم ترمز خودرو وارد نکرده‌اید ولی همچنان در پدال ترمز خود احساس لرزش می‌کنید، شاید چرخ‌های شما بالانس نباشد. برای رفع مشکل در هنگام لرزش پدال ترمز، به مکانیک مراجعه کنید.

پایین رفتن بیش از حد سطح روغن ترمز:

زمانی که سطح مخزن روغن ترمز خودرو شما بیش از حد معمول پایین برود و در سیستم ترمز خودرو هم هیچگونه نشتی یافت نشود باید میزان لنت ها چک شود. چون جلو رفتن پیستون های ترمز در سیستم ترمز با پر شدن روغن ترمز در پشت پیستون همراه است و این امر باعث پایین رفتن سطح روغن ترمز در مخرن مربوطه خواهد شد.

کشیدن خودرو در هنگام ترمز:

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که به هنگام رانندگی احساس کنید کنترلی بر روی ماشین ندارید یا به هنگام ترمزگیری، اصلا خودرو گوش به فرمان شما نیست، انگار که لنت ترمزهای شما از کار افتاده است. این‌ها همگی می‌تواند حاکی از خرابی سیستم ترمز و به تبع آن لنت ترمز باشد. اگر در تعویض قبلی تنها یک لنت را عوض کرده باشید، پس از اتمام لنت دیگر، در هنگام ترمز، خودرو به سمت لنتی که توان بیشتری دارد کشیده می‌شود که می‌تواند در بزرگراه‌ها بسیار خطرآفرین باشد و حتی باعث انحرافات خطرناک خودرو شود.

درواقع در یک چرخ کالیپر چسبیده است و این امر باعث تولید نامتعادل اصطکاک خواهد شد. همچنین چنان‌چه نیروهای اعمالی به چرخ‌ها یکسان نباشد باید دوباره منتظر کشیده شدن خودرو به یک سمت باشید. البته ناگفته نماند که کشیده شدن خودرو تنها به‌دلیل این عارضه نیست و ممکن است ناشی از آسیب‌های جلوبندی خودرو، کم بودن ‌باد تایرها، ساییده شدن لاستیک‌ها و چند عامل دیگر نیز باشد.

 ترمز خودرو به خوبی عمل نکند یا به اصطلاح کشیده شود

زمانی که از ترمز خودرو در حال حرکت استفاده می‌شود، اگر خودرو به ترمز جواب ندهد یا مجبور شویم که پدال ترمز را خیلی فشار دهیم و یا زمانی که ترمز می‌گیریم و خودرو به سمتی کشیده می‌شود، به این معناست که لنت یا لنت‌های ترمز تمام شده و نیاز به تعویض دارد.

نکته: اگر به هنگام تعویض لنت، پیش خود فرض کنیم که فقط یکی از لنت‌ها نیاز به تعویض شدن دارد، این عمل بسیار اشتباه و حادثه آفرین است؛ چرا که تمامی لنت‌ها باید هم‌زمان تعویض شوند و به یک اندازه باشند. اگر فقط یکی تعویض شود باعث می‌شود تا خودرو در ترمزگیری در سرعت‌های جاده‌ای، به سمتی کشیده شوند که لنت بیشتری دارد. این موضوع باعث می‌شود خودرو منحرف شده و باعث خسارت‌های جبران ناپذیر خواهد شد.

کشش فرمان

اگر خودروی شما در هنگام ترمزگیری به یک طرف کشیده می‌شود ممکن است نشانه این باشد که لنت‌های ترمز به طور نامتقارن خورده شده یا ماده‌ای خارجی در روغن ترمز وجود دارد. در این حالت ممکن است خودروی شما نیاز به تنظیم ترمز یا تعویض روغن ترمز داشته باشد.

چراغ نشانگر روشن می شود :

نشانه ی دیگری که زمان تعویض لنت ترمز است این است که چراغ نشانگر روشن می شود . همه اتومبیل ها مجهز به سیستم هشدار دهنده ی لنت ترمز نیستند (احتمالا در هنگام نوشتن این مقاله بر روی پراید نصب شده باشد این سیستم هشدار !!!) در بیشتر وسایل نقلیه چراغ هشدار لنت ترمز فرسوده زرد و گاهی قرمز است . چراغ لنت ترمز فرسوده نباید با چراغ اخطار ترمز که همیشه قرمز است اشتباه گرفته شود ، چراغ اخطار ترمز برای مشخص کردن خطاهای احتمالی در سیستم ترمز خودرو است .

افزایش طول عمر لنت ترمز

چه کنیم تا عمر لنت ترمز خود را افزایش دهیم؟

عوامل زیر به افزایش عمر لنت ترمز کمک کرده و سبب تغییرات جدی در بهترین زمان تعویض لنت ترمز می شوند:

    رانندگی ایمن
    کاهش بار خودرو
    کاهش ترمز ناگهانی
    عدم ترمز گرفتن در سرعت بالا

منبع:

https://revitakhodro.com

https://mzwmotor.com/brake-rotor-pads-guide/

https://www.edmunds.com/how-to/how-to-change-your-brake-pads.html


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: لنت ترمز , ماشین , الیگ , لنت ترزم الیگ , خرابی , خودرو , رویتا خودرو ,
تاریخ : جمعه 8 مرداد 1400
نویسنده : فردین فروغی

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند روزانه حداقل پنج سهم میوه و سبزیجات باید در سبد غذایی افراد قرار بگیرد چرا که این مواد غذایی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری را به بدن می‌رسانند.

ویتامین‌های گروه B موجود در انواع و اقسام سبزی برای تولید انرژی، ساخت هورمون‌ها و عملکرد سیستم عصبی ضروری است. نقش ویتامین E در سلامت پوست و مو هم به اثبات رسیده است؛ ویتامینی که خواص ضدالتهابی دارد و باعث پیشگیری از گرفتگی عروق می‌شود.

سبزی خشک چیست؟

سبزی خشک مجموعه‌ای از سبزی‌های خوراکی باشد که در تهیه غذاهای مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد و غذاهای شما را خوشمزه می‌کند. این سبزی‌ها را معمولاً در فصل‌هایی از سال که به وفور در دسترس می‌باشند با روش‌های مختلفی تبدیل به سبزی خشک می‌کنند.
این نوع از سبزی‌ها استفاده‌های فراوانی دارند و در غذاهای مختلفی استفاده می‌شوند و با توجه به خشک شدن آن‌ها مزایای زیادی را نیز دارا می‌باشند.

سبزی خشک

تفاوت سبزی خشک و تازه

سبزیجات و صیفی جات از دیرباز تا کنون به عنوان غذای سالم برای حفظ سلامتی و مبارزه با بیماری ها شناخته شده اند. مطالعات و تحقیقات مختلف نیز پتانسیل آن ها برای کمک به محافظت از بدن در برابر بیماری های مزمن از جمله سرطان، دیابت و بیماری های قلبی، فراهم آوردن مقادیر باورنکردنی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را اثبات کرده اند. استفاده از سبزیجات، به شما کمک می کند تا وعده های غذایی سالم تری داشته باشید و بدون افزودن مواد غیرسالم و چاق کننده، طعم بی نظیری به غذایتان ببخشید و بدن سالم و کاملا متناسبی داشته باشد. در این میان ممکن است این سوال برای شما به وجود آید که آیا استفاده از سبزی خشک برای طعم دار کردن و خوش عطر نمودن غذا تفاوتی با افزودن سبزی تازه دارد یا خیر؟

خواص سبزی خشک

 

  • نوع موجود در سبزی خشک نسبت به سبزی تازه بیشتر بوده و شما در همه فصول می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.
  • ماندگاری سبزی خشک به علت خشک شدن و هم‌چنین حذف قسمت‌های اضافه آن بسیار بیشتر از سبزی‌های تازه می‌باشد.
  • در دسترس بودن؛ یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از سبزی‌های خشک می‌باشد و شما در هر زمانی می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه‌های مختلف تهیه نمایید.
  • مهمتر از همه تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در سبزی تازه در سبزی خشک نیز وجود دارد و بدن شما به راحتی می‌تواند آن‌ها را جذب نماید.
  • سهولت در استفاده یکی دیگر از مزایای استفاده از سبزی‌های خشک می‌باشد و دیگر شما نگران وقت نداشتن و یا تمیز کردن سبزی‌های تازه برای استفاده نخواهید بود.
  • سبزی‌های خشک شده دارای قیمت مناسب‌تری بوده و صرفه اقتصادی نیز دارد.
  • دیگر مزیت سبزی‌های خشک شده نسبت به سبزی تازه این است که شما دیگر نگران پیدا کردن و خرید سبزی تازه، تمیز و پاک کردن آن، اندازه بودن سبزی تازه، به موقع آماده شدن، پختن آن به مدت زیاد و … نخواهید بود و به راحتی با استفاده از سبزی های خشک می‌توانید در زمان دلخواه، بدون دغدغه و با خاطری آسوده غذای موردعلاقه خود را پخت نمایید.

مرزنجوش خشک

مرزنجوش گياهي بسیار خوشبو و از خونواده ی اورگانو محسوب می شه، این سبزی تا طول ۷۰ سانتي‌متر رشد مي‌كنه. برگ‌هاي گیاه بيضي شكل بوده و برای تهیه ی غذا در آشپزي و همچنین پزشكي سنتي به کار می ره. معمولاً گياه تازه مرزنجوش کمتر در دسترس قرار می گیره و مردم برای استفاده اون رو از عطاري‌ها و فروشگاه ها تهيه می کنن.

آویشن خشک

آويشن گياهي خیلی معطره که گاهی تا ارتفاع ۴۵ سانتي‌متری رشد می کنه و انواع گوناگونی داره، آویشن گونه و انواع مختلفی داره که در کشور ما بیشتر نوع آويشن شيرازي اون طرفدار بسياري داره و نوع تازه ی اون در نقاط کمی از کشور در فصل های خاصی در دسترسه.

پیازچه خشک

پيازچه گياهي پرطر فدار با رایحه ی ملايم پيازه که هم ريشه و هم ساقه‌ ی اون مصارف زیادی داره؛ این سبزی در خاك مرطوب، غني از املاح و تقریباً در هر نوع آب و هوايي قابلیت کشت و رشد داره و انواع مختلف این سبزی شكل، عطر و طعم متفاوتي دارن.

ترخون خشک

ترخون یک سبزی خوش عطر و دارای برگ‌هاي باريك و تيره‌ رنگه، ارتفاع این سبزی در مواردی تا يك متر مي‌رسه. در اوايل بهار ساقه ی تازه داره و در بقیه ی فصل ها دارای ساقه ی خشك و سفته که قابل استفاده نيست. عطر گیاه شبيه به باديانه و در فصل های سرد سرما در دسترس نیست. گیاه ترخون طبیعت گرم و خشکی داره و نوع وحشی اون خیلی گرمتر و خشکتر از نوع کاشته شده ی اونه. ترخون خشک کننده ی رطوبتهاست و بادها و گازها و اخلاط لزج رو از بین می بره.

میزان استفاده از سبزی خشک در غذاها

برای استفاده از سبزی‌های خشک شده در غذاهای مختلف شما می‌توانید بر اساس تجربه و سلیقه خود هر مقداری را که دوست دارید مصرف نمایید. ولی میزان مصرف آن بر اساس استاندارد برای هر نفر به مقدار 7 تا 8 گرم می‌باشد.
البته این میزان در غذاهای مختلف می‌تواند متغیر باشد و همه چیز در مصرف سبزی خشک به سلیقه شما در پخت و پز بستگی دارد.

طریقه استفاده سبزی خشک

طریقه مصرف سبزی خشک

برای استفاده از سبزی‌های خشک شده در غذاهای مختلف بهتر است تا به مقدار مصرف خود آن را جدا کنید و پس از آن به مدت 45 دقیقه سبزی‌ها را در آب قرار دهید تا به خوبی خیس خورده و آماده استفاده در غذا شود. حتما به این تایم زمانی دقت داشته باشید چون خیس خوردن کافی سبزی خشک می تواند مزه و پخت آن ها را در غذا بهتر نماید و غذای شما را خوشمزه‌تر کند.

شیوه نگهداری سبزی خشک

گیاهان و سبزیجات خشک، در حالت ایده آل باید در جای خشک و خنک و ظروف شیشه ای و در بسته که امکان ورود و خروج هوا به آن ها وجود ندارد، نگهداری شوند. از سوی دیگر، گیاهان و سبزیجات تازه باید در یخچال نگهداری شوند. بسته بندی آن ها در ظروف دردار و انواع کیسه نیز به منظور جلوگیری از رطوبت گیری و کپک زدن سبزیجات نکته ای است که برای حفظ و نگهداری طولانی تر آن ها مفید است.

همچنین باید توجه داشته باشید که تا چه مدت می توانید گیاهان معطر و سبزیجات مختلف را نگهداری نمایید. برخی سبزیجات سریع تر خشک می شوند و طعم و قدرت خود را از دست می دهند. یک راه عالی برای ماندگاری بیشتر گیاهان و سبزیجات تازه این است که آنها را برای استفاده های بعدی خرد و منجمد کنید. با این کار تا حدی می توان تازگی آن ها را نیز حفظ کرد.

در پایان، این انتخاب شماست که از سبزیجات خشک یا معطر برای خوش عطر و طعم نمودن غذاهای خود استفاده کنید. طبیعی است که عواملی همچون در دسترس بودن، راحتی و موقعیت مناسب، سلیقه و ذائقه شخصی و غیره نیز بر میزان مصرف سبزیجات خشک و معطر در رژیم غذایی شما تاثیر خواهد داشت و با انتخاب چنین تنوع گسترده ای، ترکیب میوه و سبزیجات در این رژیم هرگز کار آسانی نخواهد بود.

منبع:

https://begirbepaz.com/product-category/dried-herbs/

https://khpro.org/types-of-dried-vegetables-and-how-to-use-them/

https://food.ndtv.com/food-drinks/10-dried-herbs-you-must-have-in-your-kitchen-cupboard-1439762

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: سبزی خشک , اشپزی , بگیر بپز , سبزی , طر تهیه , غذا ,

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید